• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

Här är några av mina, bortse ifrån fruns skor och accessoarer dock :)
49B20E5F-D46E-416E-98FE-748EBFC459A8.jpeg
den längst till vänster är en OJ?

Här kommer min. En Hugo från Hugo boss.
Denna ska snart ut till salu tror jag

Bilagor

• 20181011_114719.jpg
    20181011_114719.jpg
    228.9 KB · Visningar: 17
Gott folk, jag har tänkt köpa en väska och kikar ffa på Mulberry.
Chiltern verkar vara den mest intressanta modellen men belgrave double är också intressant. Walter verkar inte tillverkas längre? Någon som har någon av chiltern eller belgrave som kan ge synpunkter? Något annat märke man ska kika på?

Chiltern verkar vara den mest intressanta modellen men belgrave double är också intressant. Walter verkar inte tillverkas längre? Någon som har någon av chiltern eller belgrave som kan ge synpunkter? Något annat märke man ska kika på?
Jag gillar Chiltern, en arbetskollega i England och den åldras väl så kan rekommendera den.

Förutom de skulle jag kunna rekommendera att titta på Frank Clegg men även kolla Instagram på Made By Nichols för en väska enligt dina egna önskemål (dock en del väntetid).

Jag gillar Chiltern, en arbetskollega i England och den åldras väl så kan rekommendera den.

Förutom de skulle jag kunna rekommendera att titta på Frank Clegg men även kolla Instagram på Made By Nichols för en väska enligt dina egna önskemål (dock en del väntetid).
Tack! Chiltern verkar trevlig och rankar högt i min lista. Kikade på Frank Clegg men tyckte inte att de hade något som prismässigt eller utseendemässigt utövade någon fördel över Mulberry men wow vilka väskor Made By Nichols går, har du någon uppfattning om vad han tar för pris?

Jag har en Belgrave single. Väldoftande, enkel väska med ett par tunnare innerfack. Har oftast bara med mig dator och lite smågrejer och det räcker den gott och väl till. Rätt trög dragkedja men den mjukas väl upp efter ett tag. Tycker double är för fet.
7338D98B-18F9-4AC2-9B82-1FF5E191FC9B.jpeg

Jag har en Belgrave single. Väldoftande, enkel väska med ett par tunnare innerfack. Har oftast bara med mig dator och lite smågrejer och det räcker den gott och väl till. Rätt trög dragkedja men den mjukas väl upp efter ett tag. Tycker double är för fet.

Den var riktigt snygg. Vad är det för storlek på den? Vart har du köpt den?

Det är ungefär det jag har med mig dagligen, en macbook pro, laddare och lite småsaker. Funderade du något på chiltern eller walter innan köp?

Den var riktigt snygg. Vad är det för storlek på den? Vart har du köpt den?
Du får googla måtten. Köpte på Mulberry NK.

Det är ungefär det jag har med mig dagligen, en macbook pro, laddare och lite småsaker. Funderade du något på chiltern eller walter innan köp?
Nä. Saddlebag-stuket kan jag ha på mcn. Gillar Heathcliffe men den har ju tyvärr utgått.

Tack! Chiltern verkar trevlig och rankar högt i min lista. Kikade på Frank Clegg men tyckte inte att de hade något som prismässigt eller utseendemässigt utövade någon fördel över Mulberry men wow vilka väskor Made By Nichols går, har du någon uppfattning om vad han tar för pris?
Frank Clegg har fantastiskt fint läder och hantverk så de är trots priset klart prisvärda enligt mig.

Hos Rory beror priset på vilket läder och vilka detaljer du väljer men det är väldigt prisvärt. Normalt sett mellan 3-10 000kr bör du klara dig på för att få en portfölj i trevligt läder enligt dina önskemål.

Däremot bör du förvänta dig en längre leveranstid/process på 3-6 månader.

Du får googla måtten. Köpte på Mulberry NK.
Nä. Saddlebag-stuket kan jag ha på mcn. Gillar Heathcliffe men den har ju tyvärr utgått.
Vad är mcn?:)
Frank Clegg har fantastiskt fint läder och hantverk så de är trots priset klart prisvärda enligt mig.

Hos Rory beror priset på vilket läder och vilka detaljer du väljer men det är väldigt prisvärt. Normalt sett mellan 3-10 000kr bör du klara dig på för att få en portfölj i trevligt läder enligt dina önskemål.

Däremot bör du förvänta dig en längre leveranstid/process på 3-6 månader.
Det var ju inte så farligt. Det enda egentligen är att jag inte har några specifika önskemål men visst hade det varit coolt med en made to order portfölj:D Ska höra med honom:)

Inget för den som gillar patina. Men extremt hållbara och praktiska. Har haft dem båda (och en resväska men den används ju inte varje dag) i över 10 år och de kommer nog att kunna hänga med tills jag går i pension.

Tumi%201.jpg

Hur vårdar ni era läderportföljer? Har själv en The Bridge som har 10 år på nacken, men den har i princip aldrig fått någon omvårdnad. Tycker den börjar se lite trött ut och skulle gärna ge den lite kärlek.

Vilken sorts kräm använder ni? Har för mig att jag läst någonstans att man inte ska använda skoprodukter.

Den skulle nog också må bra av att räta ut lite veck etc, tips på det?

Hur vårdar ni era läderportföljer? Har själv en The Bridge som har 10 år på nacken, men den har i princip aldrig fått någon omvårdnad. Tycker den börjar se lite trött ut och skulle gärna ge den lite kärlek.

Vilken sorts kräm använder ni? Har för mig att jag läst någonstans att man inte ska använda skoprodukter.

Den skulle nog också må bra av att räta ut lite veck etc, tips på det?
Till min The Bridge-portfölj använder jag på inrådan av en skomakare för länge sedan denna:
0E958266-AC76-40FC-BAF6-601321AF8BB3.jpeg

Upplever den som fetare än skovarianterna. Veck och sånt vet jag inte. Har försökt se till att den förvaras bra dvs plant.

/B

Reser mycket inom europa med en natt, har en sjysst Victorinox men vill ha något elegantare och bättre. Iaf elegantare. Tips?

@BidragsberättigadBanan delar bild på väskan och svarar här istället.

En chokladbrun lädertote med mässingsdetaljer som jag nyttjar som allt i allo, perfekt att få med sig dator plus övrigt nödvändigt. Just denna är gjord av Rory Nichols (Made by Nichols på instagram).
3B2039AB-0549-4AD0-B3FB-40CF365C9516.jpeg

53A75C9C-979B-4B26-A431-5236239CBECC.jpeg

8B1792DC-3BAF-4C1E-9CAE-0C1905C25469.jpeg
Wow! Tack för infon och bilderna!! Har hört mycket gott om Rory (han skulle även producera för the Sabot?).

Wow! Tack för infon och bilderna!! Har hört mycket gott om Rory (han skulle även producera för the Sabot?).
Yes han har gjort några modeller åt Erik och Olle, denna är hans första Tote så jag är väl försökskanin men han skulle köra denna i sortimentet framöver. Väldigt nöjd, fantastiskt läder och hantverk plus nästan lite onödigt mycket valmöjligheter. Det tog en del tid men samtidigt hade jag inte bråttom heller och uppskattade mer att kunna önska mig fram till exakt vad jag ville ha. Så jag kan rekommendera Made by Nichols och gärna via The Sabot.

Är total nybörjare på detta då jag alltid har kört på nylon väskor och ryggsäckar. Men i våras blev jag mer och mer intresserad av läder.
Allt började med klockremar som gick över till skor och har man det måste man givet vis kunna matcha detta med en snygg väska.
Då jag är nybörjare tänkte jag börja lite lugnt så jag bad min arbetsgivare om att få köpa en ny datorväska :) Inga problem dock fick jag en budget på 1 000kr ex moms. Detta gjorde att jag trillade över ett märke som heter dbramante1928 (dansk design).
Den var lite och smidigt med både handtag och rem, många fack för diverse saker och ting (se klippet nedan för bättre insyn).

Har haft den ett par dagar och är grymt nöjd! Frågan är hur den åldras :)

IMG_20190826_113919.jpg

Vill gärna ha en Sandqvist Wilhelm i blått som verkar vara slutsåld. Finns i svart som jag inte är intresserad av.
https://www.sandqvist.com/se/p/wilhelm-navy
Screenshot_20200515-150241__01.jpg

Någon som har tips på liknande för max 3k?
Inte svart eller helt i läder, med axelrem och att man kan fästa den på kabinväskans handtag. Ja, samma spec som väskan Wilhelm.

Tillbaka
Topp