• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Skulle varit där en timme senare. Provade för att se storleken, den satt bra!
IMG_4093.jpeg
Har sagt det förr, Big Bang i 38 mm är det nya heta!

Nyfiken fråga,om man har en mdm Quartz ex.1521 o verket går sönder,går de hyfsat lätt o byta ut de? Ca pris om nån kan ”kill gissa”

är de katastrof dåligt skick på den här?

Bilagor

• IMG_1110.png
    IMG_1110.png
    156.3 KB · Visningar: 8
  • IMG_1109.png
    IMG_1109.png
    211.1 KB · Visningar: 6
  • IMG_1108.png
    IMG_1108.png
    177.5 KB · Visningar: 5
  • IMG_1107.png
    IMG_1107.png
    146.8 KB · Visningar: 3
  • IMG_1106.png
    IMG_1106.png
    163.3 KB · Visningar: 3
  • IMG_1105.png
    IMG_1105.png
    218.5 KB · Visningar: 4
  • IMG_1103.png
    IMG_1103.png
    215.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_1101.png
    IMG_1101.png
    220.8 KB · Visningar: 3
blev ett köp av den klockan jag skickade bilder på tidigare i tråden,tror armbandet på den skull funka upp till ca 19cm. Jag har ca 17,5-18cm handledsmått,går de o kapa gummibanden,köpa rätt längd direkt eller går de o justera så pass mycket med viklåset? Om man ska kapa hitta jag bara YouTube klipp på nyare big bang osv?

blev ett köp av den klockan jag skickade bilder på tidigare i tråden,tror armbandet på den skull funka upp till ca 19cm. Jag har ca 17,5-18cm handledsmått,går de o kapa gummibanden,köpa rätt längd direkt eller går de o justera så pass mycket med viklåset? Om man ska kapa hitta jag bara YouTube klipp på nyare big bang osv?
Den behöver du kapa ✂️

Har väl diskuterats tidigare i tråden men de är inte optimala att kapa själv pga konstruktionen. Jag gick till AD och beställde ett helt nytt. Kostade typ 2400kr

Skicka PM till mig så kanske vi kan byta band med varandra. Min är lite för tight just nu :)

Har väl diskuterats tidigare i tråden men de är inte optimala att kapa själv pga konstruktionen. Jag gick till AD och beställde ett helt nytt. Kostade typ 2400kr
Jag har kapat, men är stålplattor ingjutna där skruvarna skall vara så du får inte alls samma styrka på banden om du kapar.

M.a.o. - beror helt enkelt på hur händig man är och hur mycket man vågar hehe.
Kommer nog helt klart testa kapa tror jag..för antar att ”Klockia” i Visby inte göra de..inte fått hem klockan än (kommer troligen imorrn) men dom får iaf trycktesta o kolla av att allt ser bra ut..kommer som sagt testa kapa själv om nån har nån video eller kanske nå tips,kan ju va de löser sig bara jag ser hur de ser ut.. står de nummer på banden om man vill beställa nytt? Tror Jens på Klockia kan beställa nytt band om de skiter sig 🙈

Senast ändrad:
Kommer nog helt klart testa kapa tror jag..för antar att ”Klockia” i Visby inte göra de..inte fått hem klockan än (kommer troligen imorrn) men dom får iaf trycktesta o kolla av att allt ser bra ut..kommer som sagt testa kapa själv om nån har nån video eller kanske nå tips,kan ju va de löser sig bara jag ser hur de ser ut.. står de nummer på banden om man vill beställa nytt? Tror Jens på Klockia kan beställa nytt band om de skiter sig 🙈
Hålen du gör för skruvarna måste vara runda, annars går de sönder mycket lättare. Gummit smälter typ inte heller.

Riskera inte att tappa bort din klocka. Klipp inte av armbandet. Sälj eller byt det istället sedan beställer ett nytt originalarmband.

Grejen är att gummiarmbandet har ingjutna stålplattor, men de sitter bara några millimeter från kanten. Om du klipper av armbandet (som jag gjorde) kommer skruvarna att hålla ihop klockan och armbandet med endast en millimeter gummi – och inget annat (Lätt att det går sönder och tappa bort klockan i andra ord)

Till slut beställde jag ett nytt armband och förstörde ett som jag kunde ha sålt.

Riskera inte att tappa bort din klocka. Klipp inte av armbandet. Sälj eller byt det istället sedan beställer ett nytt originalarmband.

Grejen är att gummiarmbandet har ingjutna stålplattor, men de sitter bara några millimeter från kanten. Om du klipper av armbandet (som jag gjorde) kommer skruvarna att hålla ihop klockan och armbandet med endast en millimeter gummi – och inget annat (Lätt att det går sönder och tappa bort klockan i andra ord)

Till slut beställde jag ett nytt armband och förstörde ett som jag kunde ha sålt.
Kommer lyssna på dig! Ska testa o få till ett byte men ska också beställa ett nytt hos ad så fort jag vet vilken strl. Jag beställa och hur man ska mäta/ge mått

Tillbaka
Topp