Har sagt det förr, Big Bang i 38 mm är det nya heta!Skulle varit där en timme senare. Provade för att se storleken, den satt bra!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har sagt det förr, Big Bang i 38 mm är det nya heta!Skulle varit där en timme senare. Provade för att se storleken, den satt bra!![]()
Våndas över den röda som @aleks sålde. Denna visade att den hade varit grym.Har sagt det förr, Big Bang i 38 mm är det nya heta!
Utropet på den på Kaplans var ju bra. Kör ba!Våndas över den röda som @aleks sålde. Denna visade att den hade varit grym.
Nu måste vi balansera tråden lite, 38 är het, men inte den rimligaste storleken…..Har sagt det förr, Big Bang i 38 mm är det nya heta!
36mmNu måste vi balansera tråden lite, 38 är het, men inte den rimligaste storleken…..
Vi behöver mer kvinnor här Fergi
Haha!! Ja såklart och att äntligen kanske utvecklingen går mot mindre utVi behöver mer kvinnor här Fergi![]()
Inte på big bang. På MDM däremot.
Inget katastrof och jag tror Hublot är rätt bra på polering. @aleksär de katastrof dåligt skick på den här?
Borde de va en 1521.3?Inget katastrof och jag tror Hublot är rätt bra på polering. @aleks
Såg ändå ok ut här. Ändlänkarna är lite tråkiga. Men någon 1525 är det nog inte?
![]()
Finns ju lite olika ref nummer som ser likadana ut, men tycker mig se 1521 på boettlocket.Borde de va en 1521.3?
Om ett sånt Quartz verk går sönder antar jag man inte kan laga de utan byter ut de? Hur pass svårt är de o hitta ett nytt Quartz verk och vet någon ca pris?Finns ju lite olika ref nummer som ser likadana ut, men tycker mig se 1521 på boettlocket.
Beror på… Rätt lätt hitta nytt/beg. Har bytt i tre Hublot. Minns dock inte vad de stora verken kostar.Om ett sånt Quartz verk går sönder antar jag man inte kan laga de utan byter ut de? Hur pass svårt är de o hitta ett nytt Quartz verk och vet någon ca pris?
Stora verken? Menar du till dom som är 36-38mm?Beror på… Rätt lätt hitta nytt/beg. Har bytt i tre Hublot. Minns dock inte vad de stora verken kostar.
Den behöver du kapablev ett köp av den klockan jag skickade bilder på tidigare i tråden,tror armbandet på den skull funka upp till ca 19cm. Jag har ca 17,5-18cm handledsmått,går de o kapa gummibanden,köpa rätt längd direkt eller går de o justera så pass mycket med viklåset? Om man ska kapa hitta jag bara YouTube klipp på nyare big bang osv?
Har väl diskuterats tidigare i tråden men de är inte optimala att kapa själv pga konstruktionen. Jag gick till AD och beställde ett helt nytt. Kostade typ 2400krblev ett köp av den klockan jag skickade bilder på tidigare i tråden,tror armbandet på den skull funka upp till ca 19cm. Jag har ca 17,5-18cm handledsmått,går de o kapa gummibanden,köpa rätt längd direkt eller går de o justera så pass mycket med viklåset? Om man ska kapa hitta jag bara YouTube klipp på nyare big bang osv?
Skicka PM till mig så kanske vi kan byta band med varandra. Min är lite för tight just nublev ett köp av den klockan jag skickade bilder på tidigare i tråden,tror armbandet på den skull funka upp till ca 19cm. Jag har ca 17,5-18cm handledsmått,går de o kapa gummibanden,köpa rätt längd direkt eller går de o justera så pass mycket med viklåset? Om man ska kapa hitta jag bara YouTube klipp på nyare big bang osv?
Jag har kapat, men är stålplattor ingjutna där skruvarna skall vara så du får inte alls samma styrka på banden om du kapar.Har väl diskuterats tidigare i tråden men de är inte optimala att kapa själv pga konstruktionen. Jag gick till AD och beställde ett helt nytt. Kostade typ 2400kr
M.a.o. - beror helt enkelt på hur händig man är och hur mycket man vågar hehe.Jag har kapat, men är stålplattor ingjutna så skruvarna skall vara så du går inte alls samma styrka på banden om du kapar.
Har sagt det förr, Big Bang i 38 mm är det nya heta!
ingentingHur mycket justering erbjuder låset?
Kommer nog helt klart testa kapa tror jag..för antar att ”Klockia” i Visby inte göra de..inte fått hem klockan än (kommer troligen imorrn) men dom får iaf trycktesta o kolla av att allt ser bra ut..kommer som sagt testa kapa själv om nån har nån video eller kanske nå tips,kan ju va de löser sig bara jag ser hur de ser ut.. står de nummer på banden om man vill beställa nytt? Tror Jens på Klockia kan beställa nytt band om de skiter sigM.a.o. - beror helt enkelt på hur händig man är och hur mycket man vågar hehe.
Hålen du gör för skruvarna måste vara runda, annars går de sönder mycket lättare. Gummit smälter typ inte heller.Kommer nog helt klart testa kapa tror jag..för antar att ”Klockia” i Visby inte göra de..inte fått hem klockan än (kommer troligen imorrn) men dom får iaf trycktesta o kolla av att allt ser bra ut..kommer som sagt testa kapa själv om nån har nån video eller kanske nå tips,kan ju va de löser sig bara jag ser hur de ser ut.. står de nummer på banden om man vill beställa nytt? Tror Jens på Klockia kan beställa nytt band om de skiter sig![]()
Kommer lyssna på dig! Ska testa o få till ett byte men ska också beställa ett nytt hos ad så fort jag vet vilken strl. Jag beställa och hur man ska mäta/ge måttRiskera inte att tappa bort din klocka. Klipp inte av armbandet. Sälj eller byt det istället sedan beställer ett nytt originalarmband.
Grejen är att gummiarmbandet har ingjutna stålplattor, men de sitter bara några millimeter från kanten. Om du klipper av armbandet (som jag gjorde) kommer skruvarna att hålla ihop klockan och armbandet med endast en millimeter gummi – och inget annat (Lätt att det går sönder och tappa bort klockan i andra ord)
Till slut beställde jag ett nytt armband och förstörde ett som jag kunde ha sålt.