• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med klocka till min man!!!!!

Charlotte

Breitling
Kikade på longines ni rekomenderat men tycker att siffrorna är för markerade (eller hur jag nu ska uttrycka mig), givetis ska man kunna avläsa tider på klockan ;) men jag föredrar det mer diskret.

Glycine är i min stil! Men verkar svårare att får tag på, behöver klockan nästa vecka:eek:
 

Wi

NLA
2-Faktor
Skulle vilja påstå att Certina och Tissot är identiska i kvalitén. Är rätt så säker på att det är samma urverk i Tissot Luxary som i certinas powermatic. Powermatic 80 urverken är mer utvecklade än urverken i de andra klockorna. De har 80 timmar gångreserv (antal timmar klockan tickar utan att stanna när den inte används) mot de typ 36-42 timmarna de andra har.

Äh jag vågar säga att kvalitén är detsamma gällande de 4 du listat. Ta den du tror din man gillar mest =)
Jag hade valt Certina daydate, fin balanserad klocka. Både dress och sportig, bra storlek.
 

Icaras

Rolex
Kikade på longines ni rekomenderat men tycker att siffrorna är för markerade (eller hur jag nu ska uttrycka mig), givetis ska man kunna avläsa tider på klockan ;) men jag föredrar det mer diskret.

Glycine är i min stil! Men verkar svårare att får tag på, behöver klockan nästa vecka:eek:
Finns Longines med andra index och i automat men kostar också mer än vad du kan tänka dig att betala ;)
Blir ju svårt det här, många är ju bra mycket billigare online än i butik. Du menar veckan som börjar imorgon? :D då blir det tight. Var bor du? Så vi kan tipsa om butiker i närheten
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack, valet står nu mellan:

- cerina day date automatic
- certina ds1 automatic
- certina powermatic 80
- Tissot Luxury Automatic

Åsikter kring kvalitet?

Ska sova på saken och beställa imorgon!

Tror nog de är hyfsat lika kvalitetsmässigt. Skillnaden är väl utseendet, storleken/tjockleken, samt gångreserven.

Jag röstar på Certina day date, snygg och traditionell som även skulle passa fint på läderband, mindre diameter (39 mm), men något tjockare (13 mm), billigare så du kan krydda med ett fint läderband också.

Annars är väl Tissoten näst intressantast, mer för den vågade, lite fränare, mer oortodox främst med tanke på mönstret på boettsidorna, clean urtavla, längre gångreserv, lite större (41 mm), men tunnare (10 mm).
 
  • Like
Reactions: Wii

StrawberryFields

Sir Notalot
Kikade på longines ni rekomenderat men tycker att siffrorna är för markerade (eller hur jag nu ska uttrycka mig), givetis ska man kunna avläsa tider på klockan ;) men jag föredrar det mer diskret.

Glycine är i min stil! Men verkar svårare att får tag på, behöver klockan nästa vecka:eek:

http://www.urtid.com/glycine

Lite osäker på leverans tider. Men till på fredag borde dom kunnat få fram den. Ring runt lite.
 
Men kör på Certina dey dey nu då! :D

Du vet, jag vet, KS vet att den är galet stilig!
Funkar till ledig klädsel såväl som kostym.
Fan, jag vill också ha!

Trevlig kväll!
 

JesperdW

Omega
Av de klockor som du har tagit fram så tycker jag att du ska köra på Certina DS First (svart). Klassisk och passar till alla dagars aktiviteter! Mycket fin klocka.
 

Charlotte

Breitling
Och här kommer bilden som försvann bort...
 

Bilagor

  • 8.jpg
    8.jpg
    43.4 KB · Visningar: 152
Topp