• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur är det med kravet på 50 inlägg för att posta på säljes bytes?

Rivalen

Rolex
"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."

Samtidigt såg jag i annan tråd info där det såg ut som att man kan köpa sig fri ifrån detta villkor som väl är till för att försöka säkra att säljaren är en något sånär seriös KS-medlem?

@Leben kan du bena ut detta. Vad är det jag inte förstår. Jag kan inte ställa frågan i den tråd där jag såg friköpsinfon för den tråden är stängd. Kan man köpa sig förbi 50regeln?
 
Så fort jag nådde till 50 kommentarer så har plötsligt 30 av mina kommentarer raderats pga spam och annonsfiske? Har varken spammat eller fiskat för annonser - mer skrivit vad jag tyckt om en klocka som postats.
Någon som vart med om samma?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Så fort jag nådde till 50 kommentarer så har plötsligt 30 av mina kommentarer raderats pga spam och annonsfiske? Har varken spammat eller fiskat för annonser - mer skrivit vad jag tyckt om en klocka som postats.
Någon som vart med om samma?
Inatt var det många ett ord per post i väldigt många trådar från ditt håll 😘
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Måste säga att denna tråden är ett bra exempel på hur snabbt det går OT. Vad som egentligen diskuterats mellan KS, säljaren och köparen behöver verkligen inte alla vara en del av.

Att inlägg tas bort kan ju även vara pga det anmälts av andra användare.
Jag är för transparens men sluta gnäll och det har kommuniceras i andra trådar att KS ska se över detta.
 

Äggplantan

Breitling
Undrar vem som trollar @Jox ? Du startar en tråd samtidigt som @Rivalen och ivrigt påhejad av professorn. Men ni vill ju såklart bara höja nivån på KS. Fint av er.

@Clark Kent vad tillför ditt inlägg?

Jag har vart med från början. Bad om att få mina inlägg raderade för länge sen samt namnbyte när de värsta rånen utfördes. Men knappast relevant
 
Senast redigerad av en moderator:

Jox

Rolex
2-Faktor
Undrar vem som trollar @Jox ? Du startar en tråd samtidigt som @Rivalen och ivrigt påhejad av professorn. Men ni vill ju såklart bara höja nivån på KS. Fint av er.

@Clark Kent vad tillför ditt inlägg?

Jag har vart med från början. Bad om att få mina inlägg raderade för länge sen samt namnbyte när de värsta rånen utfördes. Men knappast relevant.

Jag blir less när
Jag startade en tråd med ett ämne jag funderat på ett tag. Ingen påhejning av någon. Rivalen har jag nog aldrig sett här innan, inte dig heller.
Dock inte denna tråden, så nu blev det OT igen.
Denna tråden startades i går kväll. Jag startade en helt annan tråd i morse.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Igår måste planeterna stått rätt för satan vilken aktivitet det var.
Tyckte det var en hyfsat städad diskussion om ett viktigt ämne som är relevant för de flesta som köper och säljer klockor. Att det sedan blir känsligt för vissa var väl ganska välförtjänt.

Tråkigt vi inte kunde fortsätta men man kan ju hoppas att den kanske räddar någon framtida optimist från onödig huvudvärk.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte det var en hyfsat städad diskussion om ett viktigt ämne som är relevant för de flesta som köper och säljer klockor. Att det sedan blir känsligt för vissa var väl ganska välförtjänt.

Tråkigt vi inte kunde fortsätta men man kan ju hoppas att den kanske räddar någon framtida optimist från onödig huvudvärk.
Spekulationer. Skattebrottsdiskussioner.
Knappast städad diskussion.
Den ska inte heller ta fart här.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spekulationer. Skattebrottsdiskussioner.
Knappast städad diskussion.
Den ska inte heller ta fart här.
Hyfsat öppet mål vilket du också vet själv. Det fanns även ett gäng individer som vittnade för själva upplägget. Dvs fakta snarare än spekulationer. Kärnfrågan var för övrigt ansvaret. Inte upplägget.

Tänker inte älta. Jag hoppas vi slipper framtida offer om/när något kommer bort.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Spekulationer. Skattebrottsdiskussioner.
Knappast städad diskussion.
Den ska inte heller ta fart här.
Jo det är EXAKT den typen av diskussioner som ska tillåtas och inte tystas ner. Om det finns fakta i målet - fram med dem och försök inte läxa upp medlemmarna hela tiden. ”Ni har inte alla fakta” ”ni vet inte vad som hänt”
Nej vi vet det som kommer fram, det är hela poängen. Det som kommer fram hittills är inte smickrande.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jo det är EXAKT den typen av diskussioner som ska tillåtas och inte tystas ner. Om det finns fakta i målet - fram med dem och försök inte läxa upp medlemmarna hela tiden. ”Ni har inte alla fakta” ”ni vet inte vad som hänt”
Nej vi vet det som kommer fram, det är hela poängen. Det som kommer fram hittills är inte smickrande.
Då tycker vi olika
 

Rivalen

Rolex
Håller med alfgren om den aktuella tråden. Håller med Leben om att vi skall inte ha trådar som tipsar om hur man tjänar pengar genom att begå skattebrott. Men tråden utvecklades till ren utbildning för den som inte är så insatt avseende ansvarsfördelning, risken med transport, fullvärdeförsäkring och hur den normalt sätts ur spel om man sätter fel värde och hade vi fortsatt så kanske någon hade benat ut straffsatsen för den typ av skattebrott som momsbedrägeri är och det hade kunnat bli ytterligare en avskräckare. Håller med Per att tråden hölls i god ton och till ämnet (skattebrott blir en del av ämnet, oundvikligen) och den hade kunnat bli ännu mer utbildande/avskräckande om den fått fortsätta, vilket hade varit värdefull information för många. Sedan hade den då också kanske tydligare belyst nivån på parternas trovärdighet. Nu blev det lite avhugget och lämnnar lite frågor kvar som iaf jag skulle velat ha svar på för att kunna förstå ansvarsfördelningen. Jag försöker avhålla mig från att posta mer om den tråden.
 
Topp