Det blir det mest troligt. Ett helvete då den ska in på service då måste du nog mest troligt övernatta hos urmakaren några nätter.Superlim måste bli snyggare ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir det mest troligt. Ett helvete då den ska in på service då måste du nog mest troligt övernatta hos urmakaren några nätter.Superlim måste bli snyggare ;-)
Förhoppningen är att den ska töja sig någon millimeter eller två, vilket förhoppningsvis borde räcka.Testade igår att dra åt bandet, och jo den höll sig på plats. Men det var verkligen inte bekvämt. Men får ge det lite tid så ser vi hur det går![]()
Inte det minsta, när man väl har börjat är det bara utför, man vill bara ha mer, mer och åter mer. Helt plötsligt sitter man med sju DD i samlingen och gör många på forumet grund av avund.
Inte det minsta konstigt att du redan har mersug.
Longines är mycket klocka för pengen tycker jag, har dock ingen själv hittills men kan mycket väl tänka mig att skaffa en i framtiden. Angående ditt läderarmband som följde med din Tissot, så är det ju så att i denna prisklassen på ur lägger inte
tillverkaren något större krut på kvaliteten på just armbandet, så jag tror det är därför det töjer sig och krymper hit och dit.
Ett tips kan vara att köpa ett läderarmband från Hirsch av lite bättre kvalitet, finns ju på samma ställe som du köpte klockan på, Klockia om jag förstod det rätt? Köpte själv ett alligatorarmband därifrån, hur stabilt som helst. Till just min Bulova av exakt samma modell som du först tittade på... Bra att du köpte Tissoten istället, Bulovan har tyvärr lite medioker finish även om
Miyota-urverket lätt går inom COSC-specifikation och har gått hur stabilt som helst i drygt ett år. Men jag tror nog att armbandet överlever klockan utan tvekan...
http://www.klockimport.com/visa_produkt.asp?t=Seiko Premier Kinetic Perpetual - SNP003P1&id=722&lang=sv
den va ju lite fräck, synd att den inte har svepande sekundvisare bara.
Något helt annat, om man köper en begagnad klocka och det inte finns kvitto, bör man ana oråd?
Instämmer köpte själv en Oris classic som första lite dyrare klocka och är imponerad av kvalitetenDenna Oris är fantastisk för sitt pris. Köper du denna kommer du ALDRIG ångra dig. Den är så jävla välbyggd för pengarna! Alltid ångrat jag sålde den....
http://www.chrono24.se/oris/classic...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm