• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur en AD ska bete sig.

• Om AD följer de nämna reglerna tackar man "en svensk AD (obs man får ej nämna vilken) för hjälpen & beklagar att man vart jobbig kund" i Hiss/Diss tråden. Efter detta tar man sig snabbt in på Chrono24 och berättar sedan glatt att en ny klocka är beställd eftersom det var över 1v väntetid i Sverige; det går även att komma på andra bortförklaringar.

• Om AD bryter mot en av reglerna så måste detta uppmärksammas! Med fördel gör man detta innan ha framfört sina klagomål till respektive AD/säljare. Skriv ut företagsnamnet tydligt eller håll det inne för att skapa ev. utpressningssituation.

Följer man dessa punkter kommer AD förstå hur viktig just du är för dom.

Hur en bra AD ska bete sig, KS-konsensus:
-Om länkar ska kortas eller trycktest göras så bör det vara gratis. Definitivt om det är ett märke som säljs eller har sålts i butiken, men helst även annars.
Jag har en nyinköpt Omega som är några länkar för stor och undrar vart i Stockholms området med bäst kortar den? Förutom hemma förstås, har inga verktyg till mina dyrare klockor ännu ;)

Showroom centralt i storstäder för kläm och känn, klockan levereras hem eller till arbetsplats med UPS/DHL en eller två dagar senare. Service utförs gratis första året i servicebutik på något sämre location, därefter enligt fast prislista som är lika för alla. Done.

Skumpan dricker jag med mina polare istället för med en kotlettfrisyr i Dressmankostym som vädrar provision.

Tid innan någon nämner "Men premiumupplevelsen då?!" för en massproducerad produkt från ett företag med förstklassig marknadsavdelning, 5, 4, 3...

AD bör även tillhandahålla kändis som kan fingra på ens klocka så man kan sälja den med BAKS-status.
BAKS-status?

För övrigt så glömdes en punkt bort, självklart ska man få fotmassage samtidigt som man dricker gratis champange och klämmer på klockor man ändå aldrig kommer att köpa.

Det sorgliga är väl att den här ironiska trådstarten på många sätt speglar många mer eller mindre skitnödiga konsumenters förväntningar, att man självklart skall ha en extrem grad av service, även om man själv har noll koll på läget. Men vad fan, kunden har alltid rätt...

kunden har alltid rätt...
Jag har aldrig hört någon annan (annat än kunden själv kanske) säga så utan sarkasm i rösten. Nog måste väl ursprungstanken vid uttalandet ha varit att det är marknaden som alltid har rätt? Det vill säga att 'kunden' i det här fallet representerar en bredare kundgrupp än individen.

Klart det ska sabreras minst en flaska dom perignon när någon kommer in och indikerar intresse för ett eventuellt rolexköp.

@Bojke

Faktum är att kunden många gånger befinner sig i Laland, oavsett om vi diskuterar klockor eller inte. Nej, en enskild kund är inte marknaden. Det handlar snarare om hur mycket tålamod en AD har när det kommer till lallare och självutnämnda experter. Många gånger så hör det till att få ta lite skit för att få sälja eller utföra en service. Samtidigt så finns det givetvis kunder som har rimliga förväntningar på klockpriser och service, vilket oftast lönar sig i långa loppet.

@Bojke

Faktum är att kunden många gånger befinner sig i Laland, oavsett om vi diskuterar klockor eller inte. Nej, en enskild kund är inte marknaden. Det handlar snarare om hur mycket tålamod en AD har när det kommer till lallare och självutnämnda experter. Många gånger så hör det till att få ta lite skit för att få sälja eller utföra en service. Samtidigt så finns det givetvis kunder som har rimliga förväntningar på klockpriser och service, vilket oftast lönar sig i långa loppet.
Jag resonerade bara kring ordstävet 'kunden har alltid rätt'. Något som jag menar att knappast någon näringsidkare skulle skriva under på. Mitt inlägg var i grunden inget svar på ditt .

Årets tråd!
Du har dock glömt att AD borde sätta sina priser så att de är 20% lägre än den billigaste på C24 (oavsett skick).
Annars blir man ju lurad av dessa utsugare till butiker som har hutlösa marginaler och tjänar sjuka pengar, jag menar, har du SETT deras personalfester?!?!

Instämmer förstås i allt, men har ett försynt tillägg: ibland vore det rätt skönt om företrädare för aktuell AD kunde skruva in den där skruven genom att göra hembesök.
(För övrigt ett smidigt sätt att också få hemleverans av skumpa).

Tillbaka
Topp