• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Heuer 1163V (Såld), Heuer 50-talskronograf, Bulova Astronaut (SÅLD) OHPF, Omega Chronostop

hejo

Panerai
Då vissa delar i samlingen mest samlar damm har jag beslutat mig för att rotera lite i "skåpet".

Heuer 1163 Viceroy från -73

Heuer Autavia ref 1163V (Viceroy) från 1973. Klassisk klocka i motorsportdesign med cal 12, orginalkronan har
den klassiska vänsterplaceringen. Svart tavla med vita register och visare i bra skick.
Vridring med "faded" tachymeterinlägg i svart. Kommer på ett klassiskt vintage 70-tals racingband i svart med stora och små hål.

Klockan är servad av förra ägaren (mitten 2009). Går alldeles utmärkt och låter bara så härligt som en mikrorotor kan göra.

Detta är en fantastisk klocka med en rolig historia och rejäl tyngd, ändock väldigt bekväm att bära.
Här en liten jämförelse med storebror:

http://onthedash.com/docs/CompareViceroys.shtml

En liten beskrivning av klockans lite udda historia.

http://classicheuers.blogspot.se/2009/05/autavia-ref-1163-v.html

Som sagt ett stycke historia i bra skick, allt fungerar som det skall.

Prisidé: 13 000:-

Viceroy_1.jpg


Viceroy_3.jpg


Heuer 50-talskronograf (ref 404T)

Heuer 50-talskronograf med Valjoux 23 verk. Klockan är från slutet av 50-talet och har en fantastiskt väl
bevarad tavla, klockan i sin helhet är i väldigt bra skick. Verket är totalrenoverat 2009 av Lindahls Urmakeri.
Håller tiden och fungerar perfekt, kronografen startar och stoppar med ett mjukt litet klick, en fröjd för den som uppskattar de där små detaljerna.
Uret har en tidstypisk storlek på ca 35mm utan krona 37mm med, 42mm lug till lug.
I mitt tycke en fantastiskt elegant klocka.

Just denna ref är lite ovanlig och det är sällan man ser dem till salu. Även kallad "Pre Carrera"

Prisidé: 9 000:-

V23_orig.jpg


IMAG0258.jpg


Bulova Accutron Astronaut GMT


Här har vi ett stycke klassisk flygarhistoria. Lägger inte ut texten så mycket utan hänvisar till denna lilla historiebeskrivning:

https://klocksnack.se/threads/första-klockan-i-rymden.6348/#post-99893

Det roliga med detta paket är att klockan kommer med en smått fantastisk låda i trä, inköpskvitto (1968) och manualen/faktaboken "Facts About Accutron" (23x15cm, 38 sidor). Bokens "klammrar" har dock rostat och färgat av sig på mittuppslaget, i övrigt i bra skick.

Klockan fungerar utan anmärkning (nytt batteri) och har en smått fantastisk patina.

Prisidé: 7 000:-

6378612_orig.jpg


IMG_9073_zps4aa5a6c8.jpg


IMG_9088_zps690becdc.jpg


Omega Chronostop 145.007

Även här lägger jag inte ut texten utan hänvisar till detta:

https://klocksnack.se/threads/omega-chronostop-en-återanvänd-berättelse.5780/

Ref. 145.007 - Cal. 865. Tidhållningen är god. Tidsinställning känns solid och smidig. Okänd servicehistorik.
Signerad på krona, glas, boett, verk och urtavla. Serienummer 2683XXXX daterar den till 1968.
Sekundvisaren nollställer inte exakt (felar på 1 sek, justering)

Prisidé: 7 000 :-

IMG_7043.jpg


stop_3.jpg


Samtliga ur levereras i befintligt skick, frågor besvaras via mail henrik (a) urvalet.com. Skickar klockorna
med postens rek på min bekostnad. Är ni inte nöjda tar jag tillbaka uret men köparen står för returfrakten.
Fler bilder kan mailas med "viss fördröjning"....

Som sagt kom o köp, uren vill bli använda!

/Henrik
 

hejo

Panerai
Bulovan såld och skeppad, Tack till köparen och till KS för upplåtande av plats :happyhappy:

Upp för resterande ur.

Låt mig gärna veta om mina pris känns fel!

/Henrik
 
Topp