Alltså den där är så bra alltså. Riktigt riktigt bra.
Varför jag velar så mycket är för att jag är nu vuxen student och har ingen budget för att lägga pengar på många klockor just nu, så känner att jag måste hitta helt rätt för en everyday watch liksom. Vill mot det dressigare alternativt blingigare hållet. Ingen dykare eller kronograf. Nåt som sitter smutt och fint på handleden. Vet inte om jag skulle "våga" gå på TT och diamanter som en everyday, men jag önskar att jag vågade.
Jag har testat Datejust i 36 (ny) och tycker den sitter kanon (men utanför budget då). Därigenom som jag tror Prince kan bli riktigt bra också.
Sitter och surfar bort tid på klockor just nu då det finns sjukt mycket fint ju. En annan drömklocka utanför budet är JLC Reverso monoface i large. Har testat den och den sitter sjukt bra på mig. Gillar tanken på att ha något dressigare alt blingigare som vardagsklocka. Som ni förstår så har jag inte låst mig vid om det ska vara något sportigare (nåja) som Prince på länk, eller något dressigare på läder.
En klocka jag precis fått upp ögonen för är IWC Portofino 40 mm. Löjligt stilig i designen tycker jag, men aldrig testat någon. Hur bärs den? Verkar gå att få för 30-35 beggad i gott skick. Åsikter eller erfarenheter från Portofinon?