• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

Vill gärna ha en Sandqvist Wilhelm i blått som verkar vara slutsåld. Finns i svart som jag inte är intresserad av.
https://www.sandqvist.com/se/p/wilhelm-navy
Screenshot_20200515-150241__01.jpg

Någon som har tips på liknande för max 3k?
Inte svart eller helt i läder, med axelrem och att man kan fästa den på kabinväskans handtag. Ja, samma spec som väskan Wilhelm.
John Henric har typ en lookalike, blått eller olivgrönt.

Edit: Kanske inte en solklar lookalike då.
https://johnhenric.com/se/vaskor/canvasvaskor/datorvaska-tore-morkbla-canvas

Baron, på rea dessutom. :)
https://baron.se/bags/computer-tote-blue-canvas/

Tips på en vettig tote att använda till och från kontoret? Använder mest slitna tygkassar nu så hade varit trevligt med något annat. Köper gärna vintage eller begagnat. Hade gärna haft en från Frank Clegg men tycker det är lite för dyrt.

IMG_2792.jpeg
IMG_2791.jpeg

Tips på en vettig tote att använda till och från kontoret? Använder mest slitna tygkassar nu så hade varit trevligt med något annat. Köper gärna vintage eller begagnat. Hade gärna haft en från Frank Clegg men tycker det är lite för dyrt.

IMG_2792.jpeg
IMG_2791.jpeg
Bleu de Chauffe, Croots eller Bennett Winch. En eller två prisklasser under Frank Clegg men fortfarande tillverkade av bra material och i ett västerländskt land.

IMG_2792.jpeg
IMG_2791.jpeg

LL Bean Boat and Tote, i storlek large med ”long handles”. Den är perfekt och ligger nära Frank Clegg i storlek. Den går att bära över axeln och även i handen, vilket är en stor fördel. Längden är perfekt för det.

Jag har själv ägt Frank Clegg och den var alldeles för fin för min del, plus att läder inte är helt optimalt alla gånger. Med LL Bean behöver man inte bry sig så mycket, den kan tvättas och den blir finare med patina. Märket är ditsytt i efterhand.

20230427-DO01010942.jpeg

IMG_2792.jpeg
IMG_2791.jpeg
Tote bag är grymt bra kontorsväska. Jag har en gammal baron som hängt med i många år. Tror dock inte den finns att köpa längre

20251009_145821(1).jpg

20251009_145828.jpg

LL Bean Boat and Tote, i storlek large med ”long handles”. Den är perfekt och ligger nära Frank Clegg i storlek. Den går att bära över axeln och även i handen, vilket är en stor fördel. Längden är perfekt för det.

Jag har själv ägt Frank Clegg och den var alldeles för fin för min del, plus att läder inte är helt optimalt alla gånger. Med LL Bean behöver man inte bry sig så mycket, den kan tvättas och den blir finare med patina. Märket är ditsytt i efterhand.

20230427-DO01010942.jpeg
Kanske också hamnar där till slut men just nu är en läder tote överst på listan.

Tote bag är grymt bra kontorsväska. Jag har en gammal baron som hängt med i många år. Tror dock inte den finns att köpa längre

20251009_145821(1).jpg

20251009_145828.jpg
Hade också för mig det men hittar typ bara canvas väskor på deras hemsida numera.

20251009_145821(1).jpg

20251009_145828.jpg
Riktigt trevlig kavaj också! 👍🏻

Vad skulle just du säga är den optimala väskan att placera under stolen på flyget som komplement till handbagaget? Den skall inte forceras och misshandlas utan ha sin plats bekvämt och utan åverkan.

Den skall vara tillverkad i Europa, av skinn, tidlös, axelrem (gärna avtagbar). Den skall bäras av en man som möjligen kunnat figurera i @Lapo Elkann tråd av fantasifulla gentlemän.

Budget irrelevant.

Vad skulle just du säga är den optimala väskan att placera under stolen på flyget som komplement till handbagaget? Den skall inte forceras och misshandlas utan ha sin plats bekvämt och utan åverkan.

Den skall vara tillverkad i Europa, av skinn, tidlös, axelrem (gärna avtagbar). Den skall bäras av en man som möjligen kunnat figurera i @Lapo Elkann tråd av fantasifulla gentlemän.

Budget irrelevant.
Tärnsjö "Briefcase".

Det beror väl på hur mycket du tänker dig att ha i den, men den har i alla fall två fack som båda kan ta en 15-tums laptop. Så du borde kunna få plats med åtminstone dator och en gäng DI. ;)
Jag ska ha den i åtanke. Det jag söker är maxvolym på ett stilfull vis. Endera dagen kan det mycket väl vara frågan om DI samt elektoniskt åbäke, men andra dagar är det frågan om diverse kläder som inte gråter av att bli lite skrynkliga 🙂

Jag ska ha den i åtanke. Det jag söker är maxvolym på ett stilfull vis. Endera dagen kan det mycket väl vara frågan om DI samt elektoniskt åbäke, men andra dagar är det frågan om diverse kläder som inte gråter av att bli lite skrynkliga 🙂
Aha, jag missförstod behovet lite. Slänger ur mig två andra alternativ: Bleu de Chauffe Zeppo Business bag och Croots Traveller bag. Båda tar en dator men även ett ombyte.

Om man vill ha minimalt med volym (typ få plats med matlåda endast)? Vad köper man då. Tänker typ en bag/påse i skinn. Liknande size som en systemetpåse (möjligtvis lite lägre?). Möjligt?

För att fortsätta lite på Rory/Nichols London
Här är några av mina mindre väskor från honom.

Bilagor

• IMG_1173.jpeg
    IMG_1173.jpeg
    301.5 KB · Visningar: 1
  • IMG_1179.jpeg
    IMG_1179.jpeg
    320.9 KB · Visningar: 1
  • IMG_1196.jpeg
    IMG_1196.jpeg
    203.4 KB · Visningar: 1
  • 68635f36-3696-4d89-8936-a22c3c7b9c73.jpeg
    68635f36-3696-4d89-8936-a22c3c7b9c73.jpeg