• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hundnamn

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Man brukar säga att hundar har lättare att lyssna till Sss ljud, så namn med tydligt S ska den ha lättare att ta till sig. Dom lär sig förstå ändå, men det kanske kan underlätta i början? Jag har haft en "Charlie" och en "Blanca" och nu en "Saga", barnen fick själva välja och alla har haft avsedd effekt :) "Spring" var ju bra, kanske lite för könsneutralt?
1. :seiko:

2.:sinn:

3.:squale:
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag ville att vår hund skulle heta Kompis men det blev Bosse.
Så jag har inga vettiga förslag. :)

Men jag kan säkert skaka fram några dåliga klockrelaterade.

Kronan
Nato
Länken
Index


Men eftersom det är en tik så får det väl bli Miss Springdrive :D
 

laketwig

Patek
2-Faktor
När min fru var liten hade hon en Cocker Spaniel vid namn Fia. Det enda hon gillade mera än jaga åkersorkar på fälten angränsande till deras hus var russin. Ropade min blivande fru Fia hände inget men ropade hon russin kom hon direkt. Bra namn på en tik tyckte vi när vi skaffade vår tredje Springer Spaniel så hon fick heta Russin, vilket fungerade perfekt även på henne tills hon blev döv runt 14-årsåldern ... ;)

PS.
När en Springer Spaniel dör händer följande, i nämnd ordning: :D
  • Hjärtat stannar
  • Svansen slutar vifta
  • Hunden slutar äta
 

McGyver

Rolex
1949E826-D505-4B22-B945-47018CD52ECE.jpeg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Har hört att det är bra om lystringsnamnet har två vokaler varav det ska sluta med en.
Seiko?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Fin vovve!

Pouge?
Tourbillon?
Omega?

Annars gillade jag Seiko (det ska alla mina barn heta, sen nån ref efter för att skilja på dem) Certina, Luminova och Speedy.

Synd att du inte vill ha människornamn. Daniella Wellington är ju fint :rolleyes:
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Min kära Rottweiler fick namnet Safir :)
Detta var långt innan jag intresserade mig för klockor däreemot
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
När min fru var liten hade hon en Cocker Spaniel vid namn Fia. Det enda hon gillade mera än jaga åkersorkar på fälten angränsande till deras hus var russin. Ropade min blivande fru Fia hände inget men ropade hon russin kom hon direkt. Bra namn på en tik tyckte vi när vi skaffade vår tredje Springer Spaniel så hon fick heta Russin, vilket fungerade perfekt även på henne tills hon blev döv runt 14-årsåldern ... ;)

PS.
När en Springer Spaniel dör händer följande, i nämnd ordning: :D
  • Hjärtat stannar
  • Svansen slutar vifta
  • Hunden slutar äta
Russin är livsfarligt för hundar så du vet...
 
Topp