• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer Racing!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Still no sign of Heuer. I början på nästa vecka kommer jag kontakta Pay Pal för att påbörja processen med att få tillbaka pengarna. Jag hoppas innerligt att den dyker upp då den är i så fint skick, enligt bilder, men på måndag är det två veckor sedan den skeppades. Surt...

Lite OT nu, men som hyfsat frekvent köpare av klockor från utlandet så måste jag säga att svenska posten är bland de sämsta i europa. Vet inte hur många gånger just detta händer, klockan skickas från utlandet (läs annat EU-land) och sedan ligger det i Sverige hos posten ca 1 vecka innan leverans (eller, de påstår ofta att de försökt leverera vilket jag vet alltför ofta är kvalificerat bullshit).

Summa summarum: ha lite is i magen, svenska Posten har mycket annat för sig än att dela ut post. Och vi ska också komma ihåg att det enda svenska Posten garanterar i sina villkor är att de eventuellt inte kommer kunna utföra tjänsten du har betalat för.
 

_jonte

Patek
Lite OT nu, men som hyfsat frekvent köpare av klockor från utlandet så måste jag säga att svenska posten är bland de sämsta i europa. Vet inte hur många gånger just detta händer, klockan skickas från utlandet (läs annat EU-land) och sedan ligger det i Sverige hos posten ca 1 vecka innan leverans (eller, de påstår ofta att de försökt leverera vilket jag vet alltför ofta är kvalificerat bullshit).

Summa summarum: ha lite is i magen, svenska Posten har mycket annat för sig än att dela ut post. Och vi ska också komma ihåg att det enda svenska Posten garanterar i sina villkor är att de eventuellt inte kommer kunna utföra tjänsten du har betalat för.
Typ vad jag tänkte säga. Ibland blir dessutom paketet levererat utan att ha registrerat med det tracking-id du fått. Men har det tagit ett par veckor är det nog inte så troligt längre...
Jag antar att paketet skickats registrerat?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Typ vad jag tänkte säga. Ibland blir dessutom paketet levererat utan att ha registrerat med det tracking-id du fått. Men har det tagit ett par veckor är det nog inte så troligt längre...
Jag antar att paketet skickats registrerat?

Nu blir det ännu mer OT, men ironiskt nog så är paket från Italien det värsta att få skickat till sig, och inte beroende på italienska posten utan, japp, svenska...

Får en del därifrån (klockor och annat) och det tar 1-2 arbetsdagar för ett paket att lämna Italien. Sen tar det i extremfallet typ 2 veckor för Svenska posten att leverera....

Hoppas att det löser sig med din Heuer easy rider
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nu blir det ännu mer OT, men ironiskt nog så är paket från Italien det värsta att få skickat till sig, och inte beroende på italienska posten utan, japp, svenska...

Får en del därifrån (klockor och annat) och det tar 1-2 arbetsdagar för ett paket att lämna Italien. Sen tar det i extremfallet typ 2 veckor för Svenska posten att leverera....

Hoppas att det löser sig med din Heuer easy rider

Tack. Jo, alltså den har enligt Royal Mail "been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN" den 2/9. Samma nr går inte att spåra med i Sverige. Antagligen har den landat här och försvunnit, eller inte åkt iväg. Frustrerande hur som helst. Dock tar det ju lite tid att kräva tillbaka pengarna och den kanske hinner dyka upp då :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack. Jo, alltså den har enligt Royal Mail "been passed to the overseas postal service for delivery in SWEDEN" den 2/9. Samma nr går inte att spåra med i Sverige. Antagligen har den landat här och försvunnit, eller inte åkt iväg. Frustrerande hur som helst. Dock tar det ju lite tid att kräva tillbaka pengarna och den kanske hinner dyka upp då :)

Jag skulle ge det till på tisdag. Sen skulle jag gå loss.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Beställde lite träningsgrejer från wiggle i England. Men det paketet verkar svenska posten haft bort. Finns ej att finna och är ej levererat... Får göra en reklamation på den, suck

Fick ett litet paket i måndags. Det lämnade Frankrike sista aug, men svenska posten kunde inte dela ut det förrän 9/9... Så en vecka verkar paketet varit i "no mans land" utan några uppdateringar via tracking nbr
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Snygg Carrera!

Hoppas den dyker upp till slut, enligt egen erfarenhet är Royal Mail bland de absolut långsammaste i Europa och dåliga på att uppdatera spårningar på nätet. En gång tog det två månader innan paketet dök upp, då hade jag redan hunnit få ersättning från säljaren...

Referensnumret är 1553 eftersom det sitter ett cal 15 i klockan. Hör av dig om du vill ha originalknappar till klockan, jag kanske kan på tag i ett par.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snygg Carrera!

Hoppas den dyker upp till slut, enligt egen erfarenhet är Royal Mail bland de absolut långsammaste i Europa och dåliga på att uppdatera spårningar på nätet. En gång tog det två månader innan paketet dök upp, då hade jag redan hunnit få ersättning från säljaren...

Referensnumret är 1553 eftersom det sitter ett cal 15 i klockan. Hör av dig om du vill ha originalknappar till klockan, jag kanske kan på tag i ett par.

Tack, och kul att du hittat hit. Du har väl en del fina kronografer vad jag förstått?

Ja, idag är det två veckor sedan den skickades och ska nog börja processen med att kräva tillbaka pengarna. Hoppas så klart att den ändå dyker upp. Kontaktar dig gärna angående knapparna om/när den dyker upp :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tack, och kul att du hittat hit. Du har väl en del fina kronografer vad jag förstått?

Ja, idag är det två veckor sedan den skickades och ska nog börja processen med att kräva tillbaka pengarna. Hoppas så klart att den ändå dyker upp. Kontaktar dig gärna angående knapparna om/när den dyker upp :)

Håll ut easy! Paketet jag beställde från Wiggle.co.uk dök upp till slut - tog nästan 3 veckor att skicka det från England (skeppat 23/8 och levererat 13/9). Har du tur så kanske paketet kommer snart
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Håll ut easy! Paketet jag beställde från Wiggle.co.uk dök upp till slut - tog nästan 3 veckor att skicka det från England (skeppat 23/8 och levererat 13/9). Har du tur så kanske paketet kommer snart

Åh fan, grattis! Hoppet återvänder. Var det med Royal Mail det skickades? De verkar ju ha uppenbara problem...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Well, hello there.

FPLW55P.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ja, inte ska svenska posten vara sämre (bättre) än den brittiska. INGET har alltså hänt där ute på Arlanda sen 14.34 igår.

Lägger ner att tracka nu. Den kommer när den kommer.
 

DrDre

Patek
Jag får väl försöka bidra lite också. Den jag har är ju inte alls på samma nivå som de ovan, men ändå en liten charmig rackare. Gjord i plast och utan separat bakstycke (mono-något heter det väl). Heuer har ju världens i särklass coolaste namn på sina gamla racingchronos, men min heter Temporada, vilket jag inte ens vet vad det är. Kanske ngn racingbana?





Om man gillar den där stilen, så är ju den här rätt skojig också. Breitling har ju inte samma 70-talsracingkänsla men känns ju ändå rätt tidstypisk.


 
Topp