• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

att.MuTxbnDLHoEqwZneiL2wYqPYIynQlEu80YWXnn0IbXg.jpeg

Brossans toyger och hubbe. Bra match.

Vart har du fått tag i en skruvmejsel för h-skruvarna? Hade en för längesedan, men tappat bort den.

Minns inte var den kommer ifrån, men verkar finns att köpa….
Du ser att jag fixat linjen på skruvskallarna…..AP fan boyz kan dra åt pipan…

Vart har du fått tag i en skruvmejsel för h-skruvarna? Hade en för längesedan, men tappat bort den.
Hoppar in jag med…

Köpte en i våras som höll god kvalitet från

Item S47909

Man måste ju färgmatcha stenarna i ringen? Tyvärr helt orimligt dyrt.

Svart case kräver svart slätt gummi! På guld case köper jag obskyra utsvävningar färgmässigt…..

Chrisses och min har ju färgmatchade delar på sidan av caset och kronan……det räcker. Dock har mina fade:at lite…..så nästa insats är att byta ut dessa mot nya fräscha delar….

Svart case kräver svart slätt gummi! På guld case köper jag obskyra utsvävningar färgmässigt…..

Chrisses och min har ju färgmatchade delar på sidan av caset och kronan……det räcker. Dock har mina fade:at lite…..så nästa insats är att byta ut dessa mot nya fräscha delar….
Mmm, svarta boetten är lite förlåtande. Men min väns som är stålfärgad hade inte varit kul på svart. Står dock fast vid att en tuttifrutti bör ha färgat band som matchar stenarna.

Kan tänka mig att Hublot tar betalt för de där plastdelarna...

Tidens tand ställer nog till färgerna i gummi och plastdetaljerna. Möjligen matchade det bättre som nytt?

IMG_8271.jpeg
Matchar inte gummit på bandet plasten på klockan? Det tror jag ska matcha rätt bra. Men gummi blir ju lite mörkare/brunare med tiden, speciellt där det får sol. Skinnet åldras dock rätt fort. Tar tvättat och oljat in lädret med väldigt gott resultat. Blir tåligare och mörkare. Så vill man ha mörkare läder är det ett måste. Ditt såg dock rätt fint ut.

Mmm, svarta boetten är lite förlåtande. Men min väns som är stålfärgad hade inte varit kul på svart. Står dock fast vid att en tuttifrutti bör ha färgat band som matchar stenarna.

Kan tänka mig att Hublot tar betalt för de där plastdelarna...

Vågar inte bära ett lila band, som det blir i mitt fall, för utmanande för mitt inre jag.

Tycker inte Hublot är så ohemula som vissa andra aktörer är. 2500:- för nytt gummi är iofs en slant, men bra mkt billigare än andra premium fabrikat.

Bytte krans på min Big Bang Magnesium, typ 4k…..hade räknat med +10k…..

Vågar inte bära ett lila band, som det blir i mitt fall, för utmanande för mitt inre jag.

Tycker inte Hublot är så ohemula som vissa andra aktörer är. 2500:- för nytt gummi är iofs en slant, men bra mkt billigare än andra premium fabrikat.

AP tar ju 7500:- för en länkbit i stål osvosv..

Fan vad sugen man blir på en grusad Hubbe när man kikar här alltså... Synd att den på Kaplans har tantgrus. Känns rimligt prissatt annars.

Det är väl ok, men alligatorerna är 7000 och minns inte vad vitguldsringarna kostade...

Matchar inte gummit på bandet plasten på klockan? Det tror jag ska matcha rätt bra. Men gummi blir ju lite mörkare/brunare med tiden, speciellt där det får sol. Skinnet åldras dock rätt fort. Tar tvättat och oljat in lädret med väldigt gott resultat. Blir tåligare och mörkare. Så vill man ha mörkare läder är det ett måste. Ditt såg dock rätt fint ut.
Gummibandet matchar bra med gummiinsatserna på tryckknappar samt krona, men de är mörkare än plasten i mellanboettan.. men gissar att de en gång i tiden matchade fint. Klockan är 10 år gammal, så har mörknat med tiden. Crockodilen ovanpå bandet matchar rätt OK det mörknade gummit.. så blir flera nyanser av blå/grönt, stör mig inte så farligt på det. Men alltid skoj att testa olika, så kanske beställer band vad det lider.

Det är väl ok, men alligatorerna är 7000 och minns inte vad vitguldsringarna kostade...
:cool:

Dear Sir,

Thank you for your email.

Sure, there is a hematite bezel for purchase for this watch (set on white gold). The recommended public price is 16.822 €. If you would like to order it, please contact one of our retailers who will be happy to help.

You will find the list of our retailers here:
www.hublot.com/en/boutiques

Gummibandet matchar bra med gummiinsatserna på tryckknappar samt krona, men de är mörkare än plasten i mellanboettan.. men gissar att de en gång i tiden matchade fint. Klockan är 10 år gammal, så har mörknat med tiden. Crockodilen ovanpå bandet matchar rätt OK det mörknade gummit.. så blir flera nyanser av blå/grönt, stör mig inte så farligt på det. Men alltid skoj att testa olika, så kanske beställer band vad det lider.
Ok, tror min är minst lika gammal och där matchar det perfekt. Oljade dock in mitt gamla läder och även det blev snyggt när det var i en mörkare ton. Lite olika toner är oftast inte fel.

AP tar ju 7500:- för en länkbit i stål osvosv..

Fan vad sugen man blir på en grusad Hubbe när man kikar här alltså... Synd att den på Kaplans har tantgrus. Känns rimligt prissatt annars.

Just den stensättningen är inte den trevligaste kanske. Roliga Hublots med stenar finns det gott om och de flesta är hyfsat prisade. Inget som flyger av hyllorna…..

Tillbaka
Topp