• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp, rektangulär klocka sökes!

William100

Breitling
Tjenare, jag är väldigt sugen på att införskaffa en rektangulär klocka. Alltså mer en dressklocka.. och helst att den ska vara vintage men tips på nya klockor är inte fel heller! Skulle vilja ha något i detta stuk. Om ni säljer något åt detta håll får ni gärna höra av er också :)!
$_32.JPG
seiko-SFP608_MED.jpg
bulova_tank_vintage_wristwatch.jpg
 
L

LadyA

Guest
På ebay kan du söka på "tank watch" bland klockor och sedan sortera lite (t.ex. att det ska vara Men's).

Du kan även söka efter klockor på hemsidan Chrono24 (.se) :)
 
L

LadyA

Guest
Så svårt att veta om grejerna är äkta dock? Mitt intresse för klockor har precis väckts och har aldrig köpt något från ebay. Blir ju lite mer också med 200 spänns frakt.

Sant att frakten blir dyrare... du kan alltid hålla koll på Tradera också, men dessvärre är utbudet inte lika stort där.

När du skrivit 20 inlägg (och varit medlem i en vecka) kan du alltid skriva en Köpes-annons här på Klocksnack. Tyvärr fick jag inget napp när jag skrev en sådan om just herr-tanks för ett tag sedan :(

Här kan du alltid fråga om objekts äkthet:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/
 
L

LadyA

Guest
Snygg, hittade några på ebay som jag nu lagt bid på, är en riktig ebay nybörjare för den delen också. Ska man vänta till i sista sekund att bidda?

Nu finns det säkert de som är bättre på Ebay än just jag (som gärna får svara och hjälpa till :) ) - men de flesta bud brukar ske de sista 2 minuterna.

Tänk på att köper man varor utanför EU så kan tull tillkomma (brukar stå i en del annonser vad det blir). Köper du inom EU så blir det ingen extra kostnad: dvs. du betalar då vinnande bud + frakt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Snygg, hittade några på ebay som jag nu lagt bid på, är en riktig ebay nybörjare för den delen också. Ska man vänta till i sista sekund att bidda?
Ja vänta å hugg på slutet! Roligare än så kan man inte ha i livet:) Om du är tveksam posta bilder på objektet och fråga. Vad är rimligt pris för tråden eller lilla äkta tråden! Edit. Slutet menar jag sista fem sekunderna.
 
Senast ändrad:

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hade en (enligt mig) riktigt snygg zenith... Kan kolla om jag kan leta fram bild :) 1800 tror jag att jag fick för den!
 
Topp