• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hudvård för män

Den enda hudvård jag använder är den här mot torra händer, främst under vintern. Grymt bra!
IWC M15 2020-12-27 (tub).jpg

Cerave sedan länge. Tvätt och mjukgörande för ansiktet, morgon och kväll. Otroligt bra.
Testat en hel del olika serier. Weleda och Cerave är favoriter.

Har du testat Recipe For Men? Kör den serien just nu och är rätt nöjd. Hade dock velat ha en extra liten "kick" på anti-aging produkterna.
Enbart på prov. Så kan inte så mycket - men kul om du är nöjd! (?) Anti-aging har inte varit prio på min lista då jag kör solskyddsfaktor rätt ofta och tänker att det räcker.

Enbart på prov. Så kan inte så mycket - men kul om du är nöjd! (?) Anti-aging har inte varit prio på min lista då jag kör solskyddsfaktor rätt ofta och tänker att det räcker.

Bra och vettigt. Tre saker står för 99,9% av hur huden åldras. Genetik, vilket inte går att påverka. Faktisk ålder, vilket inte heller går att påverka. UV-exponering, vilket synnerligen går att påverka.

Om man vill lägga tid och pengar på den sista potentiella promillen är upp till var och en men personligen tycker jag det är dumheter.

Vilka produkter från Cerave använder du? Fanns lite blandat att välja på såg jag.

Länkar nedan. Kan verkligen rekommendera dessa produkter. Håller länge & priser kan man ju inte klaga på. Snabb googling kan säkert beställas från samma sidor.😀

Har alltid använt Tom Fords ögonkräm men nu verkar den helt omöjlig att få tag på längre... Vilken ska jag byta till? Tar gärna emot rekommendationer

Jag kör med Kiehls produkter. Kan inte avgöra om det är bra eller dåligt, det känns fräscht iaf och är inte det billigaste så då måste det väl vara bra tänker jag 😉🤷🏼

Kör deras anti aging prylar också, serum å lite annat. Osäkert om anti aging faktiskt funkar eller om det är hittepå.

Har sen tidig ålder varit noga med hudvårdsrutin men kommit underfund att enkelt och koncist är bäst, har köpt en hel del dyra hudvårdsserier allt från Kiehls, Aesop, Recipe for men, Cosrx, La roche posay m.m. och har hittat några favoriter.

Men ordet "anti-aging" känns jävligt hokus pokus och jag tror inte på jultomten heller. Undvik också allt som är tillverkat enbart för män, generellt bara kraftigt parfymerat.

Ansiktslotion = https://lyko.com/sv/hudvard/ansikte/dagkram/aesop-primrose-facial-hydrating-cream-120ml grymt dryg räcker en evighet

Har man inte problem med torr hud så kanske denna räcker istället för ovan, dock är den ovan bättre i min värld

Toner = som en bas innan du lägger på lotion och något serum https://lyko.com/sv/klairs/klairs-supple-preparation-unscented-toner--180ml

Serum = https://lyko.com/sv/the-ordinary/the-ordinary-retinol-0.5--in-squalane-30ml retinol kraftigt forskat och minskar små rynkor så det här borde väl möjligtvis brandas "Anti-aging" länkar en svagare blandning då vissa kan bli lite röda i ansiktet i början

Ansiktsrengöring = https://lyko.com/sv/cerave/cerave-blemish-control-cleanser-236-ml billig och bra

När jag är extra torr gillar jag = https://lyko.com/sv/hudvard/ansikte/dagkram/cosrx-advanced-snail-92-all-in-one-cream-100-ml-49c51abc

Peeling = https://lyko.com/sv/hudvard/ansikte/peeling/clinique-bh-solution7-day-deep-pore-clea

Sen har jag själv haft hudcancer tidigare och provat en hel del olika solskydd och gillar dessa bäst (köp aldrig mousse, mousse suger)

Det var en ordentlig genomgång @JohnnyThunder , bra där!

Nu vet jag inte hur mycket man kan lita på forskning runt vissa tillverkares produkter, man kan säkert köpa resultat o.s.v.
Men när jag tittar runt så verkar Kiehls ha just en del som backar upp deras produkter och verksamma ämnen.

Mäns huds uppbyggnad skiljer sig väl en hel del åt mot kvinnors så tror du inte det finns vissa egenskaper i mäns produkter som hjälper oss lite extra? Låter ändå vettigt i mina öron🤷🏼

Nu vet jag inte hur mycket man kan lita på forskning runt vissa tillverkares produkter, man kan säkert köpa resultat o.s.v.
Men när jag tittar runt så verkar Kiehls ha just en del som backar upp deras produkter och verksamma ämnen.

Mäns huds uppbyggnad skiljer sig väl en hel del åt mot kvinnors så tror du inte det finns vissa egenskaper i mäns produkter som hjälper oss lite extra? Låter ändå vettigt i mina öron🤷🏼
Jag vet bara att av det jag har testat så har dom inte alls funkat för mig med känslig hy. Jag tror på så naturliga ingredienser och så skonsamma som möjligt.

Kiehls har inte funkat för mig men vet andra som är nöjda men jag har väldigt känslig blandhy! Om jag får välja ett märke som jag tycker är bäst så är det Aesop dock i dyraste laget så där kör jag bara ansiktslotion, annars är The ordinary och Klairs märken som funkat för min del.
Dom sämsta märkena jag testat för min hudtyp är Recipe for men som jag tyckte varit helt värdelöst samma sak med Bulldog

Det är en djungel och jag är inte på något sätt någon expert utan rekommenderar bara det jag testat som funkat bra, vet att man kan få personlig hjälp hos ex. Lyko som tar fram produkter utifrån ens hudtyp och prisklass.

Då måste man fråga sig VAD det är som skiljer?
Då menar jag självklart rent medicinskt/vetenskapligt.

I reklam kan det påstås "upp till 20% mindre rynkor". Då är det alltså mellan 0-20%. Köp inte.

Då måste man fråga sig VAD det är som skiljer?
Då menar jag självklart rent medicinskt/vetenskapligt.

I reklam kan det påstås "upp till 20% mindre rynkor". Då är det alltså mellan 0-20%. Köp inte.

Jag har ingen aning, jag är en enkel person som kanske är lätt att sälja dessa produkter till 😆
Jag var i Göteborg hos en expert på Kiehls produkter och gick därifrån 3500:- fattigare.

Dock gillar jag min morgon och kvällstutin och det känns fräscht. 👌🏻🙂

Jag skulle behöva tips på en bra ansiktsskrubb. Jag har ingen problemhud, så detta blir bara för placebo och fräschhetskänsla. Funderar lite på denna från Rituals.

Någon som provat denna? Andra förslag som inte kostar huggorm?

Rituals.jpg

Tillbaka
Topp