• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hamilton Intra matic 68 - snygg retro

DrDre

Diamant
IMG_0096.JPG
En lyckad retro från Hamilton. ETA Valjoux baserad motor. Ltd ed tyvärr men ett bra pris ($2200). Kolla in här för mer info http://www.ablogtowatch.com/hamilton-intra-matic-68-watch/

Håller med dig, några mm mindre hade blivit bättre. 42mm i diameter och en urtavla som går så långt ut, samt att den är ganska tjock (förmodar jag) så kommer den att bära rätt stort.
Min första tanke jag tänker efter typ en halv sekund, vilken size? Tyvärr för stor då..

Jag gillar den men som flera redan nämt är den för stor. Samt att priset är lite väl högt för att vara en Hamilton, det är ett märka som jag har respekt för och gör både hen hel del bra och snygga klockor. Gillar framförallt Pan Europ men tycker 2200 USD för den här är lite väl mycket.

Jag gillar den men som flera redan nämt är den för stor. Samt att priset är lite väl högt för att vara en Hamilton, det är ett märka som jag har respekt för och gör både hen hel del bra och snygga klockor. Gillar framförallt Pan Europ men tycker 2200 USD för den här är lite väl mycket.
Valjoux-kronograf från klassisk tillverkare för under 20k är väl inte så farligt? Håller med om att den är för stor dock...

Gillar men är lite tveksam till kronan. Kanske ser bättre ut i verkligheten. Blir nog till att köp en vanlig Intra-matic silver 38mm snart.

Tillbaka
Topp