• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då är frågan, vad är snyggare? Gummi eller nato? 😁
20210311_152941.jpg
20210311_153603.jpg
20210311_152953.jpg
20210311_153118.jpg
 
Det var ett tag sedan vi hörde något om Diving Armour! Den gråa är 🔥🔥🔥
FB_IMG_1615421373367.jpg
FB_IMG_1615421375893.jpg
FB_IMG_1615421370767.jpg
Due to the amazing response for the Narval here is a couple of shots of the clasp.

As you can see the bracelet tapers and it comes with a divers extension.
 

Bilagor

  • DB698F73-E526-417D-888C-7E7DDE9EE956.jpeg
    DB698F73-E526-417D-888C-7E7DDE9EE956.jpeg
    95.8 KB · Visningar: 14
  • 5F73EFEE-7736-442E-A5D8-DFA4177D569C.jpeg
    5F73EFEE-7736-442E-A5D8-DFA4177D569C.jpeg
    91.4 KB · Visningar: 14
Hej,

Ny in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros eller annat affordable som jag missat.

Tack på förhand.
 
Fasen ju mer jag kollar på SMs BB58 desto mer inser jag att den inte kommer passa min handled. 54mm ändlänk till ändlänk och ser ut att bära lite som ett tefat. Får nog släppa den från listan...alternativt dra åt länken så hårt att handen stasar. Behöver få till en kaffe och en GTG-provning. Tänker att någo skickar med @Von ett ex när vi kör vårens skateturne. Finns det någon som tillverkar en sådan blå med mindre mått?
Jag kommer aldrig köpa en SM men det är klart den kan få åka med i bagaget 😆 Skate & kaffe (helst samtidigt) ser jag som obligatoriskt för alla deltagare 👍🏼
 
Hej,

Ny in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros eller annat affordable som jag missat.

Tack på förhand.
Välkommen! Med lite tur kan du hitta en Sinn 556A för den budgeten, lägger du till 1000-1500 så löser det sig absolut.
Då får du en erkänt grym klocka byggd i Tyskland som ändå har vissa element med en Expy 1 men i mitt tycke coolare :)
1615475882563.png
 
Hej,

Ny in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros eller annat affordable som jag missat.

Tack på förhand.

Borealis adraga!
 
Hej,

Ny in i klockträsket och håller på att prova mig fram lite. Nån vintage, en dressare och den obligatoriska Seiko-dykaren.

Jag har fastnat för stuket på Rolex Explorer 1. Men annat i livet får prioritera en sådan investering för nu.

Men finns det liknande alternativ i 2-7000 klassen som inte är för homage:iga? Eller är det okej med en skamlösa homage rent av?

Har kikat lite på Seikos Bebis alpinist. Men det finns kanske lite micros eller annat affordable som jag missat.

Tack på förhand.
Armida A6, Smiths Everest prs-25 är några exempel som enligt mig är väldigt lika :)
 
Hej Nicklas heter jag!!
Hur fan gör ni med era Nato jag gillar utseendet men på armen känner jag mig som en ko i ett stall med hästar.

Flärpen ja den jävla flärpen brukar jag klippa av.
Ibland klipper jag även den dubbla delen så det blir inte mycket kvar.

FLÄRPEN HUR GÖR NI MED DEN FÖRBANNADE FLÄRPEN JAG HATAR FLÄRPAR.
Flärp är ju också ett underlig ord vem fan kom på det 🧐
Hej jag heter flärp!!
D4AF270F-1315-4A71-A556-55F2299DB3EB.jpeg
016E265B-6A24-43BE-AB98-8FC0230F9FD3.jpeg
D91AF188-1977-40F0-9104-AC739A02CD52.jpeg
 
Hej Nicklas heter jag!!
Hur fan gör ni med era Nato jag gillar utseendet men på armen känner jag mig som en ko i ett stall med hästar.

Flärpen ja den jävla flärpen brukar jag klippa av.
Ibland klipper jag även den dubbla delen så det blir inte mycket kvar.

FLÄRPEN HUR GÖR NI MED DEN FÖRBANNADE FLÄRPEN JAG HATAR FLÄRPAR.
Flärp är ju också ett underlig ord vem fan kom på det 🧐
Hej jag heter flärp!!
D4AF270F-1315-4A71-A556-55F2299DB3EB.jpeg
016E265B-6A24-43BE-AB98-8FC0230F9FD3.jpeg
D91AF188-1977-40F0-9104-AC739A02CD52.jpeg
Kan bara svara för hur jag gör med nato och flärpen. Jag tar bort flärpen och sen tar jag även bort hela natot och kör på gummi, länk eller läder.
Vips så är flärpproblemet borta 👍😊.
 
Supercompressor?
Jag ångrar mig i alla fall inte en sekund, blir mer och mer taggad för varje sekund som går! 😁 Har kollat på bilder på den hela dagen och inte hittat något att klaga på än så länge mer än att baksidan är trist men den är rätt true till originalet så... 😊

Kan tillägga att vi är uppe i tvåsiffrigt i antalet klockor som är på väg till forumet så det är långt fler än jag och @Scaramanga som har en på gång. Sjukt kul! 💪 Jag älskar den typen av boetter, de är riktigt bra. Du får köpa en Maranez och testa tycker jag, de är inte alls så galna när de väl sitter på armen och bärs väldigt skönt.

Vilka gamar ni är! Först ska @Baramats försöka norpa Doxa ifrån mig och nu ska du ge dig på min Aquadive. Schas era vildar! :pirate:
Jag förstår det, den är riktigt cool! Kul att det är så många som har hoppat på tåget. Har ni diskuterat det i Doxatråden eller nåt eller är det bara en slump? 😊

Jag köpte en gul Maranez Samui men gillade den inte alls så den fick vandra vidare direkt och tror att något liknande Aquadive passar mig bättre då jag inte gillar cushion case-aktiga boetter. Såg på Aquadives hemsida att priset är nedsatt och att de är inne på den absolut sista batchen! :nailbiting: FOMO deluxe!


Tänkte bjuda på en unik sak, Optic Instruments, någon här som har en? De försvann dock direkt efter fullföljd Kickstarterkampanj. Gillar den skarpt även om den är lite liten :)
Optic Instruments Horizon.jpg
Spännande! Hur läser man av tiden? :bag:
Idag blev det Borealis Adraga på Canvas. Mycket obekvämt band, förstår inte ens varför jag har kvar det.

wDNVZzj.jpg


Edit: Vänligen ignorera den till synes döende blå-grå huden.
Snygg kombo! 👍Är det någon som har tips på lite mjukare canvas? Jag tycker att det är riktigt snyggt men gillar inte hur stela de är. Man kanske ska försöka hitta ett jävligt välanvänt ex på k&s? 😂
Då är frågan, vad är snyggare? Gummi eller nato? 😁
20210311_152941.jpg
20210311_153603.jpg
20210311_152953.jpg
20210311_153118.jpg
Alltid nato! 🤴
Hej Nicklas heter jag!!
Hur fan gör ni med era Nato jag gillar utseendet men på armen känner jag mig som en ko i ett stall med hästar.

Flärpen ja den jävla flärpen brukar jag klippa av.
Ibland klipper jag även den dubbla delen så det blir inte mycket kvar.

FLÄRPEN HUR GÖR NI MED DEN FÖRBANNADE FLÄRPEN JAG HATAR FLÄRPAR.
Flärp är ju också ett underlig ord vem fan kom på det 🧐
Hej jag heter flärp!!
D4AF270F-1315-4A71-A556-55F2299DB3EB.jpeg
016E265B-6A24-43BE-AB98-8FC0230F9FD3.jpeg
D91AF188-1977-40F0-9104-AC739A02CD52.jpeg
Jag kör alltid en dubbelvikning. Jag provade att klippa flärpen på ett av mina natoband men då sitter den inte lika bra i keepern eftersom banden är utformade för att vikas dubbelt.
 
Hej Nicklas heter jag!!
Hur fan gör ni med era Nato jag gillar utseendet men på armen känner jag mig som en ko i ett stall med hästar.

Flärpen ja den jävla flärpen brukar jag klippa av.
Ibland klipper jag även den dubbla delen så det blir inte mycket kvar.

FLÄRPEN HUR GÖR NI MED DEN FÖRBANNADE FLÄRPEN JAG HATAR FLÄRPAR.
Flärp är ju också ett underlig ord vem fan kom på det 🧐
Hej jag heter flärp!!
D4AF270F-1315-4A71-A556-55F2299DB3EB.jpeg
016E265B-6A24-43BE-AB98-8FC0230F9FD3.jpeg
D91AF188-1977-40F0-9104-AC739A02CD52.jpeg

Använder alltid Nato med "alternativ teknik" som gör att man kan centrera klocka, flärpar och öglor hur man vill.
Omöjligt att beskriva i text :)

 
Senast ändrad:
Jag förstår det, den är riktigt cool! Kul att det är så många som har hoppat på tåget. Har ni diskuterat det i Doxatråden eller nåt eller är det bara en slump? 😊

Jag köpte en gul Maranez Samui men gillade den inte alls så den fick vandra vidare direkt och tror att något liknande Aquadive passar mig bättre då jag inte gillar cushion case-aktiga boetter. Såg på Aquadives hemsida att priset är nedsatt och att de är inne på den absolut sista batchen! :nailbiting: FOMO deluxe!
Det är full rulle i Doxa-tråden angående Synchron så är man intresserad så får man in där och kolla. Är man ännu mer intresserad så föreslår jag WUS, där är verkligen full rulle. 😁 Både Syncron och Doxa har konton där så det pågår en del spännande diskussioner.

Hmm, då har du i alla fall testat. 😊 Aquadive har ju också cushion case men det är helt klart annorlunda om man jämför med till exempel Doxa. Du behöver nog inte oroa dig, priset på Poseidon (om det är den du menar) har varit sänkt sen i somras och de är fortfarande inte slut. Det stod att det var sista batchen när jag beställde min i september också.
 
Tillbaka
Topp