Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Chrunchyroll streamar bara i stereo så enda chansen att få surround är att låta högtalaren skapa det (virtual).![]()
Detta kan jag välja på när jag kör Crubchyroll via TVn.
DTS och surround låter ganska lika, blir fylligt och bra. Går att välja ”standard” också, då är det nog vanlig stereo utan subben.Chrunchyroll streamar bara i stereo så enda chansen att få surround är att låta högtalaren skapa det (virtual).
Hur låter de andra alternativen?
Nä, Netflix bjuder på rätt rikligt med ljudalternativ så borde låta bättre.DTS och surround låter ganska lika, blir fylligt och bra. Går att välja ”standard” också, då är det nog vanlig stereo utan subben.
Är det samma med Netflix? Bara stereo? Tycker det är bättre ljud via Netflix.
Välkommen till min värld Yonsson![]()
Fan krångligare än cykelstandarder.![]()
Jag byggde ihop en PC med Linux och fjärrkontroll och försökte få denna soppa att lira på den tillsammans med förstärkaren.Välkommen till min värld Yonssonljud och bild är inte riktigt så straight forward när man går in på detaljerna.
Få normalfuntade människor som ens hört talas om ljud codec och vad som krävs för att de ska kunna lira.
Hehe jag förstår dig. Allting kring ljud codec fick mig att byta ut min uråldriga pioneer receiver för typ 4 år sedan nånting till min marantz sr5013. Insåg att min 5.1 uppsättning spelade väldigt mycket stereo eftersom gamla inte fattade de nya codec som finns.Jag byggde ihop en PC med Linux och fjärrkontroll och försökte få denna soppa att lira på den tillsammans med förstärkaren.
Höll på att kosta mig livet...
Kör den vinklingsbara ändå.
Bra att du är nöjd, men det är format som soundbaren får ”gissa” vart ljudet ska skickas ut. Kör du med hdmi eller optiskt så skickas metadata med i ljudströmmen så soundbaren vet exakt vilken kanal som ska ha ljudet (som det är mixat i studion).DTS och surround låter ganska lika, blir fylligt och bra. Går att välja ”standard” också, då är det nog vanlig stereo utan subben.
Är det samma med Netflix? Bara stereo? Tycker det är bättre ljud via Netflix.