• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot Big Bang VS Rolex Deepsea

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kan bara instämma angående DSSD. Det är en minst sagt gedigen klocka och det är en fröjd att titta ner på den :)

Provade Sub, GMT och Explorer 2 i dag och de kändes som leksaksklockor, tyvärr :(
 
Gillar deepsea'n till 90% klarar inte av textringen i tavlan
Själv tycker jag texten är fantastiskt och ger klockan karaktär men smaken e som baken... Och tur e ju det, vore värdelöst om alla hade samma smak!

Nått jag glömde nämna i min recension är klockans välvda safirglas, så jäkla läckert! Gillar oxå att det inte finns nån förstoring för datumet, ger ett mer stilrent uttryck. Har aldrig varit nått stort fan av datumbubblan men men den e ju ikonisk så jag köper det. Fortfarande glad som ett barn på julafton när jag drar på mig Deepsea ☺☺☺☺
 
Två bilder på "dive mode" m extension utfälld
PSX_20160221_163244.jpg


2016-02-21 16.33.14.jpg
 

Calfen

Panerai
Är i lite samma situation som dig fast tvärt om. Har en Hublot Classic Fusion 45mm och en Sea dweller 16600 min Hublot är bara någon vecka gammal för mig och jag älskar den, dock har ha-begäret för en AP roo börjat eka i huvudet. Men summa summarum är att jag verkligen gillar Hublot men också Rolex :)
 
Topp