Tycker själv att den ser lite för stor ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast nu har ju TS startat en tråd här angående detta antagligen pga att han nu har stora tveksamheter på storleken.Klart den inte är. Hade du själv tyckt att den varit FÖR stor hade du inte köpt den. Där har du svaret på din fråga.
Vad som är tidstypiskt "korrekt" just nu (det ja- sägarna försöker motivera) är i mitt tycke totalt ointressant. Som med många andra trender är man i värsta fall bara före eller efter sin tid. Vill du räta in dig och vara en följare?
Fast nu har ju TS startat en tråd här angående detta antagligen pga att han nu har stora tveksamheter på storleken.
Det skulle jag säga indikerar att han själv tycker den känns något för stor.
Tycker den ser alldeles för liten ut! Finns den inte i en större storlek?Hej,
Jag är ny på detta forum och ska presentera mig i ny medlem-tråden senare idag. Har emellertid sedan ett år tillbaka närmast blivit besatt av att läsa och förkovra mig i nästintill allt som har ”klocka” till namnet. Ett underbart intresse och stort tack till alla er på detta forum som sprider kunskap, entusiasm och glädje.
Nu till en ”problem” jag har som jag gärna får andras åsikt om. Vet att ämnet inte är nytt dock. Hur som helst, igår kom mitt senaste inköp på posten. En Stowa Marine Classic Silver med UNITAs 6498-urverk. Den är enligt mig förtrollande vacker. Men, jag har tunna handleder (16 cm) och även om jag gillar lite större modeller, och har andra klockor i 41 mm, upplever jag denna i absolut största laget. Ev är det tjockleken (12 mm) och de stora arabiska siffrorna som bidrar till känslan. Min känsla är givetvis viktigast, men man vill ju inte att det ska upplevas löjligt stort. Så, ärliga kommentarer om storleken mottas gärna som grund till mitt eventuella beslut att skicka tillbaka den och byta till en annan mindre modell.
Tack för alla åsikter
Se bilder.
Hej,
Jag är ny på detta forum och ska presentera mig i ny medlem-tråden senare idag. Har emellertid sedan ett år tillbaka närmast blivit besatt av att läsa och förkovra mig i nästintill allt som har ”klocka” till namnet. Ett underbart intresse och stort tack till alla er på detta forum som sprider kunskap, entusiasm och glädje.
Nu till en ”problem” jag har som jag gärna får andras åsikt om. Vet att ämnet inte är nytt dock. Hur som helst, igår kom mitt senaste inköp på posten. En Stowa Marine Classic Silver med UNITAs 6498-urverk. Den är enligt mig förtrollande vacker. Men, jag har tunna handleder (16 cm) och även om jag gillar lite större modeller, och har andra klockor i 41 mm, upplever jag denna i absolut största laget. Ev är det tjockleken (12 mm) och de stora arabiska siffrorna som bidrar till känslan. Min känsla är givetvis viktigast, men man vill ju inte att det ska upplevas löjligt stort. Så, ärliga kommentarer om storleken mottas gärna som grund till mitt eventuella beslut att skicka tillbaka den och byta till en annan mindre modell.
Tack för alla åsikter
Se bilder.
Bezelring, då försvenskar du det, eller bara bezel.Om du upplever den vara i största laget så är den troligtvis i största laget, om du inte råkat ut för tillfällig sinnesförvirring.
Den typen av klocka, med enkel urtavlelayout och hög urtavlediameter-till-glasringsbredd-ratio ser alltid större ut än sportigare modeller med samma ytterdiameter.
Måste nog sluta säga glasring förresten. Har vi nåt vedertaget svenskt ord för metallen runt glaset?![]()
Det är väl en flygare-modell?
Dom var/är ju gjorda att vara stora/tydliga.
Själv tycker jag det gällande "modet" med "mindre klockor är bättre" luktar Hipster lång väg...![]()
Ja, det heter glasring på svenska.Måste nog sluta säga glasring förresten. Har vi nåt vedertaget svenskt ord för metallen runt glaset?![]()
Många positiva och hjälpsamma svar till TS, det är ju trevligt
Men oavsett hur det ser ut och vad man gillar finns det ju givetvis både för stort och för smått ur vissa aspekter. Precis som att ha en för stor kavaj eller en för stor hatt kan man givetvis ha en för stor klocka rent passningsmässigt. Man kan köra exempelvis med bagy jeans som har rätt midjemått men är extra rymliga, eller ha en midja på 30” och köra ett par jeans storlek 38” och dra skärpet för att dom ska sitta uppe. Båda ser stora ut, men det ena paret är för stora.
Ska bli kul att se hur den ser ut på dig senTack alla. Beslutet är fattat, och det känns riktigt bra! Det blev att jag skickade den tillbaka, och istället beställde klockanenligt bifogat. Allt gott!![]()
Det där lär bli alla tiders. Tror du har hittat hem nu.Tack alla. Beslutet är fattat, och det känns riktigt bra! Det blev att jag skickade den tillbaka, och istället beställde klockanenligt bifogat. Allt gott!![]()
Magiska gränsen tycker jag går vid 45..
Dvs i princip allt utom Pannor o någon Bratte då....Håller med, upp till 45mm funkar alltid och oftast.