• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemmagjord urtavla

McGyver

Rolex
Har labbat lite med ett eget litet eloxeringsbad och provade att eloxera/färga en bezel.

Utfräst ut svart 0.5mm alu, eloxerad och sedan är kanterna svartfärgade och texten rödfärgad innan tätning av aluminiumen => skall nu tåla tuffa tag och lösningsmedel om så krävs!:)

142634747156584500_resized.jpg
 

Rdm

Friends of KS
Hej McGyver! Man är ju som alla andra riktigt imponerad! Jag undrar om du har några bilder att bjuda på på den silvriga urtavlan och bezeln? Ha det finfint!
 

McGyver

Rolex
Hej McGyver! Man är ju som alla andra riktigt imponerad! Jag undrar om du har några bilder att bjuda på på den silvriga urtavlan och bezeln? Ha det finfint!

Jag har tyvärr inga bilder på någon klocka med silvrig tavla - har nog ärligt talat bara fräst ut en sådan testtavla.

Här är iaf två bilder på silvriga inserts som jag gjort till folk som blivit av med originalen och inte hittade nya:

DSC_2355.jpg


DSC_2332.jpg


1486FA7C-8277-40B0-9343-AF5B068B2E92_zpsvhhompjh.jpg
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Nu har jag läst hela tråden och ser återigen att jag missat en läsvärd tråd som funnits länge. Det är kul att se när du testar dig fram, och vänligt att du delar med dig, även av en del misstag. Inte för att jag har kunskapen att göra det du gör ändå, men man inser att du har jobbat massor och testat dig fram för att sedan få sakerna perfekta.

Jag började pilla med en del klockor, efter ha läst någon annan av dina trådar, men insåg snart att det inte bara behövs massa bra verktyg och maskiner, utan det behövs både kunskap och tålamod för att lyckas så bra som du, och jag är NOG bra på något annat:rolleyes: så jag bestämde mig för att sluta pilla och låta andra som kan göra det.

Tack igen för ännu en kanontråd!
 

B3stia

Breitling
@McGyver : Skulle du kunna dela med dig av dina erfarenheter att ta av bezelringen på en Casio mdv106? Fungerar det likadant som på en Seiko SKX007 eller finns det något specifikt för Casio som man borde ha koll på?

Tack!
 

McGyver

Rolex
@McGyver : Skulle du kunna dela med dig av dina erfarenheter att ta av bezelringen på en Casio mdv106? Fungerar det likadant som på en Seiko SKX007 eller finns det något specifikt för Casio som man borde ha koll på?

Tack!

På de nya MDV106 sitter ringen som #%*%#!
Även med rätt verktyg är det svårt => jag har skrotat originalbezeln på de sista jag gjort och låtit bezen sitta kvar!
 

McGyver

Rolex
[edit] menar skrotat originalinsertet- inte bezeln! ;)
Liten skruvmejsel genom lumepärlan kl.12- bänd - klart!
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Riktigt bra jobbat med alla urtavlor och inserts. Har du testa att modda en Invicta 8926OB?
Har precis själv börjat intressera mig för moddning, så tänkte modda en 8929OB :p
 
Topp