• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med inspiration och ögonöppnande

Varför inte kolla närmare på Ulysse Nardin? Ovanliga i Sverige, in-house verk och rätt prisklass!
Tex Marine Chronometer Manufacture, vars enda nackdel väl är enbart 200m wr...
Finns några sköna versioner, och verket är läckert... :)
https://monochrome-watches.com/ulys...nometer-manufacture-review-live-photos-price/

Lånad bild...
Ulysse-Nardin-Marine-Chronometer-Manufacture-5.jpeg

Tack för länken! Riktigt snygga bilder och cool klocka, lite för mycket som händer på urtavlan för min del dock :)

Vad sägs om iwc ingenieur 3239 på gummi, den uppfyller alla krav. Funkar lika bra till kostym som vardagen och är lite speciell samtidigt som den inte direkt sticker ut speciellt mycket.

Edit: Finns med glasbaksida också, dock kan jag inte ref på den :)

Liiite roligt hur du nästan ignorerade tre av de fyra första tipsen, där folk föreslog Grand Seiko, eller? Absolut inte menat som nån slags kritik!
Tog det en stund innan du smält idén om en GS? :)

Liiite roligt hur du nästan ignorerade tre av de fyra första tipsen, där folk föreslog Grand Seiko, eller? Absolut inte menat som nån slags kritik!
Tog det en stund innan du smält idén om en GS? :)
Njaaa, det var nog mer att jag var inriktad på dykare först, jag ville ha vridbar dykring också (även att jag inte skrev det i listan) :)
Sen när jag släppt det för att mer rikta in mig mot GADA blev GS ett självklart val efter jag fick klämma och känna på ett par, jag visste ju att dom var bra men inte sååå bra :D

Tillbaka
Topp