• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp angående en upphittad klocka (Omega).

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har inte bestämt mig än. Som flera har sagt så tappar klockor inte direkt sitt värde, så jag har ingen brådska. Men om någon bjuder 10 000 kr som det har spekulerats om att jag kan få så får jag nog ärligt talat svårt att säga nej.
10K är väl rimligt om det finns box, cert och extra länkbitar men här saknas ju allt det. Skicket påverkar ju också vilket inte är redogjort för här. Bara så du inte blir besviken om du tänkt sälja den. Men röstar för att du skall behålla den, lär vara enda gången du hittar en klocka i den här klassen.
 
Hallå.

Jättesent om siders och gissar att ingen kommer se denna post. Men jag har en ny uppdatering så jag tänkte att jag lika gärna kan posta den.

Jag var till slut och hämtade ut klockan idag. Ärligt talat hade jag mer eller mindre glömt bort den sen jag lämnade in den för några månader sen. Men jag råkade se visitkortet i plånboken i helgen och insåg att jag nog borde hämta ut den så de inte tror att den är övergiven.

Jag är fortfarande 100% säker på att hon som jag pratade med då vid inlämningen sa att det skulle kosta 1200 kr med obligatorisk undersökning för äkthet och allt, hon skrev till och med ner det på ett papper åt mig. Men nu när jag var och hämtade ut den så tog de trots allt bara ut 350 kr för batteribyte (samt 250 kr för en mindre lagning jag hade gått med på). Så totalt 600 kr.

Antingen hade den första personen sagt fel till mig vilket någon upptäckte efteråt och ändrade, eller så har de gått in och ändrat min beställning pga denna tråd. Det var flera här som var upprörda och till och med pingade ägaren till butiken (som är medlem i detta forum). Oavsett anledning så slutade priset på det som alla här hela tiden sagt att det borde vara.

Klockan sitter just nu på min arm och tickar på fint, och jag måste erkänna att den är vackrare än jag minns den. Det ser nästan ut som att de har polerat glaset men det är nog inbillning. Den är fortfarande inte något jag kommer våga bära till vardags, men kanske att jag spar den ändå och har den på någon finare fest här och där.

Med detta är nog iaf detta kapitel slut, och jag tackar åter igen alla som gett mig råd och visat intresse i tråden.

Tack och hej.

//Killen som hittade och blev ägare till en Omega Seamaster.
 

Bilagor

  • Omega.png
    Omega.png
    159.8 KB · Visningar: 323

Lyfali

Cartier
@OmegaFoxtrott nu ser du till att bära klockan dagligen och njuta av din vinst! Och vad du än gör så sälj den inte nu för två månaders hyra. Pengar löser sig alltid.

Denna klocka och den historian som du bär med dig är guld värd! Och alla folk som du pratat med här och lärt känna pga denna klocka är ju få för unnat!..
Kör i vind med din omega räser och rocka den dagligen under din studietid!
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Har tänkt på denna tråden några gånger och undrat vad som händer. Trevligt att du uppdaterar @OmegaFoxtrott! Det vore roligt om du postade en bild på klockan på dom sen, en s.k. wristshot som avslutning. :cool:

Sedan tycker jag absolut att du ska bära den till vardags! Det är den värd.

Hallå.

Jättesent om siders och gissar att ingen kommer se denna post. Men jag har en ny uppdatering så jag tänkte att jag lika gärna kan posta den.

Jag var till slut och hämtade ut klockan idag. Ärligt talat hade jag mer eller mindre glömt bort den sen jag lämnade in den för några månader sen. Men jag råkade se visitkortet i plånboken i helgen och insåg att jag nog borde hämta ut den så de inte tror att den är övergiven.

Jag är fortfarande 100% säker på att hon som jag pratade med då vid inlämningen sa att det skulle kosta 1200 kr med obligatorisk undersökning för äkthet och allt, hon skrev till och med ner det på ett papper åt mig. Men nu när jag var och hämtade ut den så tog de trots allt bara ut 350 kr för batteribyte (samt 250 kr för en mindre lagning jag hade gått med på). Så totalt 600 kr.

Antingen hade den första personen sagt fel till mig vilket någon upptäckte efteråt och ändrade, eller så har de gått in och ändrat min beställning pga denna tråd. Det var flera här som var upprörda och till och med pingade ägaren till butiken (som är medlem i detta forum). Oavsett anledning så slutade priset på det som alla här hela tiden sagt att det borde vara.

Klockan sitter just nu på min arm och tickar på fint, och jag måste erkänna att den är vackrare än jag minns den. Det ser nästan ut som att de har polerat glaset men det är nog inbillning. Den är fortfarande inte något jag kommer våga bära till vardags, men kanske att jag spar den ändå och har den på någon finare fest här och där.

Med detta är nog iaf detta kapitel slut, och jag tackar åter igen alla som gett mig råd och visat intresse i tråden.

Tack och hej.

//Killen som hittade och blev ägare till en Omega Seamaster.
 

Leafvalley

Cartier
Hallå.

Jättesent om siders och gissar att ingen kommer se denna post. Men jag har en ny uppdatering så jag tänkte att jag lika gärna kan posta den.

Jag var till slut och hämtade ut klockan idag. Ärligt talat hade jag mer eller mindre glömt bort den sen jag lämnade in den för några månader sen. Men jag råkade se visitkortet i plånboken i helgen och insåg att jag nog borde hämta ut den så de inte tror att den är övergiven.

Jag är fortfarande 100% säker på att hon som jag pratade med då vid inlämningen sa att det skulle kosta 1200 kr med obligatorisk undersökning för äkthet och allt, hon skrev till och med ner det på ett papper åt mig. Men nu när jag var och hämtade ut den så tog de trots allt bara ut 350 kr för batteribyte (samt 250 kr för en mindre lagning jag hade gått med på). Så totalt 600 kr.

Antingen hade den första personen sagt fel till mig vilket någon upptäckte efteråt och ändrade, eller så har de gått in och ändrat min beställning pga denna tråd. Det var flera här som var upprörda och till och med pingade ägaren till butiken (som är medlem i detta forum). Oavsett anledning så slutade priset på det som alla här hela tiden sagt att det borde vara.

Klockan sitter just nu på min arm och tickar på fint, och jag måste erkänna att den är vackrare än jag minns den. Det ser nästan ut som att de har polerat glaset men det är nog inbillning. Den är fortfarande inte något jag kommer våga bära till vardags, men kanske att jag spar den ändå och har den på någon finare fest här och där.

Med detta är nog iaf detta kapitel slut, och jag tackar åter igen alla som gett mig råd och visat intresse i tråden.

Tack och hej.

//Killen som hittade och blev ägare till en Omega Seamaster.

@OmegaFoxtrott nu ser du till att bära klockan dagligen och njuta av din vinst! Och vad du än gör så sälj den inte nu för två månaders hyra. Pengar löser sig alltid.

Denna klocka och den historian som du bär med dig är guld värd! Och alla folk som du pratat med här och lärt känna pga denna klocka är ju få för unnat!..
Kör i vind med din omega räser och rocka den dagligen under din studietid!

Har tänkt på denna tråden några gånger och undrat vad som händer. Trevligt att du uppdaterar @OmegaFoxtrott! Det vore roligt om du postade en bild på klockan på dom sen, en s.k. wristshot som avslutning. :cool:

Sedan tycker jag absolut att du ska bära den till vardags! Det är den värd.

Som ovan svar, använd den dagligen, den är gjord för detta, du bör även kunna ha den på dig när du badar i somma utan problem :)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fantastik historia. *Nästan* för bra för att vara sant! ;)

Tycker absolut du skall behålla den och även om det kostar dig en liten slant så borde du ge den den service som den behöver, som att te.x byta packning eller vad det nu är som krävs för att få den tät. Tar du hand om den väl så kan den hålla livet ut! ;)
 

Rivalen

Rolex
Har läst såpass mkt i tråden att jag såg att allt slutade bra. Du gjorde som man ska när man hittar klocka och den visade sig vara äkta och gick att få igång billigt. GRATTIS! Den tål att användas...
 

Bjoerling

Cartier
Följde också tråden, kul att få en uppdatering! Gött att det löste sig så fint hos Rob också :) snygg klocka, klart du ska behålla! :)
 

Klockaren

Panerai
Härlig historia och kul upplösning speciellt med en billigare service än du räknat med.
Behåll klockan, endast att återberätta historian gör ju det till en keeper av rang.
 
Topp