• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HJÄLP - Vilken beater?

Vilken klocka röstar DU för?

• 1. Victorinox Night Vision

Röster: 28 29.5%
  • 2. Glycine Combat

Röster: 3 3.2%
  • 3. Glycine Combat Sub

Röster: 39 41.1%
  • 4. Bulova Surfboard

Röster: 25 26.3%

• Totala väljare
    95
Ja jag håller med, många modeller hade gjort sig bättre i något mindre utförande!

Mycket riktigt, du övertygade mig så ska ringa in till en lokal AD och kolla läget på en SPB151 nu :cool:
Nu ska vi kanske inte kapa tråden med Seikosnack, men Willarden är verkligen supertrevlig! Fick hem den igår, kär i allt från storleken till de snygga visarna.
Inte jättebillig, men ändå prisvärd säger jag.
IMG_20210526_102220-01.jpeg

Nu ska vi kanske inte kapa tråden med Seikosnack, men Willarden är verkligen supertrevlig! Fick hem den igår, kär i allt från storleken till de snygga visarna.
Grattis till fantastisk klocka och tack för input! Den är så j'vla snygg!

Äsch den här tråden kan få vara till lite allt möjligt, är ju ett bra tips på beater dessutom😃 Vad mäter den i diameter?

För att vara Seiko lät det rätt smidigt, helt klart! Jag som har noll koll på Seiko, finns den i andra färger än bara svart?
Ja, och är det något Seiko är duktiga på så är det att få stora klockor att bäras små, mycket på grund av ofta kort L-L.
Angående färgerna så finns det svart (SBD151, som är den som mest liknar 6105-8110 som Martin Sheen hade i Apocalypse Now), en version med grön tavla och bezelinlägg (SPB153) och en limiterad blå (SPB183).
Om du skulle börja fundera på Seiko finns det ju en hel del trevligt med kvarts också, typ Arnie eller om budgeten tillåter Tuna.

Ja, och är det något Seiko är duktiga på så är det att få stora klockor att bäras små, mycket på grund av ofta kort L-L.
Angående färgerna så finns det svart (SBD151, som är den som mest liknar 6105-8110 som Martin Sheen hade i Apocalypse Now), en version med grön tavla och bezelinlägg (SPB153) och en limiterad blå (SPB183).
Om du skulle börja fundera på Seiko finns det ju en hel del trevligt med kvarts också, typ Arnie eller om budgeten tillåter Tuna.
Det här låter spännande ändå, speciellt om det skulle finns någon trevlig kvarts eller solar kvarts😃 Ska kolla lite på Arnie och Tuna!

Tack, den är riktigt fin. Men likförbannat så fastnade jag inte fullt för den, så letandet går vidare och den lär snart dyka upp på K&S. Känns som att jag vill ha en Grand Seiko men bara betala för en billig Seiko 5😂
Oj svårt val, spontant så var ju Willard flera strån vassare utseendemässigt också. Kanske går att hitta någon beggad till bra pris, så ”tjänar” du in lite av prisskillnaden. Oavsett så känns det som bra beatermaterial och jag har mer och mer börjat blicka mot Seiko för en beater😃
Men jag trodde vi var överens om att du skulle köpa den gula scurfan, tröttna på den och sälja billigt till moi😬

Lite uppdatering nu! Tror jag hittade min beater till slut, även om det blev något helt annat än de jag övervägde i början😁
Tickar av många boxar:
✅ Vattentät (10ATM)
✅ High precision quartz (solar GPS)
✅ Smidig att bära (12mm tunn, lättvikt i titan <100g)

Utlver det så har den keramisk bezel, och en FANTASTISK AR-coating. Kort och gott en riktigt trevlig grab-and-go klocka!
8225D0DD-E144-440A-84CB-EAF0273DD18C.jpeg
B0A53A87-EA9E-4BB7-A1DF-454F696AD28B.jpeg

Tillbaka
Topp