• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

http://www.creationwatches.com?

zumzumzizu

Breitling
:) ja, så bör man tänka men jag tänkte mer i kvantitativa termer dvs. ifall det finns någon som har haft 10 beställningar och aldrig åkt på tullavgiften eller ska man se det som om det ALLTID kommer att inträffa?
obs! Jag vill inte på något sätt undgå tullen men undrar rent sannolikhetsmässigt.
Det kanske finns någon som jobbar på tullen och kan förklara hur man rent praktiskt går tillväga?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Beställt därifrån och fått betala varje gång.

Också beställt från watchhubs och aldrig fått betala...
 

Greven

Audemars
Utgå ifrån att du får betala mervärdesskatt och moms. Det har jag gjort varje gång jag handlat där. Kommer en faktura efter du mottagit varan. Då du skall betala dessa avgifter vid köp från land utanför EU tycker jag att du skall räkna med detta. :)
 

zumzumzizu

Breitling
Om det är en (kanske lite klyschigt exempel men ändå :) Seiko skx009 från USA för 1500 SEK, hur mycket ska man betala till tullverket?
Låt oss anta att klockan är värd 2500-3000 SEK i Sverige.
 

Buckshot

Panerai
Om det är en (kanske lite klyschigt exempel men ändå :) Seiko skx009 från USA för 1500 SEK, hur mycket ska man betala till tullverket?
Låt oss anta att klockan är värd 2500-3000 SEK i Sverige.
Det beror väl på vad säljaren skriver för värde på paketet? Jag köpte en klocka från usa longislandwatch för ca 8500kr, fick lägga ut ca 1500kr i tullen.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Just Watchhubs läste jag någonstans om tråkigheter. Var det defekta klockor dom sålde?
Har bara läst en tråd om problem och då var problemet att killen var sur över att han fick betala returfrakt för att skicka in klockan på reparation. Eller var det creationwatches när man tänker efter?
Jag tror nog faktiskt att man inte ska förvänta sig så mycket av returhanteringen på världens två billigaste handlare men defekta klockor behöver man inte vara orolig för tror jag. Ingen av de 10+ klockor jag köpt från de handlarna har haft några problem i alla fall.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Jag beställde en SKX007 i oktober från creationwatches och fick betala blyga 163kr i moms. I övrigt kan jag varmt rekommendera att beställa därifrån då klockan kom väldigt snabbt. Jag beställde på en torsdag och hade klockan på måndagen efter. Angående sannolikheten att åka på tullavgift/moms kan jag inte riktigt uttala mig om då jag bara har beställt en gång och då, som sagt, fått betala.
 

Kanadicken

Panerai
Om det är en (kanske lite klyschigt exempel men ändå :) Seiko skx009 från USA för 1500 SEK, hur mycket ska man betala till tullverket?
Låt oss anta att klockan är värd 2500-3000 SEK i Sverige.
I ordered a SKX007J from monsterwatches.eu for 2000 after exchange and shipping. It was with rubber but still a good price for the j version. Good service and can warmly recommend. He does a bunch of modding so you could also passa på and order something unique!

E. J version is made in Japan and costs a bit more than the K if you haven't already read up on that
 
Topp