Nu har jag tidigare prisat Mini-LED och Bravia 9 i tråden, men jag skulle behöva rådfråga er lite: Bravia 9:an är min primära hemmabio-TV, men jag behöver nu ett sekundärt system till ett annat rum och vill gärna passa på att hitta en bra deal nu under Black Friday. Det rummet har väldigt stora fönster, vilket inte är ett problem just nu under vinterhalvåret. Tänker dock att det kan bli det till våren och sommaren.
Såg att LG G4 (55") är rabatterad till strax under 14 000 kr tidigare idag och lade en beställning på den då jag såg att den höll på att sälja slut (vilket den faktiskt gjorde). Nu börjar jag dock tveka lite just eftersom det är en OLED. Det finns en viss risk att TV:n får lite solljus från sidan (rullgardinerna är nere för det mesta, men det förekommer vissa stunder då de är uppfällda, vidare är de vita och mestadels för insynsskydd). Jag funderar därför på Bravia 5 som ett Mini-LED-alternativ. Den ligger bara runt femhundra kronor högre nu med Black Friday-rabatten, men får betydligt sämre betyg på nästan alla punkter (förutom SDR-peak-brightness) om man jämför med G4:an.
Oroar jag mig för mycket över OLED:ens möjliga brister (särskild med tanke på att det är en modern modell)? Det känns som att det står mellan G4 och Bravia 5, men jag tar gärna emot andra tips. TV:n kommer användas mestadels till gaming och film.