• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med födelsedagspresent.

frere

Audemars
2-Faktor
Skulle välja säga att han är gubbsportig. Gubbig men ändå åt det sportiga hållet. Metall framför läderarmband.
Men ligger något i det som frere säger, farsgubben uppskattar klockor men är inte speciellt insatt så därav tänkte jag försöka hitta något från omega eller tag heuer t.ex.
Märken som är lite mer "kända" för den okunnige.
Men ifall man bryter ner seamastern och aquaracern vad skiljer dom åt?
Menade såklart inte att raljera över "oinsatta" i mitt första inlägg, men det är nog en bra ide att inte välja något alltför smalt. Omega ligger ett snäpp över tag heuer i hierarkin och urverket anses nog också lite bättre, men båda är bra och gedigna klockor som signalerar sportighet. Omegan är lite mer "ikonisk" i sin design, medan aquaracern kan upplevas som lite mer generisk.

Om han är ingenjörstypen som gillar specifikationer och nördiga detaljer kan tekniktunga märken som sinn och damasko dock vara värda att kolla in, trots att han sannolikt inte känner till dem. Min egen far kör en sinn och njuter av att den är specad för att funka "från bastu till isvak", är argonfylld, omöjlig att repa etc.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har en seamaster och en black bay men jag hade kört på en black bay. Föredrar den 9 av 10 gånger.
BBn är grym på länk, nato, läder och framförallt gummi medans smp-c mest fungerar på sin originallänk enligt mig.
Nu börjar de här två bilderna bli lite uttjatade men har inte så många bra bilder i luren att välja på förutom dessa och några halvdana till
image.jpg
image.jpg
image.jpg


För 20k kan du iofs hitta någon rolex oysterquartz med lite tur.
image.jpg
 

F-L-P

Panerai
Har en seamaster och en black bay men jag hade kört på en black bay. Föredrar den 9 av 10 gånger.
BBn är grym på länk, nato, läder och framförallt gummi medans smp-c mest fungerar på sin originallänk enligt mig.
Nu börjar de här två bilderna bli lite uttjatade men har inte så många bra bilder i luren att välja på förutom dessa och några halvdana till
image.jpg
image.jpg
image.jpg


För 20k kan du iofs hitta någon rolex oysterquartz med lite tur.
image.jpg

edit: jag är en idiot.. och kollade fel... carry on..
 
Senast ändrad:
Topp