• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Hamilton Khaki Pilot Flight Timer

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
4000sek
Returpolicy
Ja, inom 48, frakt ToR på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Nästa klocka ut är en Hamilton Khaki Pilot Flight Timer som jag köpte här på forumet för ett tag sedan.

Det är en riktigt fin ana-digi som kanske kan ses som ett mer budgetinriktat eller mindre alternativ till Sjöö Sandström Skydiver eller Breitling Aerospace.
Flighttimern är också något mer funktionsspäckad än ovanstående trots att den delar samma ETA grundkaliber med Skydivern. Förutom de sedvanliga funktionerna så har den även en extra pusher kl10 som styr pilotspecifika funktioner som jag inte har en aning om hur de fungerar, men de finns där :D Som jag förstår det kan man bl.a. räkna ut tempraturskillnaderna beroende på höjd och hålla reda på sina blocktider över dagen med en enkel knapptryckning... men med reservation för att jag kan vara helt ut och cykla.

En annan funktion som jag uppskattar mycket, och som den delar med Skydivern, är att man kan ha konstant visning utav dag/datum/månad/år OCH VECKONUMMER. Förvånansvärt användbart om man är svensk och något som borde finnas på fler klockor. Andra intressanta funktioner som tål att nämnas är att man kan flytta visarna till 20:45:45 för att tydligare se displayen. Minutvisaren är också väldigt exakt och rör sig i halvminutsteg. Förutom dessa funktioner har den också en kompetent kronograf, mycket god tidhållning, bakgrundsbelysning, lumade visare, flera tidszoner, alarm, synkad analog och digital modul m.m. m.m.

Klockan köptes av mig här på forumet och är i gott skick, den skall fått ett nytt batteri förra året enligt tidigare ägare men ingen servicehistorik. Alla klockans funktioner fungerar felfritt.

Specifikationer:
Referens: H645140
Diameter ex krona/pushers: 40mm
Tjocklek: 14mm
Bandbredd: 20mm
Glas: Safir m. AR
Glasring: Vridbar, bi-directional
Urverk: ETA E20.231 kvarts
Band: Brunt Hamilton 20mm
WR: 10atm (ej tryckt)
Tillbehör: Box, blankt garantikort, bok, tag

Rek. frakt ingår

Betalning med Swish

Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/freakyleo.85536/

Tack KS för annonsplats

R1060799.JPG
R1060800.JPG
R1060801.JPG
R1060802.JPG
R1060803.JPG
R1060804.JPG
 
Senast ändrad:
Topp