• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig hitta en rolex-modell för mig

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Apansson

Torpare
OlcoMqd.png
 

Cryssarn

Rolex
Gripenbro.se har rolex för 15, en för 17 och en för 18. men någon med bättre koll får säga om det är bra köp eller ej
 

Finne

Omega
Blivit riktigt sugen på att skaffa mig en rolex. Hade passat mig bra nu då jag nydligen fyllt jämt. Dess höga status samt vackra klockor har nått mina ögon. Jag kan i princip inte mycket om klockor alls men antar att jag hamnat rätt för att ställa denna fråga. För det första så har jag hört att man inte ska handla begagnat då risken för att bli lurad är ganska stor. Så jag vill helst handla den i butik. Vart vänder man sig då? Bor i Göteborg.
Krav på min nya rolex:
-500m vattentålighet minst!
-Något exklusivt material såsom guld eller silver.
-Keramisk ring. (En kollega sa att de kan hålla sig fina i flera år med en sådan).
-Köpt i butik där jag kan spara alla kvitton osv ifall att man skulle bli lurad och så att jag kan justera klockans länkar så att den passar min handled.
Jag har tänkt mig att lägga ca 15 000kr. Frugan tyckte det var riktigt onödigt och sa att vi kunde åka utomlands för så mycket pengar. Men har förstått att man får vara beredd att lägga en del om man ska ha ett fint märke.

Tack på förhand!

I Göteborg hittar du flera butiker i Kviberg, där hittar du garanterat.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Glutenfri blodpalt
Ingredienser:
1 portion
1 dl nötblod
drygt ½ msk fiberhusk - låt svälla i blodet några minuter
1 dl Jyttemjöl
2,5 dl malen kokt potatis
½ tsk salt
1 ägg
1,5 dl Finax glutenfri grov mjölmix
1 dl tärnat fläsk

Instruktioner:
För att laga Glutenfri blodpalt
Rör samman allt till fast deg och tillsätt det tärnade fläsket fördelat i paltarna.

Kokas i saltat vatten.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp