• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp sökes ang nyköpt Rolex Datejust!

Jag måste bara först och främst säga att jag glädjs verkligen över hur bra respons man kan få på ett forum, jag har aldrig gått med i ett forum förut då jag tänkt att det lätt kan förekomma en hel del trams då folk känner att dom kan skriva anonymt. Jag kommer helt klart att fortsätta vara aktiv här tack vare erat stöd. Är det någon som med säkerhet kan säga att boxen är fake, eller ifall glaset är utbytt till ett felaktigt? Jag är medveten om att plexi kan sticka upp en bra bit men har aldrig sätt en med safir som stuckit upp sådär pass mycket. Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att avgöra på några bilder, men ifall det går att bekräfta att det är felaktigt så tycker jag att det är rätt att skriva ut vilket företag det handlar om. Uppskattar som sagt alla svar!
Och god jul till er alla.
Har inte stenkoll på boxarna, men de har ju betydligt högre kvalitet än så. Den är dessutom inte korrekt för klockan, vilket du redan känner till. Glaset ska inte heller sticka upp så mycket. En annan sak. Tveksam till att länken är korrekt till klockan (eller åtminstone ändlänkarna) 16233 ska ha 455b. 455 är till äldre referenser. Passformen är inte som den ska vara heller.

Tack så mycket @Nygren. Jag får känslan av att det är ett litet ihop plock. Blev rejält besviken då jag öppnade paketet och omedelbart slogs av känslan av dålig kvalite, speciellt då jag hade frågat hur skicket var på boxen och han svarade att den var bara fin och att det inte fanns nånting att anmärka på.
Jag kollade ändlänkarna och guldet i mitten verkar bara vara platerat eller målat dit, ska det vara så då den länken är solid eller är det nånting som inte stämmer där?

Jag har nu läst endel och det verkar stämma att 455 är dom äldre 16033 och 455b på 16233, det verkar alltså som att bandet inte är korrekt. Är det någon som kan bekräfta det?

Om det inte gått två veckor så åberopa den ångerrätt du har vid distansköp från företag. Du behöver inte argumentera, bara ångra dig efter att du undersökt klockan. Meddela dem att du ångrar dig och skicka tillbaka den med spårning.

Ta gärna del av den hjälp du blev erbjuden här.

Med hopp om en god fortsättning,
MasterChief

Hej igen! Jag har varit i kontakt med försäljaren och det verkar som att jag kommer att få tillbaka pengarna. Jag fick en ursäkt och en förklaring att hans humör påverkats av personliga anledningar. Jag känner mig inte bekväm med att hänga ut honom med tanke på att det här verkar vara ett enskiljt fall som påverkats av personliga anledningar, då tidigare recensioner om honom har varit endast positiva. Ni får gärna säga ifall ni tycker att det är rätt eller fel val av mig att göra.
Mvh

Hej igen! Jag har varit i kontakt med försäljaren och det verkar som att jag kommer att få tillbaka pengarna. Jag fick en ursäkt och en förklaring att hans humör påverkats av personliga anledningar. Jag känner mig inte bekväm med att hänga ut honom med tanke på att det här verkar vara ett enskiljt fall som påverkats av personliga anledningar, då tidigare recensioner om honom har varit endast positiva. Ni får gärna säga ifall ni tycker att det är rätt eller fel val av mig att göra.
Mvh
- Bättre kan det inte bli! Han tar sitt ansvar och saken löser sig. Det tycker jag är mycket hedervärt av säljaren och han förklarar dessutom varför "proppen gick". Att i detta läget vara jävlig ser jag ingen anledning till; alla vinner i längden på att vara sams :)

Mvh
Skönt att det löser sig i och med att säljaren tar tillbaka klockan. Vet inte om det tillför något att outa säljaren. Det som däremot är intressant att veta är om han upplyste dig om klockans ”utmaningar”. Om han inte gjorde detta kommer saken kanske i ett annat läge.

Han berättade bara om den utbytta urtavlan, annars skulle den vara i sitt orginala skick. Jag tror inte säljaren själv visste om att klockan hade felaktiga delar då han föreslog att lämna in den till rolex för att dom skulle avgöra ifall det jag sa stämde, kan ju tycka att det bör vara självklart att företag som säljer klockor ska sitta på den kunskapen att dom kan avgöra sånt innan klockan sätts ut för försäljning.

Tillbaka
Topp