• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig välja min sista klocka

Som så många andra röstar jag för VC för att ha the "big three". Men om jag skulle köpa en relativt ny så skulle jag inte vilja ha en VC trots allt. VC ska vara vintage, som den här: http://www.chrono24.se/vacheroncons...order=1&tab=pics&urlSubpath=/search/index.htm

Men om du inte vill ha vintage så måste man ju tänka i andra banor. Jag skulle själv gå för en nyare DD i brunt. En sådan som leben förgyllt KS med.

Annars skulle jag köpa något riktigt ovanligt. Typ:
Arnold-Son-HM-Perpetual-Moon-Watch-600x1000.jpg
HM_Perpetual_Moon_1GLAR_U01A_C123A_.jpg

Tycker du redan har slagit huvudet på spiken; en VC Overseas Chrono. Du får en välbehövd chrono, dessutom så kommer du sitta på den heliga treenigheten. Att istället addera en Rolex till de övriga två vore en skam (shots fired) :D.

VC hit & dit rekommenderar folk, sen när de själva sitter inne på de stålarna köper inte en jävel VC. Det säger väl allt :D
Stör mig fruktansvärt på overseas datumet, andra siffran ligger ju märkbart lägre antagligen pga datumskivorna och det ser för jävligt ut.

Sen är det svårt att tipsa dig om något när du betat av så många klockor och märken haha :) Divern är fet så behåll den om den slutar strula. Patek går väl inte heller då det redan är en på ingång? Daytona sitter riktigt bra på dig faktiskt så en i vitguld eller annan ädelmetall som flyger under radarn hade ju varit fett, går väl att hitta Platona för under 400k? Eller en DD2 i valfri ädelmetall & tavla!

Personligen hade jag köpt en smurf, men för att vara lite speciell..
IMG_7916.jpg

Det här med press och sista, får ha i åtanke hur jag blivit adlad... även om jag har ambitionen att bli fast vid en slutgiltig trio som jag snurrar på, är jag inte stoltare än att jag gärna äter upp denna trådstart senare i år ;)

Det gick ju inte så bra för mig detta.

Känslorna för AP'n tog slut, istället fastnade jag för SD4000 (4 ggn gilt?!)

Så nu sitter jag på en duo jag "snurrar" på (kan man snurra i två-tal?), PP 5712 och SD4000 (116600).
En 3:e skall fortfarande in.

Suget efter 116509 är fortfarande överhängande
VC OS Kronograf är lite svalare pga den större boetten
Däremot är jag mktmkt sugen på PP 5167 att ha som finbadare till sommaren... hmmm.. svårt.

Ambitionen är väl ändå att man skall hitta sin sista klocka för alla?!? Någon att bli sjukt nöjd med.

Du gillar ju daytona och nu ligger det ju en ute, i GBG dessutom. En no brainer? Du vet ju att du inte kommer kunna släppa modellen, så det kanske är lika bra att köra på den för att få det ur systemet. När du tröttnat köper du PPn. :)

Varför inte en AP RO 15300ST ? Vill minnas att du inte haft någon sådan? Klassiska och jäkligt snygga. Ligger ju en vettig på K&S. Kanske påminner dig för mycket om dykaren iofs :(

audemars-piguet-royal-oak-date-15300st-oo-1220st-01-01-jpg.140869

audemars-piguet-royal-oak-date-15300st-oo-1220st-01-02-jpg.140870

Varför inte en AP RO 15300ST ? Vill minnas att du inte haft någon sådan? Klassiska och jäkligt snygga. Ligger ju en vettig på K&S :)

audemars-piguet-royal-oak-date-15300st-oo-1220st-01-01-jpg.140869

audemars-piguet-royal-oak-date-15300st-oo-1220st-01-02-jpg.140870

Vill kunna steeeka på rivieran med klockan, AP RO har för låg wr :(

Du gillar ju daytona och nu ligger det ju en ute, i GBG dessutom. En no brainer? Du vet ju att du inte kommer kunna släppa modellen, så det kanske är lika bra att köra på den för att få det ur systemet. När du tröttnat köper du PPn. :)

Bara liiiite fel i tiden, men har återkommit till den annonsen många ggr

Du är ju inte som alla andra så varför inte en Cartier dykare?
calibre-de-cartier-diver-collection.jpg

DiverSteelWristshot.jpg

Cartier-Calibre-Diver-watch-22.jpg

Annars är väl en klassisk Aquanaut din melodi med tanke på hur förtjust du är i din Patek. Klassiska linjer, ren tavla utan krussiduller, bättre på gummi än länk :)
Nautilus+5711+1A+021.jpg

Då blir jag ju par401 :)
Han har/hade Cartier och 5712 :)

Aquanaut 5167 på gummi/komposit är en het kandidat, skulle tro jag hamnar där vad det lider, 120m wr funkar bra. (du visade bild på Nautilus 5711, den blir för lik min 5712)

Då blir jag ju Par401 :)

Aquanaut 5167 på gummi/komposit är en het kandidat, skulle tro jag hamnar där vad det lider, 120m wr funkar bra.

Tycker Nautilusen är en klass för sig :) Det säger jag dock utan att ha koll på prisläget, är de mycket dyrare än vattennöten?

Hade ingen aning om att par401 haft bägge :) Kul!

Va´ f-n är problemet?!?
Köp en Daytona and live happlily ever after... :D

(men ingen sån där chokladarab, det ser för j-lig ut...:p)

Då blir jag ju par401 :)

Aquanaut 5167 på gummi/komposit är en het kandidat, skulle tro jag hamnar där vad det lider, 120m wr funkar bra. (du visade bild på Nautilus 5711, den blir för lik min 5712)
Det är ju det du vill i hemlighet;)
Nya Cartier divern som kommer i pvd eller dlc(kommer inte ihåg vilket) är ju grym. Något för dig tror jag!

Tycker Nautilusen är en klass för sig :) Det säger jag dock utan att ha koll på prisläget, är de mycket dyrare än vattennöten?

Har kvar Cartiern och Ppn:) Båda ska stanna
Tror jag är ensam på forumet om Cartiern, lite konstigt då jag tycker det är en extremt lyckad modell. Inhouseverk och ISO cert dykare

image.jpg

Vad snackar du om? Han har ju en überdeluxe nautilus. Varför köpa en klocka som är nästan likadan fast sämre?

Vad snackar du om? Han har ju en überdeluxe nautilus. Varför köpa en klocka som är nästan likadan fast sämre?

Haha, ja det är sant, men det har ju inte stoppat folk från att vara tokiga förr! Hur många här inne sitter inte med "likadana" klockor men av olika refs? 14060, 16610, 16600, 16660, 1680, 16800, 16700, 16710, 16750 osv osv osv.. Konstigare saker har hänt ;)

Haha, ja det är sant, men det har ju inte stoppat folk från att vara tokiga förr! Hur många här inne sitter inte med "likadana" klockor men av olika refs? 14060, 16610, 16600, 16660, 1680, 16800, 16700, 16710, 16750 osv osv osv.. Konstigare saker har hänt ;)
Jo, men ska man "bara" ha tre klockor så är det ju knäppt att ha två så lika klockor om du frågar mig, speciellt eftersom månfasklockan med lätthet skulle konkurrera ut en vanlig Nautilus.

Du har ju redan den värsta badklocka dvs SD4000.. Vad ska du ha en till för?
Tycker definitivt att du ska ge dig på en kronograf i guld, då blir din samling hyfsat komplett.
116509 låter som ett riktigt smart val.... Eller en 116515 :)

Jag vet att du, som jag, gillar lite smalare märken. Så varför inte gå på en Breguet Marine??

Älskar klockan fullt ut, linjerna, historien, tavlan, boetten, rotorn......ska jag fortsätta??

Varför inte en BP Bathyscape, plain and simple :)
ml_image.3573078.jpg

blancpain-fifty-fathoms-bathyscaphe-02.jpg

Finns ju som chrono också, dock inte lika snygg kanske..
BP_FF_Bathyscaphe_FBChrono_wrist_560.jpg

Kan inte gilla den, försökt.
Men tycker den ser ut som en väldigt dyr billig klocka. Proportioner mm känns of?!

Jag vet att du, som jag, gillar lite smalare märken. Så varför inte gå på en Breguet Marine??
Älskar klockan fullt ut, linjerna, historien, tavlan, boetten, rotorn......ska jag fortsätta??

Skitsnygg, återkom till den som låg på blocket många ggr... men någon hann före :)

Tillbaka
Topp