• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer Autavia 2017

Autavia 2017?

  • Shut up and take my money

    Röster: 85 51.2%
  • Tveksamt

    Röster: 59 35.5%
  • Helgerån, originalet eller inget (Aurums alternativ)

    Röster: 22 13.3%

  • Totala väljare
    166

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Rindt edt från 1966 vann omröstningen.
watch-1_zpscib93ibz.png


Betydligt bättre balans tycker jag, inte minst på bezeln... Hade lätt klippt en om den sett ut som ovan.
Nu får man väl iofs ta det hela med en nypa salt då det är en prototyp, men eftersom det finns ett snyggt original (en av flera olika pandor i omröstningen) borde de försöka få till något som ligger närmare det folk faktiskt röstade fram.
Det är är enligt mig en fantastiskt snygg kronograf. Kan knappt bli snyggare. Tycker i o för sig "reissuie" var riktigt bra den med! :)
 

Simpatico

Rolex
Jag tillhör skaran som tycker den ser mycket lovande ut på bilderna. Skall bli väldigt intressant att se den i verkligheten.
Tycker det är helt rätt väg för TH att gå. Göra en väldigt lyckad mer tillgänglig för fler, vintageklockorna får man ju näsblod av att följa med i höjden av.
Tror nog det kan vara en liten inkörsport till framtida klocknördar, får man hoppas iallfall.
 

Mr Jacob

Breitling
Tycker att de lyckats i designen. Det där är min nästa klocka. Priset kan tyckas något högt men jämför man med vad exempelvis en speedmaster kostar idag så är det nog inte så farligt ändå. Och jo jag jämför med Omega. Har en Seamaster idag på 44mm som sitter riktigt manligt. Skulle vilja ha Heuer som dressklocka. Alternativt Tudor Heritage.
 

Ola G

Cartier
Jag hade initialt gärna köpt en men sedan såg jag den i verkligheten och vilken lite tjockis den blivit:arghh:
MVH
Ola g
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag hade initialt gärna köpt en men sedan såg jag den i verkligheten och vilken lite tjockis den blivit:arghh:
MVH
Ola g
Förstår precis vad du menar, det är en riktig liten fetknopp som förmodligen kan vara lite tuff att få in under manschetten. Med det sagt tycker jag inte att detta är något som stör för mycket och jag antar att detta är vad som händer om man envisas med glasbaksida på ett någorlunda "high end" inhouse verk. Men som sagt, inget som har stört mig överhuvudtaget hittils även om jag kanske fortfarande är lite i "smekmånadsfasen".
 
Topp