Jo, som jag förstår det så är det nog det han vill ha...En hat tråd alltså?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, som jag förstår det så är det nog det han vill ha...En hat tråd alltså?
Den officiella stora hatar tråden-EVIG..Jo, som jag förstår det så är det nog det han vill ha...
Låter som en underbar tråd för alla mellanchefer som haft en taskig dag på jobbet och som efter tre pinnar behöver få ur sig lite aggressioner...Den officiella stora hatar tråden-EVIG..
Sant! Man vill ju inte att det ska bli ett samhälle som i "the purge" filmerna..Låter som en underbar tråd för alla mellanchefer som haft en taskig dag på jobbet och som efter tre pinnar behöver få ur sig lite aggressioner...
Man skulle ju kunna göra så att man öppnar tråden en gång om året men enbart under 12h...Sant! Man vill ju inte att det ska bli ett samhälle som i "the purge" filmerna..
Tack för översättningen Jag vill helst inte se något hat, här eller annanstans. Borde inte ha blandad in mig här känner jag i efterhand. Dock tycker jag att ditt förslag a-la-purge inte är helt tokigt. Trots att jag bara försökte vara lite smårolig i mitt kryptiska/slarvigt skrivna inlägg.Man skulle ju kunna göra så att man öppnar tråden en gång om året men enbart under 12h...
Ha ha!! Gäller att ha koll på sin internetuppkoppling så att man kan trolla!Man skulle ju kunna göra så att man öppnar tråden en gång om året men enbart under 12h...
Det var så lite.Tack för tipsen.
Haha, då får vi hoppas att någon nominerar den dåDet var så lite.
Vet inte, men @galácticon denna tråd/inlägg kan ju vara årets roligaste .
Jag vet. Sjukt lågt. Typ lika lågt som Glocalnet.
Haha bra inlägg , förutom skitpratet om omega då
Kan tillägga
det inte populärt att posta bilder på Seikos rolexkopior när det snackas designstöld,för det är minsann inte samma sak,,,,
Du har helt rätt. Det var en av de lite mer ironiska punkterna.Nr 7 avseende inlägg är vanligt förekommande på många forum men jag kan för mitt liv inte förstå mig på det. Varför skulle många inlägg = stor sakkunskap och tvärtom? I de forum där jag samlat på mig många inlägg har jag aldrig utgått ifrån att nya medlemmar är okunniga, det är ju helt ologiskt. Det är ju inte som att detta eller något annat forum är den enda källan till kunskap eller att ens inläggsfrekvens är direkt korrelerat med ens bildning.
17) ”… nya medlemmar som skriver 20st inlägg med "snyggt" "wow" "grattis" "härlig klocka" etc bara för att när 20 inlägg är nådda gå till k&s för att aldrig igen posta något på övriga forumet.”
Förslag från @eriksson850
Jag skapade ett konto för drygt en månad sen och har haft lite svårigheter med att bidra i diskussionerna och har faktiskt funderat kring varför jag känner så. Jag har efter lite eftertanke kommit fram till att det är väldigt svårt att som ny komma in och posta i alla dessa jättelånga trådar som har rullat sen 2010. Känns som att det redan finns en samlingstråd för allt (se också nummer 5). Risken är dessutom hög att man som nyintresserad klockentusiast inte har någon klocka att posta bilder på och på så sätt inte kan delta i cirklejerksen. Och som van forumanvändare hittar man svar på alla tänkbara frågor med sökfunktionen, vilket leder till... Hur kommer man med i gemenskapen?
Jag skapade ett konto för drygt en månad sen och har haft lite svårigheter med att bidra i diskussionerna och har faktiskt funderat kring varför jag känner så. Jag har efter lite eftertanke kommit fram till att det är väldigt svårt att som ny komma in och posta i alla dessa jättelånga trådar som har rullat sen 2010. Känns som att det redan finns en samlingstråd för allt (se också nummer 5). Risken är dessutom hög att man som nyintresserad klockentusiast inte har någon klocka att posta bilder på och på så sätt inte kan delta i cirklejerksen. Och som van forumanvändare hittar man svar på alla tänkbara frågor med sökfunktionen, vilket leder till... Hur kommer man med i gemenskapen?
Man köper en riktigt ovanlig dyrgrip och skriver sedan en lång uppsats i om hur man lyckats fått tag på den, gärna nån historia om att den kommer från en byahövding i Afrika och att den kostade 2 fingrar i handpenning.Jag skapade ett konto för drygt en månad sen och har haft lite svårigheter med att bidra i diskussionerna och har faktiskt funderat kring varför jag känner så. Jag har efter lite eftertanke kommit fram till att det är väldigt svårt att som ny komma in och posta i alla dessa jättelånga trådar som har rullat sen 2010. Känns som att det redan finns en samlingstråd för allt (se också nummer 5). Risken är dessutom hög att man som nyintresserad klockentusiast inte har någon klocka att posta bilder på och på så sätt inte kan delta i cirklejerksen. Och som van forumanvändare hittar man svar på alla tänkbara frågor med sökfunktionen, vilket leder till... Hur kommer man med i gemenskapen?
Undvik grattis-spam så löser det sig nog fint. Följ tipsen ovan, eller engagera dig i någon modell/tillverkare och börja läs på om dem så kan du också bidra. Alla bidrar på olika sätt, ytterst få här är kunniga kring horologi jmf med tex internationella forum (med förbehåll på vilken del av forumet du surfar runt på).Jag skapade ett konto för drygt en månad sen och har haft lite svårigheter med att bidra i diskussionerna och har faktiskt funderat kring varför jag känner så. Jag har efter lite eftertanke kommit fram till att det är väldigt svårt att som ny komma in och posta i alla dessa jättelånga trådar som har rullat sen 2010. Känns som att det redan finns en samlingstråd för allt (se också nummer 5). Risken är dessutom hög att man som nyintresserad klockentusiast inte har någon klocka att posta bilder på och på så sätt inte kan delta i cirklejerksen. Och som van forumanvändare hittar man svar på alla tänkbara frågor med sökfunktionen, vilket leder till... Hur kommer man med i gemenskapen?
Välkommen hit. Inga tvärsäkra tips mer än att man får liksom jobba sig in, långsamt göra sig ett ansikte på forumet. Hitta dina favorittrådar och posta där mer frekvent och då kommer du så småningom att få några nic's som du blir något mer kompis med. Sedan rullar det på. Det finns ju trådar för hur mycket specialintressen som helst, utöver klockorna. Håll lite koll efter GTG i din trakt. Liksom passarounds, det är båda sånt som gör att man bygger upp bra kontakter på forumet. Och @jlind hade ju många bra tips i sitt inlägg.Jag skapade ett konto för drygt en månad sen och har haft lite svårigheter med att bidra i diskussionerna och har faktiskt funderat kring varför jag känner så. Jag har efter lite eftertanke kommit fram till att det är väldigt svårt att som ny komma in och posta i alla dessa jättelånga trådar som har rullat sen 2010. Känns som att det redan finns en samlingstråd för allt (se också nummer 5). Risken är dessutom hög att man som nyintresserad klockentusiast inte har någon klocka att posta bilder på och på så sätt inte kan delta i cirklejerksen. Och som van forumanvändare hittar man svar på alla tänkbara frågor med sökfunktionen, vilket leder till... Hur kommer man med i gemenskapen?
Välkommen! Tycker inte alls att du behöver vakta fingrarna. De flesta som bidrar, eller försöker bidra, med genomtänkta inlägg eller relevanta frågor blir väl emottagna Det som man brukar rynka på näsan åt är de nya medlemmar som slänger in inlägg som "Bra!", "Snygg", etc. för att komma upp i tillräckligt många inlägg för att posta på "Köp och Sälj".Många bra tips, hatten av @kmg
Känns som man får vakta fingrarna på detta forum, håller på att läsa in mig på tonen
https://klocksnack.se/threads/den-hemtrevliga-nybörjartråden.102090/ kan ju vara en bra tråd att börja att börja iJag skapade ett konto för drygt en månad sen och har haft lite svårigheter med att bidra i diskussionerna och har faktiskt funderat kring varför jag känner så. Jag har efter lite eftertanke kommit fram till att det är väldigt svårt att som ny komma in och posta i alla dessa jättelånga trådar som har rullat sen 2010. Känns som att det redan finns en samlingstråd för allt (se också nummer 5). Risken är dessutom hög att man som nyintresserad klockentusiast inte har någon klocka att posta bilder på och på så sätt inte kan delta i cirklejerksen. Och som van forumanvändare hittar man svar på alla tänkbara frågor med sökfunktionen, vilket leder till... Hur kommer man med i gemenskapen?
Jag misstänker att en del av de inläggen kommer från folk som kanske inte är vana forumanvändare och faktiskt menar det som artighet att ge beröm, utan att inse hur irriterande det blir när en tråd fylls till 90% av glada tillrop utan något annat innehåll. Man ser mycket sånt på facebook också (där även den artiga, men helt onödiga, frågan "får jag dela?" förekommer).Välkommen! Tycker inte alls att du behöver vakta fingrarna. De flesta som bidrar, eller försöker bidra, med genomtänkta inlägg eller relevanta frågor blir väl emottagna Det som man brukar rynka på näsan åt är de nya medlemmar som slänger in inlägg som "Bra!", "Snygg", etc. för att komma upp i tillräckligt många inlägg för att posta på "Köp och Sälj".
Jag misstänker att en del av de inläggen kommer från folk som kanske inte är vana forumanvändare och faktiskt menar det som artighet att ge beröm, utan att inse hur irriterande det blir när en tråd fylls till 90% av glada tillrop utan något annat innehåll. Man ser mycket sånt på facebook också (där även den artiga, men helt onödiga, frågan "får jag dela?" förekommer).
Tips: Det finns en "Gilla"-knapp för just det ändamålet.