• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hundnamn

Timmen

Omega
Tjenare.
Har kört fast helt och vägrar acceptera barnens förslag på hundnamn. Pallar inte med prinsessan och allt annat trams.:nailbiting:
Hjälp mig!! Gärna klockinspirerat men inte tvunget.
Förutsättningar:
Golden retriver
Tik
Inga människonamn.
Tack för ert engagemang i familjens nya medlem:)
 

Bilagor

  • CB3D469F-C82D-4EA1-B08D-D7E33E4D368C.jpeg
    CB3D469F-C82D-4EA1-B08D-D7E33E4D368C.jpeg
    101.6 KB · Visningar: 1

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tjenare.
Har kört fast helt och vägrar acceptera barnens förslag på hundnamn. Pallar inte med prinsessan och allt annat trams.:nailbiting:
Hjälp mig!! Gärna klockinspirerat men inte tvunget.
Förutsättningar:
Golden retriver
Tik
Inga människonamn.
Tack för ert engagemang i familjens nya medlem:)
TickTack :)
 
Tjenare.
Har kört fast helt och vägrar acceptera barnens förslag på hundnamn. Pallar inte med prinsessan och allt annat trams.:nailbiting:
Hjälp mig!! Gärna klockinspirerat men inte tvunget.
Förutsättningar:
Golden retriver
Tik
Inga människonamn.
Tack för ert engagemang i familjens nya medlem:)
Gratulerar till den nya familjemedlemmen. Vilket charmtroll!
Eterna? Oris? Det är ju en ras som gillar vatten så kanske Aquis? Ska man släppa klocksargen tycker jag att Flisa, Luna och Bella är fina namn.
 
Senast ändrad:

Timmen

Omega
Luna är mitt första val än så länge, helt kört fast. Så mycket enklare med hanar.
Tur jag förhandlade till mig namnveto av barnen innan vi beställde. Annars had jag tvingats ropa på fiffi eller prinsessan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vår hane (som vi tog bort i somras vid 13 års ålder) hette Rocky, vilket passade bra då vi klättrade, gick i bergen och mycket turåkning i fjällen.
Vår unga tik heter Cava där namnet anspelar på ädla drycker och färgen (Blanc de blanc). ”Champagne” hade blivit lite skitnödigt :D
B959B96E-7B25-4D0B-9B93-11BD1D9C4406.jpeg
 

Kanadicken

Panerai
Vår hane (som vi tog bort i somras vid 13 års ålder) hette Rocky, vilket passade bra då vi klättrade, gick i bergen och mycket turåkning i fjällen.
Vår unga tik heter Cava där namnet anspelar på ädla drycker och färgen (Blanc de blanc). ”Champagne” hade blivit lite skitnödigt :D
B959B96E-7B25-4D0B-9B93-11BD1D9C4406.jpeg
When I was young a family friend had a golden retriever named Chablis. Amazing hunting dog.
 

Kanadicken

Panerai
Tjenare.
Har kört fast helt och vägrar acceptera barnens förslag på hundnamn. Pallar inte med prinsessan och allt annat trams.:nailbiting:
Hjälp mig!! Gärna klockinspirerat men inte tvunget.
Förutsättningar:
Golden retriver
Tik
Inga människonamn.
Tack för ert engagemang i familjens nya medlem:)
Self_winding_watch.gif

Oscillating Weight?

Annars Plexi? Jewel?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Man brukar säga att hundar har lättare att lyssna till Sss ljud, så namn med tydligt S ska den ha lättare att ta till sig. Dom lär sig förstå ändå, men det kanske kan underlätta i början? Jag har haft en "Charlie" och en "Blanca" och nu en "Saga", barnen fick själva välja och alla har haft avsedd effekt :) "Spring" var ju bra, kanske lite för könsneutralt?
 

Timmen

Omega
Plexi är ett bra namn, känns mer som för en hane. Till hanar har jag 1000 förslag minst... klockor, sprit, fotbollsspelare etc. Men tikar är svårt. Har två dygn på mig.
Tudor hade varit givet vid hane
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tjenare.
Har kört fast helt och vägrar acceptera barnens förslag på hundnamn. Pallar inte med prinsessan och allt annat trams.:nailbiting:
Hjälp mig!! Gärna klockinspirerat men inte tvunget.
Förutsättningar:
Golden retriver
Tik
Inga människonamn.
Tack för ert engagemang i familjens nya medlem:)
Men wow vilken godbit. Grattis!!
Är själv ett stort fan av naturrelaterade namn. Snö, Stjärna, Tjärn etc.
 

Txistorra

Omega
Vi har en tik som heter Coco hemma, lätt att säga när man är antingen glad, arg eller bara bestämd :D Min fru är skåning, och det funkar haha
 
Topp