• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemmagjord urtavla

McGyver

Rolex
Det var bara för att testa utseendet!
Tog en svart och en röd bezelring och klippte till dem i plåtsaxen. :)
Skall testa att fräsa ut halvcirklar så smittytan blir korrekt och plan.
 

McGyver

Rolex
Gjorde en med blå tavla och blå bezel!

140992074321490800_resized.jpg
 

McGyver

Rolex
Ser bra ut! Jag håller med minuteman den ser bredare ut, vad kan det bero på?


Kan vara för att strecken mellan "12-15" ligger närmre innerkanten, på originalbezeln är det ju prickar i mitten istället!?
Denna bezel har originaldimensioner men jag funderar på att göra en som är lite bredare och sluter upp mot den fasade glaset bättre. Diametern kan minskas med 1-2mm och man slipper då det stora spelet som bara samlar skit och reflexerna i fasningen av glaset.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Kan vara för att strecken mellan "12-15" ligger närmre innerkanten, på originalbezeln är det ju prickar i mitten istället!?
Denna bezel har originaldimensioner men jag funderar på att göra en som är lite bredare och sluter upp mot den fasade glaset bättre. Diametern kan minskas med 1-2mm och man slipper då det stora spelet som bara samlar skit och reflexerna i fasningen av glaset.

Hade varit kul om du testade så att man hade kunnat se resultatet. Känns som det kan bli väldigt snyggt med ett bredare bezelinsert.
 

HolyCrap

Omega
Detta är nog min nya favorittråd på KS. Galet bra resultat.

Jag skulle gärna se en coke-bezel eller en "hulk" (fast du kanske inte har någon grön plåt) på nån klocka, kanske SKX007 eller så.

Har du funderat på att göra nån annan typ av indexmarkeringar, upphöjda eller nedsänkta eller så? Eller är det för mycket pill?
 

McGyver

Rolex
Detta är nog min nya favorittråd på KS. Galet bra resultat.

Jag skulle gärna se en coke-bezel eller en "hulk" (fast du kanske inte har någon grön plåt) på nån klocka, kanske SKX007 eller så.

Har du funderat på att göra nån annan typ av indexmarkeringar, upphöjda eller nedsänkta eller så? Eller är det för mycket pill?


Håller på att se mig om efter grön plåt - har en chef som gillar ett visst bilmärke och vill ha en i British racing green! ;)

Ang index, så är det lite svårt på den eloxerade varianten - men det går att lösa - gäller "bara" att hitta en tillverkare som säljer lösa index!
 
Topp