• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp?! Är Rolex Deep sea Seadweller för stor?

tecan03

Breitling
image.jpg
 

Tobbe.L

Omega
Min första "riktiga" klocka blev också en Deep-Sea(blev kär i första ögonkastet), men efter ett tag så blev den lite för topp-tung för min del som vardags klocka, så jag bytte ner mig till nya 116600 när den kom.

Får väl sen om det blir ett djuphavsmonster nångång i framtiden igen =D
Super fin! Och stort stort grattis, sliten med hälsan ;)
 

Rivalen

Rolex
Var intresserad ett tag. Har haft den på armen (tunn arm) de 43 mm bär man bekvämt och lite mindre tyckte jag. Länken är lite tanig. Vikten vänjer sig armen vid. Det som gjorde att jag svalnade var höjden, den är topptung och för mig som bär löst blev det vingligt. Vill du låna en homage några dagar/en vecka för att känna på, så PMa, så får vi se om det går att ordna smidigt. Edit: Missade - Grattis till jättesnygg klocka!
 
Senast ändrad:

Oniel

Panerai
Tycker klockan är cool som fan! Jag har dock för tunna armar för att bära upp den. Har därför en 16600. om man kan bära upp den så kan man ju knappast hitta något som känns mer robust!
 
Topp