• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HJÄLP - Vilken beater?

Vilken klocka röstar DU för?

• 1. Victorinox Night Vision

Röster: 28 29.5%
  • 2. Glycine Combat

Röster: 3 3.2%
  • 3. Glycine Combat Sub

Röster: 39 41.1%
  • 4. Bulova Surfboard

Röster: 25 26.3%

• Totala väljare
    95

Limeee

The Flip - O - Matic
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter här och letar efter en beater lagom till sommaren. Enda kravet är att den ska vara billig (<5000kr) så att jag vågar ha den till allt möjligt. Har en grå G-Shock Casioak GA2110 sedan tidigare men vill ha något mer kompletterande. Föredrar quartz för denna klocka men kan även tänka mig automatisk.

Har nu kommit fram till följande 4 alternativ:
1. Victorinox Night Vision
42mm diameter, 13mm hög, 5ATM, quartz, gummiband, inbyggd ficklampa.
78AE07DE-CF3E-4B91-8B48-E70DDBE1ED5C.jpeg

2. Glycine Combat Bronze
43mm diameter, 11mm hög, 5ATM, automatisk, läderband, boett i brons.
0BE46F9D-7194-4046-B89E-B783C0279B65.jpeg

3. Glycine Combat Sub Bronze
42mm diameter, 11mm hög, 20ATM, automatisk, läderband, boett i brons.
E5A12483-0D69-492A-A87E-27083452E5F7.jpeg

4. Bulova Chronograph ”Surfboard”
40,5mm diameter, 14,5mm hög, 20ATM, tropic gummiband, quartz.
CEA52087-752C-4954-8325-1E97B7CD52EF.jpeg

Vilken av dessa fyra röstar ni för?
De tre senare ligger i samma prisklass, medan Victorinox går på 1/3 av dessa.

Några andra bra alternativ kring 1-5000kr?

Senast ändrad:
Kvittar vilken du köper, du lär sälja klockan inom 2-3 veckor oavsett vad. 😂 Men en beater tycker jag ska klara av minst 10-20bar, därför går alternativ 1-2 bort. Sen är alternativ 4 finare än 3. Så min röst går till Bulovan.

Kvittar vilken du köper, du lär sälja klockan inom 2-3 veckor oavsett vad. 😂 Men en beater tycker jag ska klara av minst 10-20bar, därför går alternativ 1-2 bort. Sen är alternativ 4 finare än 3. Så min röst går till Bulovan.
Det har du rätt i, därför den ska vara billig🤣 Ja jag håller med dig där, 5ATM är inte alls optimalt... Vi får se vad det slutar med!

En Combat sub har du ju redan haft, 5atm på combaten känns lite för vad du tänker dig så min röst för också på Bulovan. Fast.. är inte den och Catalinan som inte blev långvarig lite i samma kategori?

Jag röstar på Bulovan, perfekt med en färggrann kronograf till Sommaren(s biltävlingar?)

Det faktum att det kommer att finnas en till bra pris på köp och sälj till mig snart spelar också in.
Köper det resonemanget, helt klart en annorlunda taveldesign och skoj med lite färg. Finns även en ännu mer färgglad med orange. Så vilken vill du helst ha? (när du ska köpa den innan sommaren ens börjat)😜
35A16330-16A0-4AC7-A39C-8F3F94FBBB2C.jpeg

En Combat sub har du ju redan haft, 5atm på combaten känns lite för vad du tänker dig så min röst för också på Bulovan. Fast.. är inte den och Catalinan som inte blev långvarig lite i samma kategori?
Bra resonemang, lutar nog åt alternativ 1 eller 4 just nu. Det jag räds för med Bulovan är tjockleken😅
Jaa det har du väl rätt i, därför den ska säljas för att bytas ut mot en annan. Det här med beslut... Tror det lutar mot en Victorinox ändå, den är så billig så att jag skulle kunna kasta den om jag lessnar på den😁

Victorinox tycker ja har en perfekt beaterkänsla i sin estetik. Är själv sugen på en inox.
Av de ovan så hade ja lätt tatt Victorinoxen eller Glycine sub. Suben lite mer stil och victorinoxen blir ren och skär beater.

Roligt.
Har en glycine sub brons fast blå i stället för grön. Gillar den mycket men röster ändå på Bulovan. Tänkte köpa den tidigare i år men velade om vilken färg och glömde bort det sen. Vart har du hittat den till bra pris?

Roligt.
Har en glycine sub brons fast blå i stället för grön. Gillar den mycket men röster ändå på Bulovan. Tänkte köpa den tidigare i år men velade om vilken färg och glömde bort det sen. Vart har du hittat den till bra pris?
Jasså, vad kul att höra! Vill se bilder på den!
Hittade för under halva priset på Jomashop, se länk:
De har alla färger inne dessutom, dock tillkommer ju moms. Men har beställt därifrån tidigare utan några som helst problem🙂

Jag håller med de andra som sagt att en riktig beater som ska klara allt måste ha mer än 5atm vattenskydd varför bara alternativ 3 och 4 är aktuella. Jag är inget fan av kronografer så min röst föll på 3. Tycker dessutom den är snyggare!

Jag håller med de andra som sagt att en riktig beater som ska klara allt måste ha mer än 5atm vattenskydd varför bara alternativ 3 och 4 är aktuella. Jag är inget fan av kronografer så min röst föll på 3. Tycker dessutom den är snyggare!

Yeman var riktigt fin och somrig! Särskilt på MN!
Får vara beredd att hålla med dig, ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag om att minst 10ATM är ett måste.
Ja men visst var den, för 4000kr känns det som en riktigt bra sommarklocka! Särskilt på MN som sagt😊

Av alternativen hade jag valt Victorinoxen. Annars kan du säkert få tag i en Certina DS Action för <5k. Då får du ett HAQ-verk dessutom.

Om du nu vill ha en riktig beater så är det bara kvarts som gäller enligt mig, ett mekaniskt verk kan ju gå åt skogen efter några vändor med tigersågen eller en stötig tur med mountain biken med lite otur.

Tillbaka
Topp