• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hamilton Bomb Timer 1943

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Du upphör aldrig aldrig att förvåna och överraska Aurum . Älskar det!

Som lite av en WWII- och flyg-nörd är ju detta helt underbart!

Tack för lektionen, hade ingen aning om detta.

...dessutom är den rätt snygg runt handleden!
 
Smart tänkt! Är sjukt förvirrad som det är nu mär jag skall avläsa tiden.

Edit, fungerade utmärkt! Du är en klok man TorNet
image.jpg

Ser riktigt coolt ut sådär!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fantastisk klocka, imponeras och gläds åt din förmåga att leta efter detaljer spm de flesta andra missar. Uppskattar hur du delar med dig och berikar forumet med intressant innehåll - keep it up.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Äckligt bra Aurum .
Och oerhört intressant!
Det är sånt här som får igång suget igen de dagar det känns som klockintresset falnat lite. :)

Vad mäter pjäsen?
Kul! Går alltid lite i vågor men jag har varit hög länge nu, syns på antalet ur i lådorna nu...

Den mäter typ 26 x 42 mm så en rätt ordinär herrstorlek på de lite större rektangulära uren från tiden.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Kul! Går alltid lite i vågor men jag har varit hög länge nu, syns på antalet ur i lådorna nu...

Den mäter typ 26 x 42 mm så en rätt ordinär herrstorlek på de lite större rektangulära uren från tiden.
Ja, det går upp och ned. Hoppas på en uppvecka nästa vecka. ;)

Anyway..
Grymt spottat! Hatten av.
Dags för en samlingsbild igen? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det går upp och ned. Hoppas på en uppvecka nästa vecka. ;)

Anyway..
Grymt spottat! Hatten av.
Dags för en samlingsbild igen? :)
Uren blir så små på bilden då... Vågar knappt samla dem längre. Ligger dessvärre i bankfack på fel ort så det var länge sedan alla såg dagens ljus samtidigt.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Äntligen! Så fruktansvärt cool. Grymt autentiskt kit du fått till med skruvar och gammalt läder. Säg till när du tröttnar... ;)
 
Stort Grattis, till en fantastiskt cool pjäs. Intressant och välkomponerat inlägg också, lärde mig något nytt idag - hatten av för det!
 
Topp