• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du köpt en Rolex över listpris?

Har du betalat över list?

  • Ja, men modellen har aldrig funnits till list på beg-marknaden

  • Ja, trots att modellen fanns för halva priset när den var ny

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Varför skulle det inte vara nån som vill ge 180’ för en GMT? Det är lika enkelt som tråkigt - supply and demand och finns der bara tillräckligt få GMT så kostar den därefter.
Menar alltså av den stora majoritet, som är OK med daytonan pga att den är stabil såhär 2 år senare. Otydligt av mig.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad har stor majoritet med saken att göra? Finns det få säljare och många köpare är priset högt. Minskar utbudet ökar priset mer osv.
Vad jag syftar på är att det finns väldigt många som i dagsläget kan tänka sig att dega typ 180k för en Daytona, för att den står stabilt och t.o.m rör sig uppåt.

Är inte övertygad om att särskilt många som kan tänka sig att göra det, samtidigt kan tänka sig att köpa en av de första GMT:s som kommer ut på marknaden. Man vet helt enkelt inte hur värdet på den kommer utvecklas, och rädslan för att torska deg gör att man väntar.
 

joca

Patek
2-Faktor
Är inte övertygad om att särskilt många som kan tänka sig att göra det, samtidigt kan tänka sig att köpa en av de första GMT:s som kommer ut på marknaden. Man vet helt enkelt inte hur värdet på den kommer utvecklas, och rädslan för att torska deg gör att man väntar.
Så är det absolut. Däremot tror jag fler "siar" i att pepsin kommer att få en liknande prisutveckling som 116500 och tror därför att fler kommer att vara OK med att betala över list för pepsin jämfört med 116500'n.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Så är det absolut. Däremot tror jag fler "siar" i att pepsin kommer att få en liknande prisutveckling som 116500 och tror därför att fler kommer att vara OK med att betala över list för pepsin jämfört med 116500'n.
Ja, absolut. Det går ju fortare nu, när Daytonan lagt ribban på något sätt.

Men vem fan vet, om ett år kanske det är billigt med 200k för pepsin, eller vad den kostar nu. :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Ja, absolut. Det går ju fortare nu, när Daytonan lagt ribban på något sätt.
Men vem fan vet, om ett år kanske det är billigt med 200k för pepsin, eller vad den kostar nu. :)

Exakt det jag menar.. Sen om det är billigt eller ej det kan jag inte riktigt ta ställning till men jag tror helt klart vi kommer se "nya prissättningar" som standard jämfört med hur det har varit :)
 

Barricello

Audemars
Exakt det jag menar.. Sen om det är billigt eller ej det kan jag inte riktigt ta ställning till men jag tror helt klart vi kommer se "nya prissättningar" som standard jämfört med hur det har varit :)
Jo snart är det samma pris på en VitGulds Sub som på en StålDaytona med keramisk ring eller Nya GMT pepsi.. härliga tider strålande tider :)
 

Androl

Omega
Tjena killar! Betala förmodligen för mycket idag. Och ska jag vara ärlig så hoppas jag att modellen går ner i pris, så man behåller den i 40 år till minst.

C1E468BB-0EC8-41ED-9340-CDB4E52EDA8D.jpeg


Tack för mig.
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Har både betalt och sålt till överpris. Enda möjligheten att prova klockorna på handleden tyvärr då ADs aldrig har dem inne. I mitt fall 116610LV (Hulk) och 116710BLNR (Batman). Flippade bägge rätt snabbt då dom inte föll mig i smaken.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag har köpt en Daytona över listpris. Bästa klockan jag någonsin haft, gläds över den varje dag. Jag bryr mig inte om huruvida det är rätt eller fel att betala mer än list - det är så marknaden ser ut och vill jag ha en ny får jag acceptera läget. Trots pengarna jag lagt ut är det köpet som jag är mest nöjd över. Jag ska ha den länge och slita på den. Ingen klocka har gjort mig så nöjd - för mig är den fulländad.
 
Topp