• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att hitta rätt klocka

Anna78

Breitling
Hej,
jag letar efter ett digitalt armbandsur som bara visar tiden när man aktiverar den. Den behöver också ha alarm och timer. Helst så avskalad och enkel design som möjligt.
Jag hittade Mutewatch, men den hade fått så dåliga omdömen av köpare så den vågar jag inte köpa - eller? Tacksam för alla tips från er i detta forum!
 
Senast ändrad:

Landshark

Cartier
Hej,
jag letar efter ett digitalt armbandsur som bara visar tiden när man aktiverar den. Den behöver också ha alarm och timer. Helst så avskalad och enkel design som möjligt.
Jag hittade Mutewatch, men den hade fått så dåliga omdömen av köpare så den vågar jag inte köpa - eller? Tacksam för alla tips från er i detta forum!

Du har sökt på Google och hittat hit, antar jag? Då tror jag tyvärr att du kommit fel. Lite annat fokus här. Jag menar ingenting illa med det, bara ett konstaterande. Emellertid önskar jag dig "lycka till" med att finna det du är ute efter annorstädes... Och för att understryka mina goda intentioner lägger jag till en "glad könsneutral person": :)
 

Jimpa

Panerai
Jag tycker du ska ha en casio. Mvh
Screenshot_2015-10-15-21-55-10.png
 
Hej,
jag letar efter ett digitalt armbandsur som bara visar tiden när man aktiverar den. Den behöver också ha alarm och timer. Helst så avskalad och enkel design som möjligt.
Jag hittade Mutewatch, men den hade fått så dåliga omdömen av köpare så den vågar jag inte köpa - eller? Tacksam för alla tips från er i detta forum!
Smart watch is your friend :)
 

F-L-P

Panerai
Hej,
jag letar efter ett digitalt armbandsur som bara visar tiden när man aktiverar den. Den behöver också ha alarm och timer. Helst så avskalad och enkel design som möjligt.
Jag hittade Mutewatch, men den hade fått så dåliga omdömen av köpare så den vågar jag inte köpa - eller? Tacksam för alla tips från er i detta forum!

Tror att landshark har rätt.. vi är nog ganska kassa på den typ utav klockor generellt. Jag skulle nog sagt mute watch eller någon smart watch.

Annars finns ju riktigt feta vintage LED klockor som tänds upp när man trycker på en knapp, tror dock inte att de har larm.
Det är helt omöjligt att hitta batterier till dessa och kombinerat med att de slukar batterier gör att det inte används i någon större utsträckning idag och är enligt mig en prefekt bit klockhistoria för en liten peng.. När de kom bland det fetaste man kunde köpa och stilikoner som angelli hade en.
tumblr_mt3pjgvAX61qlvrxko1_1280.jpg
Hamilton-Pulsar-P2-jbw007-X080_1600x1200.jpg

Det var även denna typ som var bondklockan i live and let die
37010d1396176937-watches-live-let-die-1973-liveandletdiejamesbond2.jpg


Tyvärr är det sånt här jag och många andra kan bäst (samt vilka andra klockor angelli mest är känd för, andra kända bondklockor , historien bakom bond-natot)... inte saker som egentligen är användbara för någon...

Hoppas att det är någon som kan guide dig bättre än jag, välkommen hit.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
Du har sökt på Google och hittat hit, antar jag? Då tror jag tyvärr att du kommit fel. Lite annat fokus här. Jag menar ingenting illa med det, bara ett konstaterande. Emellertid önskar jag dig "lycka till" med att finna det du är ute efter annorstädes... Och för att understryka mina goda intentioner lägger jag till en "glad könsneutral person": :)
Tror fan att det är du som kommit fel...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för att ni är så snälla och svarar - trots "fel" forum! Ska inte störa igen.

Du är på rätt forum och du är varmt välkommen. Det finns massor av medlemmar som gillar digitala klockor och om det är någonstans du kan få hjälp att hitta den klocka du är ute efter så är det här. Risken är iofs att det slutar med att du skaffar fler än en klocka... :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Utveckla vänligen på vilket sätt Du anser att jag hamnat fel?
Läs tex @Denke s inlägg ovan så förstår du nog vad jag menar. Att dissa någon som är intresserad av digitalklockor och be dem att dra från forumet tycker inte jag hör hemma här. Fattar inte vilket annat fokus du anser det finns här än att diskutera och ställa frågor om olika typer av klockor.
 

svesam

Rolex
Hej,
jag letar efter ett digitalt armbandsur som bara visar tiden när man aktiverar den. Den behöver också ha alarm och timer. Helst så avskalad och enkel design som möjligt.
Jag hittade Mutewatch, men den hade fått så dåliga omdömen av köpare så den vågar jag inte köpa - eller? Tacksam för alla tips från er i detta forum!

Låter som du söker typ en smartwatch eller kanske något coolt aktivitetsarmband.
Lycka till i sökandet och kul att du ställer frågan här hos oss klocknördar för en sån fråga gör att vi måste tänka till lite innan vi svarar :)
 

Landshark

Cartier
Läs tex @Denke s inlägg ovan så förstår du nog vad jag menar. Att dissa någon som är intresserad av digitalklockor och be dem att dra från forumet tycker inte jag hör hemma här. Fattar inte vilket annat fokus du anser det finns här än att diskutera och ställa frågor om olika typer av klockor.

Jag har väl knappast dissat någon? Tvärt om var jag extremt övertydlig med att inte göra just det!
Men från och med nu lär jag ju dissa dig! Om du inte har en jävligt bra förklaring på ditt agerande?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Har en Mutewatch som jag köpte för att den verkade lite rolig
Men fick den aldrig att fungera riktigt som jag ville tyvärr och skärmen är halvbra att se på
Så jag skulle nog välja något annat :)
Hoppas du hittar rätt
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Såklart är alla sorts klockor välkomna på Klocksnack, tycker jag.. Har själv en digital Suunto Ventus som jag gillar grymt mycket, och den är fortfarande kvar.
Det var faktiskt Suunton som fick mig intressera för klockor på riktigt. Stanna kvar @Anna78
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du har sökt på Google och hittat hit, antar jag? Då tror jag tyvärr att du kommit fel. Lite annat fokus här. Jag menar ingenting illa med det, bara ett konstaterande. Emellertid önskar jag dig "lycka till" med att finna det du är ute efter annorstädes... Och för att understryka mina goda intentioner lägger jag till en "glad könsneutral person": :)

Jag har väl knappast dissat någon? Tvärt om var jag extremt övertydlig med att inte göra just det!
Men från och med nu lär jag ju dissa dig! Om du inte har en jävligt bra förklaring på ditt agerande?
Du skriver med fina ord och att du har goda intentioner men du det du skriver betyder att TS inte har på KS att göra eftersom hon letar digitalklocka med specifika funktioner samt att vi här på KS har ett annat fokus (vad du nu menar med det?). Det tycker jag är att dissa någon även om du gör det med en glad könsneutral person. Av 8500 medlemmar finns det säkert ett gäng som är intresserade av digital/smartwatches som kan hjälpa TS och det finns ingen anledning att be nån med frågor att gå någon annanstans. Det var en jävligt bra förklaring på mitt agerande. Nu får du gärna ge en jävligt bra förklaring på ditt agerande. Vad är fokus här som gör att man inte får fråga om digitalklockor?
 

Landshark

Cartier
Du skriver med fina ord och att du har goda intentioner men du det du skriver betyder att TS inte har på KS att göra eftersom hon letar digitalklocka med specifika funktioner samt att vi här på KS har ett annat fokus (vad du nu menar med det?). Det tycker jag är att dissa någon även om du gör det med en glad könsneutral person. Av 8500 medlemmar finns det säkert ett gäng som är intresserade av digital/smartwatches som kan hjälpa TS och det finns ingen anledning att be nån med frågor att gå någon annanstans. Det var en jävligt bra förklaring på mitt agerande. Nu får du gärna ge en jävligt bra förklaring på ditt agerande. Vad är fokus här som gör att man inte får fråga om digitalklockor?

Av 8500 medlemmar finns uppenbarligen de som är seriöst intresserade av sneakers, grillar, parfym, Volkswagen, poolgrävning för att nämna några särintressen... Men visst, får du forumet med dig så kan vi ju skita i att diskutera riktiga klockor överhuvudtaget och göra om det till ett renodlat liftstyleforum. Skulle ju kunna byta namn till Flashback 2.0....

Välkommen till min virtuella skamvrå. Ha det så kul med Stern och Aurum...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Av 8500 medlemmar finns uppenbarligen de som är seriöst intresserade av sneakers, grillar, parfym, Volkswagen, poolgrävning för att nämna några särintressen... Men visst, får du forumet med dig så kan vi ju skita i att diskutera riktiga klockor överhuvudtaget och göra om det till ett renodlat liftstyleforum. Skulle ju kunna byta namn till Flashback 2.0....

Eller så kan du ju försöka få med dig forumet att förbjuda diskussioner om digitalklockor. Lycka till med det...du kan väl börja missionera i den här tråden,
https://klocksnack.se/threads/reflektioner-om-g-shock.24037/.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Av 8500 medlemmar finns uppenbarligen de som är seriöst intresserade av sneakers, grillar, parfym, Volkswagen, poolgrävning för att nämna några särintressen... Men visst, får du forumet med dig så kan vi ju skita i att diskutera riktiga klockor överhuvudtaget och göra om det till ett renodlat liftstyleforum. Skulle ju kunna byta namn till Flashback 2.0....

Välkommen till min virtuella skamvrå. Ha det så kul med Stern och Aurum...
Fortfarande inget svar på vad "riktiga" klockor är enligt dig och varför man ej får diskutera digitalklockor/smartwatches här på KS? Fattar varför du börjar yra om ot/lifestyle för att många påpekar att du verkar vara lite off attitydmässigt mot en nyreggad med en helt relevant fråga om hjälp på ett klockforum. Jag är långt ifrån någon förespråkare för att utvidga ot/lifestyle och inget av inläggen ovan som vänder sig mot ditt kan tolkas så. Stern är fortfarande på min ignorelist men Aurums inlägg tillför mer en de allra allra flesta här.
 

Jimpa

Panerai
Fortfarande inget svar på vad "riktiga" klockor är enligt dig och varför man ej får diskutera digitalklockor/smartwatches här på KS? Fattar varför du börjar yra om ot/lifestyle för att många påpekar att du verkar vara lite off attitydmässigt mot en nyreggad med en helt relevant fråga om hjälp på ett klockforum. Jag är långt ifrån någon förespråkare för att utvidga ot/lifestyle och inget av inläggen ovan som vänder sig mot ditt kan tolkas så. Stern är fortfarande på min ignorelist men Aurums inlägg tillför mer en de allra allra flesta här.
Stern är ju forumets nya nallebjörn så där kan du nog släppa på ignorera spärren ;-)
 
Senast ändrad:
Topp