Hur ser marknaden ut för den idag? Ligger de forfarande lika högt eller har de sjunkit något? Vill minnas att de låg för cirka 150 senast jag tittade.Har köpt 116500 över list. Känns inte konstigt mtp marknaden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur ser marknaden ut för den idag? Ligger de forfarande lika högt eller har de sjunkit något? Vill minnas att de låg för cirka 150 senast jag tittade.Har köpt 116500 över list. Känns inte konstigt mtp marknaden
Så länge du mår bra så är det rätt
Hur ser marknaden ut för den idag? Ligger de forfarande lika högt eller har de sjunkit något? Vill minnas att de låg för cirka 150 senast jag tittade.
Skulle säga 160+Hur ser marknaden ut för den idag? Ligger de forfarande lika högt eller har de sjunkit något? Vill minnas att de låg för cirka 150 senast jag tittade.
165 för svart och 170-175 för vit.
Kändes som det var 30 år sedan jag satte upp mig på listan på den så kan förstå prisökningarna.Skulle säga 160+
Återigen, stål kostar så lite så att om det blev så mycket som gratis så skulle det nog inte påverka priset på en Rolex särskilt mycket. Eller någon annan klocka för den delen om man räknar bort klockor i Tissot-klassen och under möjligtvis. Det är arbetet som kostar, forskningen bakom, kompetens och kompetent personal, etc. är vad som kostar.Snarare tvärtom, USA har ju precis infört ståltullar från EU vilket betyder att mycket stål som producerats i Europa nu stannar kvar inom EU, det borde pressa ned priset på stålet som används i en Sub istället...
Kö-tiden minskar inte heller..Kändes som det var 30 år sedan jag satte upp mig på listan på den så kan förstå prisökningarna.
Helt galet när Rolex säger att rek pris är 110400:- oavsett färg.. Om vi pratar om 116500LN.165 för svart och 170-175 för vit.
Vita ger väl mer Paul Newman-vibbarHelt galet när Rolex säger att rek pris är 110400:- oavsett färg.. Om vi pratar om 116500LN.
Helt galet när Rolex säger att rek pris är 110400:- oavsett färg.. Om vi pratar om 116500LN.
Helt ny? Köpt på AD? AD tar väl inte 170 för vita.Pyntade 170 för vita i mars.
AD tar 110 skrev någon ovanHelt ny? Köpt på AD? AD tar väl inte 170 för vita.
Ja ny. Nej från gråhandlare.Helt ny? Köpt på AD? AD tar väl inte 170 för vita.
Självklart ej adHelt ny? Köpt på AD? AD tar väl inte 170 för vita.
Världens elakaste isf!Självklart ej ad
Ja därför var jag lite förvånad. Men borde inte vara det. AD säger rek pris 110400:-. Men folk vet att efterfrågan är mycket större än tillgången. Därav skyhöga priser.AD tar 110 skrev någon ovan
Man lever bara en gång Du är värd detMin BLNR blev lite dyrare Det är som vanligt, bästa tiden att handla var alltid ”igår”
Förstår inte heller när man kan få Rolex bästa modell för lite under listNån som kommit fram till varför det är så viktigt med en stålrolex att ni betalar långt över list?
Vill man ha en modell så kostar det ibland "lite"/lite extra. Om värdet sedan består (om man nu tänker på sådant) så är det enligt mig inga konstigheterNån som kommit fram till varför det är så viktigt med en stålrolex att ni betalar långt över list?
Nån som kommit fram till varför det är så viktigt med en stålrolex att ni betalar långt över list?
Varför köper man en lägenhet i Sthlm, för 9 ggr sitt verkliga värde?Nån som kommit fram till varför det är så viktigt med en stålrolex att ni betalar långt över list?
Den är ju dessutom ganska poppis, så man är ju inte helt töntig med den på armen.Förstår inte heller när man kan få Rolex bästa modell för lite under list
Men det besvarar inte frågan.Vill man ha en modell så kostar det ibland "lite"/lite extra. Om värdet sedan består (om man nu tänker på sådant) så är det enligt mig inga konstigheter
InstämmerVill man ha en modell så kostar det ibland "lite"/lite extra. Om värdet sedan består (om man nu tänker på sådant) så är det enligt mig inga konstigheter
Vadå verkliga värde?Varför köper man en lägenhet i Sthlm, för 9 ggr sitt verkliga värde?
Behovet är för stort, man måste ha tak över huvudet och en Rolex.
Obs, hade bara råd med en Rolex, blev ett litet hus på landet ist...
Jo, uppenbarligen. Men varför är det så viktigt med en Submariner, och då specifikt en keramisk i stål? Det är min fråga.Vill ha klockan.
Delvis sant, det enkla svaret är väl "vill ha klockan". Vill man sedan utveckla svaret så är förklaringen att man vill ha klockan men inte kan få tag på den till listprisDen är ju dessutom ganska poppis, så man är ju inte helt töntig med den på armen.
Men det besvarar inte frågan.
Jag kan tala för mig själv nu, Rolex i stål är finast. Vill man ha en klocka nu och slippa 1-2 års väntetid så får man betala för det, ganska enkelt.Nån som kommit fram till varför det är så viktigt med en stålrolex att ni betalar långt över list?