Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
mycket rolig läsning och snygga bilder, tack!
PAM767: Tourbillon och GMT, varför inte liksom.
PAM1389: 47mm titan i ny tunnare (16mm) version. Helt klart bärbar.
PAM233: En klassiker med 8-dagars manuellt GMT-verk. Troligtvis min nästa panna, får se om jag tycker det är värt att släppa min nuvarande till förmån för denna.
PAM317: Så satans cool! Keramisk 44mm boett, GMT och kronograf (8-dagars manuellt verk).
PAM423: 47mm. Tveksamt om jag är manlig nog för denna.
PAM774: Nya instegsmodellen för snåljåpar. Snapback innebär enbart 100m WR.
PAM503: Monopulsante Chrono i 45mm vitguld med GMT och 8-dagars manuellt verk.
PAM526: Regatta, paneristins båtklocka nr 1.
PAM614: Dykare med flyback Chrono.
PAM685
PAM720: Limiterade Radiomir-modeller.
Avslutar med PAM716, 42mm kronograf som var helt underbar men tyvärr bara har 50m WR.
That’s it folks! Det var riktigt roligt att i princip kunna prova sig igenom hela sortimentet för att finna sin nisch. Blev det någon panna? Nej, inte denna gång men nu har siktet smalnat av något.
Tack om du orkade läsa.
Nejdå. En av varje. Kan man byta band mellan modellerna också.1389 är ju brutalare men 233 känns helt klart mer allsidig. Frågan är om nästa panna ska komplettera eller ersätta nuvarande. Kanske lite tårta på tårta med 560 och 233.
Dåligt med brattar här, både på handleder oh i butiker.Fint Yonsson, men seriöst...var fan är brattarna? Asiaterna älskar ju brattar.
Sjukt. Vad är oddset för att yonsson tar en bild i Hongkong och får med en medelemms lägenhet...Härligt reportage och du lyckades få med min gamla lägenhet i Soho, du stod på Peel St och utgången är åt andra hållet på Elgin street. Superläge men det blev inte mycket sömn under dom fyra åren jag bodde där....
Balkongen är 20kvm vilket är gigantiskt i hk.
Ha så kul i HK. En stad man aldrig tröttnar på.
Varsågod!Tack för ett bra reportage @yonsson
Alla Rolex är ännu mer snarlika samt allt annat som ser ut som Rolex såsom Blancpain, Omega,... oh wait, det var inget, för det hela är bara en vanesak. För en nörd är väldigt lika saker väldigt olika. Kram.Grymmiga bilder som vanligt!
Är det bara jag eller är inte alla Panerai extremt snarlika? (sätter på mig kevlarhjälmen)
Njae, försökte inte ens pruta faktiskt men det går nog, i alla fall lite. Vissa har konstig prissättning. Standardmodeller är väldigt billiga medan de höjer priserna på allt som är LE.Tack för ett trevligt reportage samt för en nyttig inblick i hur mycket Seiko kostar där borta. Inte så billigt som man kan tro faktiskt, i alla fall inte den jag vill ha. Är det prutbara priser?