OK, dax för en liten uppdatering om min ´72 Heuer Camaro...
Den har idag precis anlänt till
Olofsfors Urmakeri och Per-Erik, som är den duktiga urmakare som fått förtroendet att serva Camaron.
Han kommer att varsamt återställa den i så fint ursprungsskick som möjligt med allt vad det innebär, dock kommer den inte att poleras!
Den icke fungerande tachymetern visade(hepp)
sig förmodligen handla om en återställare-arm som helt saknades. Per-Erik var dock snabbt ute på nätet och lyckades hitta en av de sista på eBay så den införskaffades omgående och väntas in om nån vecka eller så...
Per-Erik hann även ta några småsuddiga bilder på pärlan där han själv kunde konstatera att urtavlan är i ett makalöst fint skick samt att det medföljande bandet verkar vara av ett gediget tyskt hantverk. Dock behöver glaset poleras upp till sina ursprungliga glans.
Däremot känner han sig väldigt skeptisk till att åtgärda den lite sneda luggen..risken för att nåt ger sig känns mer överhängande än att man faktiskt noterar att den är lite sned...vi får se när jag sett uret IRL själv kanske men patina på ett snart 50-årigt armbandsur tycker jag hör till.
Fortsättning följer.....