• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med alternativ? Typ "blingigare" Black Bay 36??

Fasen, ju mer man tittar på dessa två tvåton här ovan så blir dom ju snyggare och snyggare alltså. Jag har tidigare haft rejält svårt för tvåton designmässigt, varken eller på nåt märkligt vis, kunde höra mig själv säga typ "ser märkligt ut att blanda dessa material" och såna saker. Nu börjar jag så sakteliga uppskatta det och tycker det är snyggt ju! Är det för att man har fyllt 40??

Stil och smak varierar såklart, och beror också på hur man matchar det med kläder osv. Men kör ni tvåton till vardags? Eller är det mest ett alternativ i klocklådan när andan faller på?
Klart du ska ha TT! Jag köpte min första TT när jag fyllde 25 (finns kvar än idag) Ser inga tillfällen då man inte skulle kunna bära det samt att det skulle vara "gubbigt" är ju bara löjligt! gillar du det så kör :)

En sprillans ny Tudor Date+Day är ju vad du ska ha! 😎 Finns fortfarande nya att få tag i, dock främst från typ C24.

36mm
Automatisk
Går att bada med
Snygga alternativ vad gäller tavlor.
Bara allmänt mysig modell

0369B26E-747C-4880-AB30-692821D1A10B.jpeg
8A9010D5-0801-454F-BE76-201FCA148B05.jpeg

Jag försöker hitta den annonsen, men lyckas inte. Har du en länk?

Tänker om man kunde se vem som har den nu, ibland så ska man ju ha tur ifall flipp suget kommer hos ägaren tänker jag. :)

Det är jag som har den nu. :)

Men den håller jag hårt i. Om du som jag drar dig för c24 säger jag bara ha tålamod. Letade här på ks lite över ett år för 76200 med ”vitsilvriga” tavlan. Kunde inte hålla mig längre så köpte den blåa.

Kan bara hålla med alla andra här, 76200 är en fantastisk klocka. Gillar att den känns vintage, dvs lätt till vikten, lite smårasslig och ett ett äldre datejust case som jag förstått de.

Ha vintagekänslan i åtanke och testa en äldre datejust innan köp skulle jag säga om du ska beställa en 76200 på nätet.

Senast ändrad:
Alltså den där är riktigt fräsch, dock rädd för att den är lite för stor. Vill liksom ha nåt som bara smiter åt och alltid är med utan att märkas.

Intressant är att jag har en nästan 20 år gammal Tissot kvartsare i titan som jag haft sedan ny och egentligen tickar i nästan alla boxar. Den är bara så jäkla trist och ful så används ju typ aldrig......
Stor? Finns väl i 38,40,42?
IMG_20220122_130237.jpg

Alltså det är ju löjligt vad sugen man blir på flera modeller. ;)

Måste se till att lägga ut min SOH så jag har pengar på fickan.

Känns just nu som om det finns dessa heta alternativ:

Breitling Chronomat 36, blå

Tudor 76200

Tudor Royal

Tre riktigt fina alternativ. 76200 har ju en stark fördel i "day" visningen, riktigt fint tycker jag. Och Chronomaten har fördel i sin lite mer udda länk och härligt bling i både stålet och tavlan. Lite ovanligare val känns det som. Royal tycker jag också har en ball helhet med länk, boett och polerade ytor, men har svårt för romerska siffror.

Åsikter?

Förresten ingen som har intresse av min SOH42 2021? Detta är såklart ingen annonstråd, ska lägga ut den "på riktigt" när jag har möjlighet att ta lite vettiga bilder.
Tudor date day måste ju vara helrätt här!

Nu finns det pengar på kontot till klockköp, måste bara komma på vad det ska bli?? ;-)

Löjligt sugen på Tudor date day.

Går det lägga in en bevakning på sälj forumet så man får nån notis när det man söker dyker upp?

Nu finns det pengar på kontot till klockköp, måste bara komma på vad det ska bli?? ;-)

Löjligt sugen på Tudor date day.

Går det lägga in en bevakning på sälj forumet så man får nån notis när det man söker dyker upp?
Nej.
Skapa en köpesannons på vad det är du söker så kanske någon ser denna när de väl har bestämt sig för att sälja.

Kul! Det är en riktigt bra klocka!
Här kommer några bilder på min🙂

20220314_093720.jpg

20220314_093712.jpg
Alltså den där är så bra alltså. Riktigt riktigt bra.

Varför jag velar så mycket är för att jag är nu vuxen student och har ingen budget för att lägga pengar på många klockor just nu, så känner att jag måste hitta helt rätt för en everyday watch liksom. Vill mot det dressigare alternativt blingigare hållet. Ingen dykare eller kronograf. Nåt som sitter smutt och fint på handleden. Vet inte om jag skulle "våga" gå på TT och diamanter som en everyday, men jag önskar att jag vågade. :)

Jag har testat Datejust i 36 (ny) och tycker den sitter kanon (men utanför budget då). Därigenom som jag tror Prince kan bli riktigt bra också.

Sitter och surfar bort tid på klockor just nu då det finns sjukt mycket fint ju. En annan drömklocka utanför budet är JLC Reverso monoface i large. Har testat den och den sitter sjukt bra på mig. Gillar tanken på att ha något dressigare alt blingigare som vardagsklocka. Som ni förstår så har jag inte låst mig vid om det ska vara något sportigare (nåja) som Prince på länk, eller något dressigare på läder.

En klocka jag precis fått upp ögonen för är IWC Portofino 40 mm. Löjligt stilig i designen tycker jag, men aldrig testat någon. Hur bärs den? Verkar gå att få för 30-35 beggad i gott skick. Åsikter eller erfarenheter från Portofinon?

Alltså den där är så bra alltså. Riktigt riktigt bra.

Varför jag velar så mycket är för att jag är nu vuxen student och har ingen budget för att lägga pengar på många klockor just nu, så känner att jag måste hitta helt rätt för en everyday watch liksom. Vill mot det dressigare alternativt blingigare hållet. Ingen dykare eller kronograf. Nåt som sitter smutt och fint på handleden. Vet inte om jag skulle "våga" gå på TT och diamanter som en everyday, men jag önskar att jag vågade. :)

Jag har testat Datejust i 36 (ny) och tycker den sitter kanon (men utanför budget då). Därigenom som jag tror Prince kan bli riktigt bra också.

Sitter och surfar bort tid på klockor just nu då det finns sjukt mycket fint ju. En annan drömklocka utanför budet är JLC Reverso monoface i large. Har testat den och den sitter sjukt bra på mig. Gillar tanken på att ha något dressigare alt blingigare som vardagsklocka. Som ni förstår så har jag inte låst mig vid om det ska vara något sportigare (nåja) som Prince på länk, eller något dressigare på läder.

En klocka jag precis fått upp ögonen för är IWC Portofino 40 mm. Löjligt stilig i designen tycker jag, men aldrig testat någon. Hur bärs den? Verkar gå att få för 30-35 beggad i gott skick. Åsikter eller erfarenheter från Portofinon?

Ja, skulle jag bara ha EN klocka så skulle det nog inte bli den med diamanter. Däremot denna modellen med stavindex går inte av för hackor😃
Kolla också 76214-xxxx, dom är riktigt fina om man vill hålla sig till en färg. Såg att dom sprungit iväg en del i pris dock.. Kolla @FreddeM 's bilder i Tudortråden om du vill se hur modellen ser ut på läder. Riktigt snyggt imo!

Har tyvärr ingen erfarenhet av Portofinon men personligen skulle jag nog köpt något med skruvat krona som är vattentålig till minst 100m om jag bara skulle ha en klocka (kanske bara är jag som är nojjig).

Sen finns ju Omega AT 38,5mm också men den är lite dyrare. Köpte en i nyskick för 40k på C24. Inte lika dressad men en bra allrounder🙂

Tillbaka
Topp