• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HJÄLP - Vilken beater?

Vilken klocka röstar DU för?

• 1. Victorinox Night Vision

Röster: 28 29.5%
  • 2. Glycine Combat

Röster: 3 3.2%
  • 3. Glycine Combat Sub

Röster: 39 41.1%
  • 4. Bulova Surfboard

Röster: 25 26.3%

• Totala väljare
    95
Personligen villhöver jag en sån här till sommarens strandhäng. 1400 spänn! Finns i svart o blå också. :hungry:
274626_0.jpg
Den där var riktigt frän faktiskt, quartz? Har du någon länk till den?
Äh, sluta tramsa. En plopp är till för att användas. Den är ju dessutom renoverad så inga dyra vintagedelar kvar på den som inte går att ersätta. :)
Så sant, det har du helt rätt i! Borde faktiskt våga släppa loss lite mer med den, det är ju en renodlad beater i ett tufft skal! Och som du säger så är det ju inget som inte går att ersätta😃
Eftersom du gillar din plopp så har du väl smak för det asymmetriska och inte typiskt snygga. Funderat på en gammal hederlig JP2000 Aqualand? Rå, hållbar, billig.
IMG_20210513_195817-01.jpeg
Har faktiskt haft lite span på den, den har vuxit mer och mer på mig den senaste tiden. Så det är inte alls omöjligt med en sådan🙂
Av de fyra du valt röstar jag för Victorinox... men har du tittat något på Traser ? De har några intressanta alternativ... här är ett exempel:

1620936163357.png
Har inte alls kollat in Traser, men kanske är värt att ta sig en titt på det märket. Tack för tipset!
Av alternativen hade jag valt Victorinoxen. Annars kan du säkert få tag i en Certina DS Action för <5k. Då får du ett HAQ-verk dessutom.

Om du nu vill ha en riktig beater så är det bara kvarts som gäller enligt mig, ett mekaniskt verk kan ju gå åt skogen efter några vändor med tigersågen eller en stötig tur med mountain biken med lite otur.
Kan vara intressant med en DS Action. Men visst finns de nya bara i +43mm?

Håller helt med dig, quartz står högt på önskelistan. Tråkigt att det är så få tillverkare som kör quartz och HAQ. Tar mycket hellre ett HAQ än ett billigt automatverk😃

Så sant, det har du helt rätt i! Borde faktiskt våga släppa loss lite mer med den, det är ju en renodlad beater i ett tufft skal! Och som du säger så är det ju inget som inte går att ersätta😃
Använder alla mina vintageklockor. Det är därför jag inte vill ha NOS skick på boetten. Däremot får tavla och visare gärna vara fina. En plopp i synnerhet är ju definitionen av tool, allt som kommer i dess väg går ju sönder :D

Använder alla mina vintageklockor. Det är därför jag inte vill ha NOS skick på boetten. Däremot får tavla och visare gärna vara fina. En plopp i synnerhet är ju definitionen av tool, allt som kommer i dess väg går ju sönder :D
Önska att jag var mer som dig där, är alldeles för rädd om mina ”dyrare” klockor... Jobbigt med första repan på Ploppen, men vore nästan skönt att få en så att jag kan släppa lös lite mer med den! Hahah ja men nästan lite så, med den tyngden och pansarboetten krossar den allt i sin väg😂

Önska att jag var mer som dig där, är alldeles för rädd om mina ”dyrare” klockor... Jobbigt med första repan på Ploppen, men vore nästan skönt att få en så att jag kan släppa lös lite mer med den! Hahah ja men nästan lite så, med den tyngden och pansarboetten krossar den allt i sin väg😂
Jag är också livrädd för att göra första repan, därför köper jag sällan nya klockor. Men om jag ska bidra till OnT så röstar jag på Glycine Combat Sub.

Japp, quartz och 10 atm. Svenskt märke och tillverkad på återvunnen plast från havet. Skoj klocka till billig peng.

@Limeee någon fräsig scurfa då?!
Bra pris, verkar pricka dina krav/önskemål osv.

9CF4A498-42B8-4799-A5D9-A161DB85E3E3.jpeg
Scurfa rekommenderas varmt!

Samma! Den ser otroligt stor ut på de flesta produktbilder vilket var en turn off för mig i början men då den mäter 40mm bör den bäras väsentligt mindre.
Ja den ser ut att ha ganska långa bandhorn men precis som du skriver så är den ju 40 mm så bör va lugnt! Jag ska nog beställa en, men kan inte bestämma mig för om jag skall ta en svart eller våga mig på en orange?! 😎

Japp, quartz och 10 atm. Svenskt märke och tillverkad på återvunnen plast från havet. Skoj klocka till billig peng.

Ja den ser ut att ha ganska långa bandhorn men precis som du skriver så är den ju 40 mm så bör va lugnt! Jag ska nog beställa en, men kan inte bestämma mig för om jag skall ta en svart eller våga mig på en orange?! 😎
Riktigt trevligt alternativ som jag definitivt ska kolla närmare på. Grymt bra pris dessutom!!!
Har helt missat att Triwa är ett svenskt märke, gjorde det ännu mer intressant😃

@Limeee någon fräsig scurfa då?!
Bra pris, verkar pricka dina krav/önskemål osv.

9CF4A498-42B8-4799-A5D9-A161DB85E3E3.jpeg

Scurfa rekommenderas varmt!
Tack för ännu fler bra tips! Ni gör det dock svårt med alla era tips😜 Just nu har det seglat upp lite nya alternativ, skulle säga att det snarare står mellan följande nu:
- Billigare (<2k)
60B0CFBC-27EC-4773-A8F0-9CF55F7CC78E.jpeg
710258A0-CC0F-4E4D-B2D7-58A3F429CC4F.jpeg

- Medel (2-4k)
4DDADD32-2781-4685-97FC-7AEFD6261477.jpeg
52DCB912-FE51-41CE-8CFD-4CBE49169A92.jpeg

- Dyrare (4-6k)
8284A584-F0BA-4CDB-BA6B-D8C0568C51BC.jpeg
49615F86-5C96-4A35-A2C2-51439E27D3CC.jpeg

Tack för ännu fler bra tips! Ni gör det dock svårt med alla era tips😜 Just nu har det seglat upp lite nya alternativ, skulle säga att det snarare står mellan följande nu:
- Billigare (<2k)

- Medel (2-4k)

- Dyrare (4-6k)
Jag röstar för att du klipper den där gula scurfan med alubezel. Mest för att jag själv kikat lite på den och då kan jag köpa den av dig sen när du flippar 😬

Den andra, alltså den gröna. Trevlig sommarbeater
Inte omöjligt, känns som mycket klocka för liten peng! Perfekt semesterbeater med ficklampa och allt, lär känna mig som James Bond med den😉 Enda negativa är vattentåligheten på bara 5ATM...
Jag röstar för att du klipper den där gula scurfan med alubezel. Mest för att jag själv kikat lite på den och då kan jag köpa den av dig sen när du flippar 😬
Inte alls omöjligt, den ser riktigt sommarfräsch ut ☀️

Inte omöjligt, känns som mycket klocka för liten peng! Perfekt semesterbeater med ficklampa och allt, lär känna mig som James Bond med den😉 Enda negativa är vattentåligheten på bara 5ATM...

Inte alls omöjligt, den ser riktigt sommarfräsch ut ☀️
Eller hur!? Sjukt somrig! Och med WR som räcker och blir över. Den har helt enkelt allt du initialt efterfrågade. Done deal, bara beställa!! Sen försöker du komma ihåg att jag har första tjing sen när det blir flipp 🤗

- Billigare (<2k)

- Medel (2-4k)

- Dyrare (4-6k)
Av dem känns Scurfan eller Yeman roligast. Victorinox är tuff, men trist att inte kunna byta band? Jag hade nog valt Scurfan av dem.
(Dina trådar är rena reality-såpan, typ Bachelor!)
tenor (8).gif

Senast ändrad:
Du har då bra smak på klockor!
Hade själv denna duo ett litet tag, men med en pvd-scurfa och gul skx så fick den gula scurfan lämna...
8C16F3AE-5285-4E54-9B32-8DCA5F0CAA87.jpeg
Trevlig kombo! Scurfan ser riktigt trevlig ut, det enda jag har lite svårt för är deras logo. Men det är nog svårt att få mer klocka för pengarna. Hur är kvaliteten på gummit?

Av dem känns Scurfan eller Yeman roligast. Victorinox är tuff, men trist att inte kunna byta band? Jag hade nog valt Scurfan av dem.
(Dina trådar är rena reality-såpan, typ Bachelor!)
tenor (8).gif
Alltid kul att kunna underhålla lite😜
Scurfan ligger faktiskt väldigt bra till, det som lockar med Yema är den tunna designen (11mm vs Scurfans 14mm).

Jag avbokade en klocka för är sugen på surfbrädan (Charlie don't surf!) istället. Men var köper man? Rätt dyr på svenska sidan (kanske finns fler, har bara sett en) jämfört med vad den kostat på utländska sidor där den är slutsåld.

Till TS: Gör det enkelt för dig. Köp allihopa! Eller bestäm dig för typ två och ha den du gillar minst nästa sommar.

Trevlig kombo! Scurfan ser riktigt trevlig ut, det enda jag har lite svårt för är deras logo. Men det är nog svårt att få mer klocka för pengarna. Hur är kvaliteten på gummit?
Jag tror också det är svårt att få mer klocka för pengarna. Otroligt välbalanserad klocka. Gummit är super, ett av de bekvämaste jag testat! Dem har även bra länk man kan köpa till, men gillar man byta band så passar det mesta ;)

Jag är en av forumets få Nite-killar.
Jag är imponerad över Nite:s klockor, och som recensionen nedan säger: har tre olika modeller.
Deras Hawk är stenhård, men storleken skrämmer en del. På pappret stor, men bärs ändå betydligt mindre.
Denna "Nite Alpha" tycker jag nog bäst om.
Alpha:n är en riktigt grym beater!

Jag avbokade en klocka för är sugen på surfbrädan (Charlie don't surf!) istället. Men var köper man? Rätt dyr på svenska sidan (kanske finns fler, har bara sett en) jämfört med vad den kostat på utländska sidor där den är slutsåld.

Till TS: Gör det enkelt för dig. Köp allihopa! Eller bestäm dig för typ två och ha den du gillar minst nästa sommar.
Helt rätt! Jag är riktigt sugen på den jag med. Om jag beställer så gör jag det från Jomashop, då bör du få den under 4.000kr inkl moms och tull.
Haha njaa, börjar nog med en😉

Jag tror också det är svårt att få mer klocka för pengarna. Otroligt välbalanserad klocka. Gummit är super, ett av de bekvämaste jag testat! Dem har även bra länk man kan köpa till, men gillar man byta band så passar det mesta ;)
Härligt att höra, såg rätt billigt ut, men skenet kanske bedrar! Däremot gillade jag verkligen looken på länken, oj vad svårt det blev nu när du skulle kasta in ett till bra alternativ😅

Jag är en av forumets få Nite-killar.
Jag är imponerad över Nite:s klockor, och som recensionen nedan säger: har tre olika modeller.
Deras Hawk är stenhård, men storleken skrämmer en del. På pappret stor, men bärs ändå betydligt mindre.
Denna "Nite Alpha" tycker jag nog bäst om.
Alpha:n är en riktigt grym beater!
Nite är ett nytt märke för mig, måste kolla närmare på det! Riktigt häftig lume👌

Tillbaka
Topp