• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot Big Bang Ice Bang

alex_c

Cartier
2-Faktor
Trevlig recension och snygga bilder.
Har plöjt igenom en del klockor men aldrig Hublot, trots att jag länge varit nyfiken på en Big Bang av något slag. Har testat 44mm hastigt ett par gånger men eftersom jag tillhör folket med smala handleder har det fått mig att tveka. Jag tyckte 44mm satt väldigt stort. Har tex haft 45mm Radiomir, 44mm Luminor och 45mm Ingenieur utan att de upplevts på samma sätt. Mer luft under hornen på Big Bangen. Kanske bara inbillning. Vad säger du?
Vet att den kommer i mindre storlekar, men dessa är ju rätt sällsynta där ute på andrahandsmarknaden (i alla fall i Sverige) så då kanske det blir till att kika på nytt från AD.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Trevlig recension och snygga bilder.
Har plöjt igenom en del klockor men aldrig Hublot, trots att jag länge varit nyfiken på en Big Bang av något slag. Har testat 44mm hastigt ett par gånger men eftersom jag tillhör folket med smala handleder har det fått mig att tveka. Jag tyckte 44mm satt väldigt stort. Har tex haft 45mm Radiomir, 44mm Luminor och 45mm Ingenieur utan att de upplevts på samma sätt. Mer luft under hornen på Big Bangen. Kanske bara inbillning. Vad säger du?
Vet att den kommer i mindre storlekar, men dessa är ju rätt sällsynta där ute på andrahandsmarknaden (i alla fall i Sverige) så då kanske det blir till att kika på nytt från AD.


Tack!!

Jag skulle säga att Hublot BB bär bra mkt mindre än Panerai's 44mm Luminor.
Men vet av erfarenhet att en del handleder helt enkelt inte är kompatibla med Hublot'n.

Mina har suttit superskönt på vänstern, men när jag testat dem på högern är de helt omöjliga.. världens oskönaste klocka
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Tack!!

Jag skulle säga att Hublot BB bär bra mkt mindre än Panerai's 44mm Luminor.
Men vet av erfarenhet att en del handleder helt enkelt inte är kompatibla med Hublot'n.

Mina har suttit superskönt på vänstern, men när jag testat dem på högern är de helt omöjliga.. världens oskönaste klocka


Lustigt! Det kanske finns en asymmetri i dig (som ju vi människor är fulla av, i mitt fall fötterna...). Skämt åsido, jag tänkte till lite och kom på att det kanske har att göra med att vinkeln där gummit möter klockan liksom är fast. På en Luminor sitter det ju en pin mellan hornen som tillåter flexibel vinkel, men minns att så inte var fallet på Big Bangen. Kanske därför den kändes större på mig. Bara en teori dock... hur som helst, lite avis är man allt.
 

Floffen

Panerai
Trevlig recension och snygga bilder.
Har plöjt igenom en del klockor men aldrig Hublot, trots att jag länge varit nyfiken på en Big Bang av något slag. Har testat 44mm hastigt ett par gånger men eftersom jag tillhör folket med smala handleder har det fått mig att tveka. Jag tyckte 44mm satt väldigt stort. Har tex haft 45mm Radiomir, 44mm Luminor och 45mm Ingenieur utan att de upplevts på samma sätt. Mer luft under hornen på Big Bangen. Kanske bara inbillning. Vad säger du?
Vet att den kommer i mindre storlekar, men dessa är ju rätt sällsynta där ute på andrahandsmarknaden (i alla fall i Sverige) så då kanske det blir till att kika på nytt från AD.

Var förbi Bo Berggren idag och testade en Big Bang Black Magic (de hade ingen Ice Bang hemma). Jävlar vilken klocka! Kändes väldigt gedigen och detaljrik. Hade en Luminor 44mm tidigare men Big Bang:en satt betydligt bättre på min handled, men det är ju såklart individuellt.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Var förbi Bo Berggren idag och testade en Big Bang Black Magic (de hade ingen Ice Bang hemma). Jävlar vilken klocka! Kändes väldigt gedigen och detaljrik. Hade en Luminor 44mm tidigare men Big Bang:en satt betydligt bättre på min handled, men det är ju såklart individuellt.


Intressant, jag som trodde att BB44 satt större än Luminor44 på de flesta. Håller med, tycker att designen funkar och jag förstår varför den lockar köpare. Det som talar mot Hublot har väl redan behandlats i tråden, men frågan jag ställer mig blir ungefär: Om det hade stått AP på urtavlan, vad hade folk tyckt då?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Intressant, jag som trodde att BB44 satt större än Luminor44 på de flesta. Håller med, tycker att designen funkar och jag förstår varför den lockar köpare. Det som talar mot Hublot har väl redan behandlats i tråden, men frågan jag ställer mig blir ungefär: Om det hade stått AP på urtavlan, vad hade folk tyckt då?
Hur de bär är ju en sak, hur det ser ut en annan. Sen tycker jag iof att Hublot bär mindre, dock inte nödvändigtvis skönare



DSC06881_zpsedd81e44.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
RIktigt snygga bilder, aldrig varit Hublot fan men känner att det kommer sluta med en testklocka tillslut.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Alltid varit i Hublot förnekelse pga urverken men vet att innerst inne vill jag ha en. Big bang eller Classic fusion. Dock måste jag komma över ETA fobierna i dessa modeller då priserna inte ligger på samma nivå som en Black bay tex.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har alltid absolut hatat allt som har med Hublot att göra, men enda sedan jag såg Hodinkees intervju med Jean-Claude Biver så har jag börjat respektera märket. Trevlig recension!

Här är länken till videon:

 
Topp