• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp oinvigd m delar till Seiko!

Herman

Breitling
Ta bort det värstra skiten med en tandpetare eller liknande. Akta dig för att tvätta med för mycket vatten. Då du inte vet om den är tät. Vilken den troligen inte är? Tops funkar fint oxå? Tycker inte du ska polera den? Om du inte kan hitta nån som verkligen kan göra det i original stil.
Tog knappt nåt vatten alls på boet/klockan!
Frågade om ring ingick med glaset men har ej fått nåt svar på det än.

Visst skrev du att du kunde tänka dig att pilla lite på/med klockan?☺
Den skulle som sagt nog må bra av en liten genomgång(enda sättet jag idag kan ändra dag och datum är att skruva fram tiden 24t) å lite bättre rengöring! Är det något du kan tänka dig att göra?
 

rogart-63

Patek
Tog knappt nåt vatten alls på boet/klockan!
Frågade om ring ingick med glaset men har ej fått nåt svar på det än.

Visst skrev du att du kunde tänka dig att pilla lite på/med klockan?☺
Den skulle som sagt nog må bra av en liten genomgång(enda sättet jag idag kan ändra dag och datum är att skruva fram tiden 24t) å lite bättre rengöring! Är det något du kan tänka dig att göra?
Vi kan ta det på PM.
 

Herman

Breitling
IMAG2007.jpg
IMAG2005.jpg
IMAG2006.jpg
@Herman ! Ta en bild på boetten med glaset upp .Så kan jag jämnföra lite .
IMAG2007.jpg
 

rogart-63

Patek
Vad tror du om att lägga ett bud på Indien klockan ?
Kan det vara samma boett. resten är skrot? Bara ute efter bezeln.
s-l1600 (4).jpg
 
Senast ändrad:

Herman

Breitling
Ska bli kul att se slutresultatet! Hoppas du får tag på en bezel!
Edit: Kolla, här säljs en boett med bezel till en 6106-7690! 11,95 euro! Annan boettform, men bezelen borde vara densamma?
http://www.speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?products_id=27302
Hej!
Har redan tittat på den där men tyvärr tror jag inte det är en 7690, den gjordes tydligen bara med den boett som sitter på min pappas klocka(såldes tydligen endast i Japan). Och Bezeln(nr 83338309) som tillverkades användes enbart till 7690 så därför lär nog inte den passa/vara rätt heller. Tyvärr!:(
Om jag nu lärt mig rätt genom resans gång:)

Nånstans börjar jag nästan önska att han kunde ha köpt en liten vanligare klocka istället...:banghead::D
 

Psykel

Patek
Hej!
Har redan tittat på den där men tyvärr tror jag inte det är en 7690, den gjordes tydligen bara med den boett som sitter på min pappas klocka(såldes tydligen endast i Japan). Och Bezeln(nr 83338309) som tillverkades användes enbart till 7690 så därför lär nog inte den passa/vara rätt heller. Tyvärr!:(
Om jag nu lärt mig rätt genom resans gång:)

Nånstans börjar jag nästan önska att han kunde ha köpt en liten vanligare klocka istället...:banghead::D
Surt! Men du grejar det nog, ska du se!
 

Herman

Breitling
Klockan är sedan ett par dagar på en modell större Spa-behandling hos bästa @rogart-63 . Enligt kort jag fått skickat till mig hälsar klockan å säger att den har det bra.
Jakten på ny bezel är dessutom över, efter ett par bommade auktioner har ett reservdelsobjekt från Japan äntligen budats hem:happyhappy:
 

rogart-63

Patek
Hade tänkt montera glaset idag och det gick bra men det glider ur hela tiden? Bezeln behövs för att låsa fast glaset . Hade tänkt jag kunde monterat ihop klockan så allt hade legat lite mer skyddat inne i boetten. Men nu får vi vänta på bezeln och hoppas den dyker upp snabbt?
 

Psykel

Patek
Klockan är sedan ett par dagar på en modell större Spa-behandling hos bästa @rogart-63 . Enligt kort jag fått skickat till mig hälsar klockan å säger att den har det bra.
Jakten på ny bezel är dessutom över, efter ett par bommade auktioner har ett reservdelsobjekt från Japan äntligen budats hem:happyhappy:
Fantastiska nyheter! Ska bli kul att få se slutresultatet! Och vi måste absolut få ett wristshot från pappa sen!
 

Herman

Breitling
DEv2LCS.jpg
PCaCXmL.jpg
Såg en intressant detalj på urtavlan när jag förstorade ena bilden!
Vid/under kl 6 på urtavlan står det 6106-7960, trodde det var/blivit något feltryck då klockan onekligen heter 6106-7690. Men på donatorklockan som anlände stod det likadant!?o_O
Någon annan som märkt samma sak på era seiko klockor?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
DEv2LCS.jpg
PCaCXmL.jpg
Såg en intressant detalj på urtavlan när jag förstorade ena bilden!
Vid/under kl 6 på urtavlan står det 6106-7960, trodde det var/blivit något feltryck då klockan onekligen heter 6106-7690. Men på donatorklockan som anlände stod det likadant!?o_O
Någon annan som märkt samma sak på era seiko klockor?
Det som står på tavlan kan skilja sig från vad som står på boettlocket, det är väl egentligen urtavlans "ref". Den här modellen kan alltså ha flera utföranden på tavlan där varje tavla har en egen ref.
 

Martin Lovasz

Audemars
Det är kul med Seiko då man ofta lätt kan se vad som går med vad för man satte urverket kaliber på både boetten och tavlan så är man händig kan man bygga ihop sin egna original Seiko med delar man hittar. Citizen gör liknande men oftast hittar man inte kalibern på boetten utan bara på tavlan men man kan googla modellnummret för att hitta rätt kaliber.
 
Topp