• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med identifiering av omega seamaster

Allet

Breitling
IMG_6554.PNG
Vad säger ni om detta svaret från säljaren bara BS?
 

tdn-dk

Panerai
Omega skriver inte Genuine leather på deres armband :) Et Omega armband ser ut som denna med model nummer og koder for for bredde, typ och matariale

2.JPG
 

Allet

Breitling
Säljaren har nu svarat att han är säker på att armbandet är äkta och att kvitto finns. Köpt av certifierad återförsäljare i Storbritannien.

Jag köper det inte riktigt... finns det något som tyder på att detta armband skulle vara äkta?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Säljaren har nu svarat att han är säker på att armbandet är äkta och att kvitto finns. Köpt av certifierad återförsäljare i Storbritannien.

Jag köper det inte riktigt... finns det något som tyder på att detta armband skulle vara äkta?
Visa kvittot?
 

Femitolv

Cartier
IMG_8559.JPG
Surt men kopior finns blev erbjuden denna av ett "dödsbo" när jag påtalade att det var en kopia fick jag den!!

Enligt en klockkompis finns det även samlare av dessa fake märkligt
 

Bilagor

  • IMG_8565.JPG
    IMG_8565.JPG
    103.4 KB · Visningar: 27
  • IMG_8566.JPG
    IMG_8566.JPG
    247.5 KB · Visningar: 29

Psykel

Patek

Femitolv

Cartier
IMG_7658.JPG
IMG_7658.JPG
IMG_7654.JPG
Inget jag skall ha på finhyllan men samlar bla på riktiga Omega guldklockor , har ett antal å kan vara nyttigt att ha koll hur en fake ser ut!!

Även äkta kan variera ordentligt i vikt
Ovanligt tung omega gulddinka 46 gram, nyare ligger på typ 30 gram!
Jo Folk samlar på allt tom traktorer !!
Träffade en skön lirare utanför Norrköping han hade då typ 50 gamla traktorer så allt som går samlar folk på !!
 

Allet

Breitling
Jag har kommit överens med säljaren att få returnera armbandet.

Bara att leta vidare! Någon spm har några bra tips på onlinebutiker eller liknande att leta i?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har kommit överens med säljaren att få returnera armbandet.

Bara att leta vidare! Någon spm har några bra tips på onlinebutiker eller liknande att leta i?
Köp ett nytt spänne och ett löst band som inte är tryckt med Omegas logga. Ser ingen anledning till att försöka hitta ett Omegamärkt band. Kaplans har lite band med spännen på klockauktion men vet inte om de var i rätt färg.
 

Allet

Breitling
Är lite inne på att bara få tag på ett spänne, dock svårt att hitta i silver vad jag lyckats söka mig till...
 

Alex74

Breitling
Farsans gamla Omega Seamaster, men sedan då..
Finns det någon kunnig som har lite mer exakt information att dela med sig av kanske, vad gäller version, årtal eller annat spännande?
 

Bilagor

  • IMG_1443.JPG
    IMG_1443.JPG
    192.2 KB · Visningar: 28
  • IMG_1444.JPG
    IMG_1444.JPG
    140.4 KB · Visningar: 29
  • IMG_1445.JPG
    IMG_1445.JPG
    171 KB · Visningar: 26
Topp