Jag har ju gjort valet en gång, precis i början av mitt intresse. Jag hade bestämt att jag skulle skaffa en Omega efter min student, målet var då en Aqua Terra 2500 eller en Speedmaster. Av en slump vandrade jag in på Rydbergs Ur på Väla i Helsingborg och de plockade fram den nya AT8500, 41,5mm, i både vit/silver och svart. De hade tydligen precis kommit in och nu var ju inte AT2500 aktuellt längre, teak-tavlan var ju så mycket snyggare, för att inte tala om urverket... Efter 20 minuters ångest gick jag tillbaka och brände hela sommarens lön och de pengar jag fått till bestick i studentpresent. Aldrig svettats så mycket när jag drog kortet, rent logiskt var det ju idioti på så många plan att lägga så mycket pengar i det läget jag var i.
Nu däremot, drygt åtta år senare, kunde jag inte varit gladare över mitt beslut. Väldigt mycket minnen och känslor ligger i den klockan som jag unnade mig där och då. Odödlig design, kul urverk och en riktig slitvarg. Den har varit på armen nästan varje dag sedan 13 juni 2009
Datum har jag insett är svårt för mig att leva dagligen utan. Tankarna på en Speedy har dykt upp för mig också men ännu har den inte lockat tillräckligt för att det ska bli ett köp, jag har ju redan min AT... Som första "riktiga" klocka håller jag ATn som ett av de bästa alternativen i sin klass. Klart man vill ha en kronograf, något gammalt, något mer dressat, någon dykare o.s.v. men allsidigheten i ATn har något som jag aldrig tröttnar på och även om jag har två andra klockor är det nästan alltid denna som hamnar på armen.
Väldigt färgad av min egen upplevelse som du märker men skulle jag välja någon av de du listat som något minne att ha kvar för livet blir det valet självklart
Oavsett vilken klocka du väljer är det valet helt och hållet ditt, jag har svårt att se att någon kan övertala dig till slut. Kör på den som får hjärtat att slå lite extra, den ska väl förhoppningsvis vara den klockan som stannar med dig längst? Det finns gott om utrymme för fler klockor längre fram!
Avslutar min novell med en färsk bild från vårt nuvarande äventyr
Nu däremot, drygt åtta år senare, kunde jag inte varit gladare över mitt beslut. Väldigt mycket minnen och känslor ligger i den klockan som jag unnade mig där och då. Odödlig design, kul urverk och en riktig slitvarg. Den har varit på armen nästan varje dag sedan 13 juni 2009
Väldigt färgad av min egen upplevelse som du märker men skulle jag välja någon av de du listat som något minne att ha kvar för livet blir det valet självklart
Avslutar min novell med en färsk bild från vårt nuvarande äventyr