• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig hitta en Explorer-style

ChristianSthlm

Basic
2-Faktor
Hej,

Nu in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros som jag missat.

Tack på förhand.

Begagnad Sinn 556.

556.jpg

Hej,

Nu in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros som jag missat.

Tack på förhand.
Kolla in Seiko Sarg 009
den kallas ”japanese explorer ”
/JB

Tycker personligen att Hamiltons Field Collection innehåller flera ur som har lite samma Field Watch-känsla som Explorer I.

h69439931_wristshot.jpg

Tycker att Tissot Gentleman är en riktigt trevlig "homage" som man inte behöver skämmas för.

827134976_1280x720.jpg

Senast ändrad:
Jag hade nog satsat på en Seiko Baby Alpinist. Går att hitta begagnade i fint skick för ca 5K.
Annars kanske Seiko SARB033 eller Seiko Tictac SZSB006 kan vara något för dig?
Bild på sistnämnda:
Skärmavbild 2021-04-07 kl. 16.28.22.png

Homager är väll aldrig en bra idé i längden, hur coola de än ser ut på instagram och hur mycket man än inbillar sig att det ska mätta peppen på originalet man har.

Här kommer mitt tips på en ”Explorer style” klocka i den prisklassen. Som står på egna ben ..
1982A3A9-4C19-463A-8A67-B0EC57F6A119.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp