• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har jag köpt en för stor klocka?

Tack alla för värdefull input i mitt beslut. Jag skickade tillbaka klockan och idag kom den nya. Det blev en Antea KS 35,5 mm. Är sjukt nöjd!
27814014-32E1-4521-BE8B-44BDFB230154.jpeg
Riktigt jäkla bra!

Ser mycket bättre ut!

Sen tycker jag att marinklockor kommer undan med att vara större liksom pilotklockor - de är ju derivat av stora marinkronometrar som fanns ombord på fartygen förr i världen. De ska vara lite feta och passar bra till solbränna och vit skjorta. Mao marinklockor är inte dressur i min värld. Det sagt var den förra klockan trots det något för stor pga bandhornen som sköt ut som många påpekat.

Senast ändrad:
Ja den är enligt mig för stor. Å andra sidan så äger jag själv bara klockor på 35-37mm och då med en handled på 17cm så jag är ju ganska färgad.

Fanns en gammal regel att om man bar den på länk skulle man kunna se första friliggande länken upptill och nertill om man titta på klockan rakt uppfrån när man bar den på armen, men idag är det nog väldigt individuellt.
Typ som med rödvin till fisk och de som har bruna skor efter kl18 eller brunt bälte och svarta skor... ;-)

Inte så farligt. Jag tycker det ser värre ut när stora människor sitter i för små bilar och vice versa.

Nä, mini mini är ju bara manligt, überstylish, signalerar trygghet jada jada och ser inte alls löjligt ut.. :rolleyes::rolleyes:
Återanvänt några av Rozzys lånade bilder..

8D17F9FC-2C6A-4F81-80EC-0C0EFFF060B9.jpeg
E212DA7A-8C70-46B3-89E7-1D8D8CE14054.jpeg
C33AB8CD-8BA5-40AC-BF8E-63345B14F964.jpeg
Det jag däremot inte förstår är argumentet att vissa storlekar är manligare än andra. Damur på herrar har jag väldigt lite förståelse för dock.

Det jag däremot inte förstår är argumentet att vissa storlekar är manligare än andra. Damur på herrar har jag väldigt lite förståelse för dock.
Mm håller med. Vare sig det ska vara stort för att vara manligt eller litet för att vara manligt har jag föga förståelse för när det hävdas antingen det ena eller det andra..

Tack alla för värdefull input i mitt beslut. Jag skickade tillbaka klockan och idag kom den nya. Det blev en Antea KS 35,5 mm. Är sjukt nöjd!
27814014-32E1-4521-BE8B-44BDFB230154.jpeg
Snyggt! Är själv i samma sits, då jag börjat funderar på storleken på en klocka. Tror, som många andra här säger, att om man börjat fundera på storleken så är det nog fel storlek för en själv. Kul att du hittade "rätt" till slut!

Snyggt! Är själv i samma sits, då jag börjat funderar på storleken på en klocka. Tror, som många andra här säger, att om man börjat fundera på storleken så är det nog fel storlek för en själv. Kul att du hittade "rätt" till slut!

Hej! Ja jag kan som sagt tyvärr säga att jag vet hur det känns. Och jag tror verkligen också att när väl tankarna har börjat snurra är liksom hela känslan lite fördunklad och det känns inte lika kul att ha den. Och då blir det en ”skåpliggare”. Har du möjligheten att returnera är det ju ett alternativ, men endast du kan så klart avgöra. Oavsett önskar jag dig stort lycka till!

Tillbaka
Topp