Gringubben
Basic
Ha ha ha "min sista klocka!" Många har försökt men få har lyckats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BUMP med fjärilar i magen.
Kan mkt väl just ha skickat deg för min sista klocka.
Det sägs ju att 3 is a magic number, tanken var ju hela tiden att jag skulle ha 3 klockor, 3 klockor som jag är nöjd med.
1, PP 5167
2, AP 15300
3, TBA![]()
Sjukt! När kommer den?
Mitten nästa vecka skulle jag tippa, perfekt sommarklocka.. vit, tät och porrig
Låter som en beskrivning av @leben ?Mitten nästa vecka skulle jag tippa, perfekt sommarklocka.. vit, tät och porrig
?? borde man förstå detta eller är det som vanligt fraser menat till klubben för inbördes beundran...?Hörde att @leben numera inte är så tät.. han hade fått "påhälsning" så det numera var lite slappt
Krävs väl inte så mkt. Stock i pruppen -> mer slapp.?? borde man förstå detta eller är det som vanligt fraser menat till klubben för inbördes beundran...?
?? borde man förstå detta eller är det som vanligt fraser menat till klubben för inbördes beundran...?
ok, sant. jag som jobbat med risk i +12 år tolkade det som dålig soliditet pga av inbrott eller rånad.. men bra att man tänker olika.. ;-)Finns nog en hel del beundran inblandad, men mest en lite grabbig jargong som ofta lyser igenom. Känner man det blir för mkt kan man bara låta bli att läsa in för mkt i det,
Förmodligen en bra bit över budget men jag tycker inget annat än A Lange & söhne.
![]()
Den är fin.
Budgeten har ju töjts under resans gång, så hade säkert kunna trycka in den.
Men den är ändå ingen 100%-are för mig
Nu blev jag nyfiken![]()
Du och jag pratade flyktigt om denna modellen.. men då ansåg jag den va för dyr, men man kan väl få lov att ändra sig tänkte jag![]()
Fan vad avundsjuk jag blir. Stort grattis till klockan som gör mig sömnlös just nu![]()
Nejnejnej.. det är inte en Platona, den är fortfarande för dyr![]()
Så, det var det klart.. tror jag.
Har velat, velat och velat lite till.
Betat av en del av de förslag jag fått i tråden, många har vart riktigt fina.. men ändå inte hört till "de tre"
Hade gärna haft en av varje i den heliga trippeln, men Overseas var för klumpig
Slutade med att det fick bli PP, PP och AP med en extra beater vid sidan om.
Beatern har en kul story till sig.
Köpte just denna klockan ny hos Rob E 18/6-2014, sen har den vandrat lite, blir tredje ggn den är hemma hos mig nu. Hoppas den stannar trots inte inte hör till mina tre "keepers.
Här är då de tre utan inbördes ordning
Patek Philippe Aquanaut 5167, hyfsat vattentålig klocka på gummi. Bär löjligt skönt och är härligt understated
Audemars Piquet Royal Oak 15300, den är bara så skön, lite tooligt rough med ändå stilig
Patek Philippe Nautilus 5726, ville ha en vittavlad.. tyvärr finns inte 5712 med vit tavla, så då fick det bli denna. Ball med månfas och annualcalendar
Också beatern
Omega Seamaster Planet Ocean Liquidmetal, titan med härligt blå tavla och ring.
Hoppas denna uppställning klarar sommaren iaf, riktigt nöjd med de 3 och även den 4:e känns rätt.
(inte hunnit fota så mkt, men ni fattar ungefär)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så, det var det klart.. tror jag.
Betat av en del av de förslag jag fått i tråden, många har vart riktigt fina.. men ändå inte hört till "de tre"
Köpte just denna klockan ny hos Rob E 18/6-2014, sen har den vandrat lite, blir tredje ggn den är hemma hos mig nu. Hoppas den stannar trots inte inte hör till mina tre "keepers.
Patek Philippe Aquanaut 5167, hyfsat vattentålig klocka på gummi. Bär löjligt skönt och är härligt understated
Audemars Piquet Royal Oak 15300, den är bara så skön, lite tooligt rough med ändå stilig
Patek Philippe Nautilus 5726, ville ha en vittavlad.. tyvärr finns inte 5712 med vit tavla, så då fick det bli denna. Ball med månfas och annualcalendar
Också beatern
Hoppas denna uppställning klarar sommaren iaf, riktigt nöjd med de 3 och även den 4:e känns rätt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SåSå, det var det klart.. tror jag.
Också beatern
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()